Welke videokaart kan mijn Acer aspire T160 PC aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjebond

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Hallo Helpmij'ers,

Ik heb pas een 2e hands PC gekocht van kennissen van me. Dit is een in prima staat Acer Aspire T160. Nu wil ik er wat aan uitbreiden, 1 TB harde schijfje, windows xp opnieuw installeren, nieuwe videokaart. Maar nu vraag ik mijn af, ik wil dus een nieuwe videokaart, maar ik hou ook van de Call of Duty reeks. Welke videokaart is nou goed voor mijn computer en die ook een beetje spellen als CoD aankan. Want ik moet kennelijk ook rekening houden met mijn Processor, in dit geval AMD Sephron 64 3200+.

Wie kan mij helpen aan een goede videokaart, en die moet ook een beetje te koop zijn bij Computerland, Dynabyte, Dixons etc.

Systeemeisen Call of Duty: World At War bekend
Naast een release op de consoles zal Call of Duty: World At War ook voor de pc verschijnen. De officiële Call of Duty website heeft nu de systeemeisen voor deze versie bekend gemaakt.

Geplaatst door: Redactie gamez
18 augustus 2008 om 10:02 uur

Naast een release op de consoles zal Call of Duty: World At War ook voor de pc verschijnen. De officiële Call of Duty website heeft nu de systeemeisen voor deze versie bekend gemaakt.

Na het enorme succes van Call of Duty 4 kijken veel gamers uit naar deze jongste telg uit de serie, waarin wordt teruggekeerd naar de Tweede Wereldoorlog. Call of Duty: World at War staat gepland voor een release in november.

Minimale Systeemeisen:
Processor: AMD 64 3200
+ of Intel Petium 4 3.0GHz+
Geheugen: 512MB (XP) of 1GB (Vista)
Vrije schijfruimte: 8GB

Videokaart: nVidia 6600GT, ATI Radeon 1600XT of beter met 256MB aan geheugen

Dat gaat dus niet echt leuk worden. Qua processor zit je op het minimum en op het minimum zitten is nooit leuk.

Hoi !

@gast0225: niet op, maar ver onder het minimum !

Die Sempron loopt, even uit m'n hoofd, op 1800 Mhz en is de verste verte in niet te vergelijken met een AMD Athlon 64 3200 !

Dus @TS: nieuwe graka heeft geen zin want je CPU is ver onder de maat !
Maar die Aspire T160 zijn ook geleverd met de AMD 64 3400 die op 2400 Mhz. loopt !
Misschien ligt hier een mogelijkheid.

Greetz,

Harry.

Dank voor de correctie, ik zie dat ik kennelijk een lees / interpretatie fout heb begaan. (Ik ben qua AMD uitvoering ook niet echt bekend, ik meende dat een 64 3200 een 64 3200 was)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Geen probleem toch !

Gebeurt mij zo vaak.

Greetz,

Harry.

Dus het is onmogelijk, tenzij ik ook een nieuwe processor koop?

Ik keek net op Computerland, bij mij in de buurt. Zijn dit misschien goede processors?

Amd Athlon-2 X2 250 3.0GHz 2MB AM3 Box
Amd Phenom-2 X2 550 3.1GHz 3100MHz 8MB AM3 Box
Amd Athlon-2 X4 620 2.6GHz 1MB AM3 BOX

Ik hoor het graag van jullie! En ook welke videokaart dan goed zou zijn!

Laatst bewerkt:
Niet ommogelijk, maar zinloos met deze processor.

Ik hoop trouwens dat je niet teveel betaald hebt voor dat pc'tje, waarde is rond de 75 euro....

Dus ook niet teveel geld aan uitgeven!

Oh, geen zorgen hoor. Ik betaalde er 30 euro voor inclusief Acer toetsenbord en muis en een tft beeldscherm de LG Flatron L1718S

Iemand anders die een goede processor weet die Call of Duty aankan?
En een videokaart?

Hardeschijf ga ik kopen van Samsung, een 1 TB harde schijf.

Bedankt!

Maar hoe weet ik of de pinnetjes wel in mijn moederbord passen? Als ik het niet verkeerd heb passen sommige videokaarten niet in bepaalde moederbords

Ohja, en ik ga waarschijnlijk niet voor de Upgrade kit, maar wel voor dezelfde processor;)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Vandaar dus mijn voorstel: zowel de CPU als de graka passen NIET op je mobo !

Je Acer heeft een socket 939 mobo; en de CPU past op een socket AM3, evt. een socket AM 2+ !!

De graka zal wel passen, zover ik heb kunnen nagaan heeft je mobo 1 x PCI-express slot, en daar past de graka op.

Goede raad: ga voor de komplete set, anders kom je in ernstige problemen !

Temeer daar je mobo slechts DDR-geheugen ondersteunt, en de memory-controller in de CPU daar absoluut NIET mee overweg kan.

Greetz,

Harry.

Oke, bedankt voor de hulp!

Ik weet nog niet zeker of ik het ga doen, maar ik heb er in ieder geval wat aan!

Groeten

Patrick Pennarts

Maar dan rest ik met nog een laatste vraag:

Hoe weet ik zeker of het moederbord in de PC past? Of zijn alle moederborden dezelfde grootte?

Groeten

Hoi !

Mobo's zijn in principe standaard-maten (er zijn uitzonderingen !): mATX en ATX, de rest is in dit geval niet interessant.
Dus: een mATX-bordje gaat passen in je kast.

Greetz,

Harry.

Dat zal uiteraard geknoei worden met die draadjes van de aan/uit knop, het HDD lampje etc!:p

Hoi !

Dat "geknoei" doe ik al heel veel jaren en het heeft me nog nooit echte problemen opgeleverd !

Greetz,

Harry.

ehh...

- moederbord
- geheugen
- processor
- videokaart
- voeding

blijft over:
- kast
- brander
- harde schijf.