welke videokaart kan ik t beste aanschaffen?..

• Onderwerp starter Onderwerp starter mio
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mio

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2005
hallo,

Ik ben al een redelijk lange tijd bezig met mijn pc te upgraden. ik vind dat zelf wel redelijk belangrijk, maar ik loop nu een beetje vast.

dit zijn even wat gegevens van mijn pc:

Athlon 64 3200+ 2.00GHz HV 512kB S939 Box
Asus A8N-e
maxtor 200 GB SATA 2x
Creative Geluidskaart X-FI Elite Pro 7.1
GeForce 6600GT 128MB
CoolerMaster Ultra Silent Fan Series 120 mm
Zalman ZM-F3 120mm fan
Zalman ultra Quiet CPU Cooler CNPS7700-alcu
Zalman Ultra quiet VGA Cooler VF700-Cu
Chromatic Windmill
Zalman fanmate 2 voor de cpucooler

Hier komt nog bij dat ik eergisteren nog een nieuwe voeding van 430W en een passieve koeling van Zalman heb bestelt.

maaaaar..nu is mijn vraag:

wat kan ik het beste doen met mijn videokaart? want ik ben redelijk tevreden over zijn prestaties,maar heel soms merk ik dat hij met sommige spellen de boel niet zo goed bij kan houden(zoals America's army op de hoogste resolutie en dergelijke).

ik zit te twijfelen tussen de geforce 7900gt 256mb of een ATI Radeon X1950Pro (256MB).

kan iemand mij er misschien bij helpen? of eventueel nog een andere upgrade van mijn pc voorstellen?

alvast bedankt,

mvg

Ik denk dat je de prestaties van de 7900GT niet volledig kan benutten met je huidige systeem. Welk en hoeveel werkgeheugen heb je in je pc steken op dit moment? AL geprobeerd om de kaart die je nu hebt te overclocken? Dan kan je mss weer even verder en je geld uitsparen voor een nieuw systeem in de toekomst. Met nieuw bedoel ik een nieuwe cpu + zwaardere grafische kaart (+ eventueel werkgeugen). Voor de rest zit je systeem zeker prima

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de prestaties van de 7900GT niet volledig kan benutten met je huidige systeem. Welk en hoeveel werkgeheugen heb je in je pc steken op dit moment? AL geprobeerd om de kaart die je nu hebt te overclocken? Dan kan je mss weer even verder en je geld uitsparen voor een nieuw systeem in de toekomst. Met nieuw bedoel ik een nieuwe cpu + zwaardere grafische kaart (+ eventueel werkgeugen). Voor de rest zit je systeem zeker prima

sorry dat ik dat er niet bij heb staan. ik heb 2x 512 MB ram ddr2 SD cl3.0 van Kingston erin zitten.

nee ik heb nog niet geprobeerd deze over te clocken..aangezien ik daar zelf weinig tot geen verstand van heb. als ik hem zou willen overclocken..zou ik dat dan het beste zelf kunnen doen? of meot ik dan even naar een PCzaak toe of iets dergelijks..

Overclocken kan je makkelijk zelf doen (ook als je het nog nooit gedaan hebt). Een beetje googelwerk en je heb tal van informatie en tooltjes. Je moet wel zelf bepalen of je het wel wilt doen (garantie vervalt hierbij en kans dat je kaart stuk gaat word natuurlijk ook groter). Maar op dit moment een 7900GT kopen in combinatie met je cpu is een dure investering die je niet optimaal kan benutten omdat je cpu waarschijnlijk een bottleneck gaat vormen. (misschien past is een 7600 GS of GT beter bij je huidige cpu). Je kan natuurlijk nog altijd de 7900 kopen en later verder upgraden.

oke, hartstikke bedankt voor de tips. ik ga over een maand of 2 maar is kijken naar een zware systeem upgrate(dus CPU en videokaart+ extra geheugen).

ik ga dalijk maar eens kijken of het lukt om mijn videokaart over te clocken. ik kom er idd achter dat het neit zo moeilijk is.

nogmaal: hartstikke bedankt!:thumb:

ik denk dat ju de prossesor het eerts moet upgraden

oke. aan wat voor proccessor zou ik dan ongeveer moeten gaan nemen? 4200+ of al hoger..

zal mijn moederbord dan niet een upgrade nodig hebben?

Een ander moederbord zou ik niet direct gaan steken. (het is tenslotte nog niet zo oud denk ik?). Met de 4200+ zit je normaal al safe (is ook een dualcore trouwens). Hoe hoger hoe beter natuurlijk maar jij moet beslissen wat je er aan wilt besteden. Je moederbord ondersteunt socket 939 dus je cpu moet ook socket 939 zijn (let hier op als je eentje koopt). In plaats van de 7900GT kan je ook de 7900GS nemen. Scheelt veel in prijs maar (zeer) weinig in prestaties.

Laatst bewerkt:
ik denk dat ju de prossesor het eerts moet upgraden

Op gebied van games kan je toch best eerst de videokaart vervangen. Het verschil tussen zijn 6600 en 7900 zal hij direct merken. Ik wil gewoon duidelijk maken dat de 7900 veel beter kan in combinatie met een andere cpu

Een ander moederbord zou ik niet direct gaan steken. (het is tenslotte nog niet zo oud denk ik?). Met de 4200+ zit je normaal al safe (is ook een dualcore trouwens). Hoe hoger hoe beter natuurlijk maar jij moet beslissen wat je er aan wilt besteden. Je moederbord ondersteunt socket 939 dus je cpu moet ook socket 939 zijn (let hier op als je eentje koopt). In plaats van de 7900GT kan je ook de 7900GS nemen. Scheelt veel in prijs maar (zeer) weinig in prestaties.

het moederbord is nu 14 maanden oud(net als de CPU,videokaart, 1HDD,de kast).

dus als volgende upgrade zou de CPU niet verkeerd zijn..? ik denk namelijk eraan om meteen de CPU en de videokaart tegelijkertijd te bestellen;) momenteel al genoeg gespaard:p

ik zie dat je een vrij stil systeem heb ik zou bij het kopen van een nieuwe grafische kaart er opletten of er een stille (liefst passieve) koeling op zit en dat er anders weer je Zalman Ultra quiet VGA Cooler VF700-Cu opkan. en wat procsessor betreft ik zou voor de FX serie gaan ik denk dat die het beste in combinatie met alles uitkomt.

:D idd, zeker dat de FX het beste zal uitkomen maar ik betwijfel of iedereen zoveel geld op tafel wilt leggen voor alleen een CPU. (kost evenveel als een volledig standaard systeem)

:D idd, zeker dat de FX het beste zal uitkomen maar ik betwijfel of iedereen zoveel geld op tafel wilt leggen voor alleen een CPU. (kost evenveel als een volledig standaard systeem)

haha jullie hebben er zin in. ik heb net ff gekeken op tweakers.net bij pricewatch. ik zie idd dat de goedkoopste FX €450.- kost. dat word mij wel iets te duur..

welke zouden jullie als 2e optie neerzetten? als het wel enigzins op de prijs lettende..:P (maximaal 250.- denk ik)

ik zie dat je een vrij stil systeem heb ik zou bij het kopen van een nieuwe grafische kaart er opletten of er een stille (liefst passieve) koeling op zit en dat er anders weer je Zalman Ultra quiet VGA Cooler VF700-Cu opkan. en wat procsessor betreft ik zou voor de FX serie gaan ik denk dat die het beste in combinatie met alles uitkomt.

aan welke kaart zou ik dan ongeveer moeten gaan denken?(ivm passieve koeling e.d..)

ik weet niet of je dualcore wil.

maar kwa videokaart zo ik aan gigabyte denken. toppie kaarten en enrom ver te overlocken en toch stabiel. nooit problemen met drivers of SLI

ik zou denk ik een 4200+ x2 nemen als processor ik weet alleen niet of die op S939 kan maar ik denk dat je dan ongveer aan die 250 zit. ik weet niet of die videokaart daar bij inbegrepen zat maar als je toch geld heb ken je altijd een hoger nemen.

ik weet niet of je dualcore wil.

maar kwa videokaart zo ik aan gigabyte denken. toppie kaarten en enrom ver te overlocken en toch stabiel. nooit problemen met drivers of SLI

ik zou denk ik een 4200+ x2 nemen als processor ik weet alleen niet of die op S939 kan maar ik denk dat je dan ongveer aan die 250 zit. ik weet niet of die videokaart daar bij inbegrepen zat maar als je toch geld heb ken je altijd een hoger nemen.

oke. daar zat ik zelf ook aan te denken..

volgens mij kan die wel op een s939, mar dat zal ikv oor de aankoop wel navragen e.d.

nee, 250 was zonder de videokaart. dara wil ik ook maximaal 250 aan uitgeven..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan