Welke videokaart kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhonicStudios

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2010
Hallo,

Ik denk dat dit de goede sectie is, zo niet zeg het maar.
Ik heb al een aantal jaren een Acer Aspire M7811 computer, niks aan gedaan, kant en klaar gekocht.
Dit zijn de specs:

Intel I7 860 2.80GHz
4GB RAM(het was vroeger 8GB, maar sinds een jaar krijg ik BSOD als ik 8GB erin doet, vast iets met moederbord)
Nvidia Geforce GT330 OEM
Acer H57M01 moederbord(ik vermoed dat dit van Foxconn is ofzoiets)
450W voeding

En ik wil graag de videokaart upgraden, een tijdje geleden zocht ik iets voor 120 euro en aangezien ik ook een 450W voeding hebe, kon ik dus ook niet veel vinden.
Ik heb nu een budget van 250 euro, waarvan ik maximaal 50 euro aan de voeding wil besteden, de overige 200 aan een nieuwe videokaart, en heel eventueel iets aan een nieuwe 4GB ramstick aangezien ik dus maar 2 slots van mijn moederbord voor RAM kan gebruiken(eerdere vraag over geplaatst). Ik speel veel videogames en wil dus het beste wat ik kan krijgen voor mijn budget, ik weet dat ik waarschijnlijk niet kan verwachten dat een videokaart van 200 euro een next-gen game op maximale grafische settings goed kan uitvoeren, maar medium/high ofzoiets dergelijks.

Ik zit dus rond te kijken op websites, maar ik weet niet echt waar ik moet zoeken, en ook bij welke (web)winkel, kwa videokaart komt het altijd wel neer op Nvidia óf ATI, maar ik zou niet weten welke de beste is voor wat ik wil en voor het geld wat ik heb. Kan iemand mij helpen, suggesties geven of adviseren?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Martin

Hoi,

Ja hoor staat helemaal goed denk dat dit de meest goede videokaart is gezien je budget. je voeding elk merk is deze?

Hallo,

Ik weet van een tijd geleden toen ik mijn kast opengemaakt had (computer case) dat ik een FSP voeding had, ik weet niet welke..
edit: even in mijn geschiedenis gekeken en volgens mij is dit het: Fsp450-60ep 450w, 500w peak.
En is die kaart R9 270X Vapor-X een goede gaming-card? Overigens deze toch pas uitgekomen? Had ik iets over gelezen geloof ik.

Groetjes,
Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Klopt kaart is vrij nieuw en is zoals al gemeld 1 van de betere game kaart die je voor dat budget hebt . De voeding zal wel zijn handen er aan vol hebben maar moet wel gaan denk ik

Hallo,

Ik zal wel even rond kijken, deze staat zekers onder favorieten, ik zal wel een nieuw berichtje sturen zodra ik een keuze heb gemaakt.

Kind regards,
Martin Sanchez

Hallo,

Ik ben een beetje boven mijn budget gaan zitten, maar dat maakt niet zo veel uit, ik heb toen deze videokaart gevonden:
http://azerty.nl/producten/product_...ess-3-0-x16-2-x-dvi-hdmi.html?channel_code=40
Voor €225,- maar blijkt dat deze een 8pin+6pin connector op voeding nodig heeft, dus vond ik deze voeding interessant: http://azerty.nl/8-1073-608449/cooler-master-b600.html
Hier staat bij specificaties:
1 x voeding 24-pins ATX met afneembaar 4-pins deel
1 x voeding 8-pins +12V EPS
6 x 15-pens seriële ATA-voeding
4 x 4-PIN interne voeding
1 x 4-PIN mini-stroomconnector
2 x 8-pins PCI Express voeding met afneembaar 2-pins deel

Ik vroeg mij dus af, '2 x 8-pins PCI Express voeding met afneembaar 2-pins deel' of dit dus betekende dat het geconverteerd kan worden naar een 6-pin, en dus deze geschikt zou zijn voor de videokaart die ik gekozen hebt.
(aangezien de videokaart het hoofdonderwerp was wou ik niet een aparte vraag maken bij de voedingen, indien er door één of andere reden die ik over het hoofd hebt gezien deze voeding totaal niet bij mijn videokaart/computer past.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Martin

ja dat is een 6-pins kabel de 2 losse pins zijn ground en heb je niet nodig als de kaart daar niet om vraagt..

dus ja dat zal prima werken

Mooi!

Dan zal ik dezen aanschaffen en ik zie dan wel in een aantal weken hoe het loopt, ik zal dan ook een bericht achterlaten en de vraag als 'opgelost' zetten.
Bedankt voor alle hulp.

Groetjes,
Martin

Hallo,

Ik heb wat meer informatie op gedaan en vroeg mij af met PCI-E 3.0 of ik dit überhaupt wel had. Aangezien de PC ongeveer 3-4 jaar oud is lijkt mij dit heel sterk.
Nu weet ik dat een PCI 3.0 kaart zoals de GTX 760 wel past op een PCI 2.0 maar er zou een prestatie verlies zijn.
Dit hebben gegoogeld kom ik erachter dat dit verschil niet zo groot zou moeten zijn, ik heb toen o.a. op deze pagina gekeken: http://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Ivy_Bridge_PCI-Express_Scaling/ hieruit blijkt dat het verschil niet zo veel is, maar ja dat is dan ook een ander computer systeem.
Wat mij helemaal verbaasde was dat bij een programma genaamd hardware info 64, er bij mijn moederboord stond PCI Express Version Supported: v1.1
Op deze link staat weer 2.0 http://www.findlaptopdriver.com/mainboard-h57m01-specs-12232011h650/ (h57m01 is mijn moederboord)
En om het nog meer verwarrend te maken staat er in hw64 bij videokaart: Video Bus: PCIe v2.0 x16 (5.0 Gb/s) @ x16 (5.0 Gb/s)

Er zit ook een sensor iets in en als die uitvoer staat er bij PCIe Link Speed: 5.000 Gbps

Dus tja, ik weet dus niet of ik PCIe 2.0 of PCI1.1 heb, en zou ik PCIe 2.0 hebben (wat mij het meest logisch lijkt voor een PC uit 2009-2010), zou het prestatieverlies erg merkbaar zijn als ik de GTX 760 installeer?
Een kennis van mij had mij een e-mail gestuurd waar hij de GTX 650 aanraadde in plaats van de GTX 760 en noemde metaforisch het stoppen van een Ferrari motor in een Golf, dat het werkt maar niet alles eruit haalt. Ik vraag mij bij deze af, is het verschil ook zo groot tussen een PCI 2.0 x16 slot en PCI 3.0 x16 slot zo groot dat de GTX 760 de prestatie van een GTX 650 evenaart?

Groetjes,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan