Welke Videokaart op moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
als het nog binnen z`n budget kan zou ik ook 8800 aanraden maar volgensmij zit hij dan over z`n budget?

okee dus hoe je het ook bekijkt, de GTS zou (iets) beter zijn voor gamen dan GT.. dan ga ik dus voor de GTS.

Hoe zit het nu met wat ik eerder vroeg;
het viel me op dat bij de videokaart staat dat hij is uitgerust met een GDDR3 geheugen terwijl ik DDR2 geheugen erbij ga aanschaffen, kan dit of heeft dit er niets mee te maken?

Het lijkt mij verstandig om voor windows XP te gaan of niet?? gezien Vista nog zoveel problemen geeft?? Hoewel ik wel heb begrepen dat directx 10 alleen op vista draait, dat zou misschien de overhand kunnen hebben? hoe denken jullie daar over?

Stel nu dat ik deze lijst hardware neem, zou ik dan kunnen aannemen dat ik de nieuwste games kan spelen? en hoe zit het met de toekomst? (Far Cry 2, Crysis etc. die gebruik maken van CryEngine 2)
Maar ook de "oude" spelletjes zoals C&C Generals, the sims 2, MOHAA, COD1 etc etc

Je kunt zeker met dit systeem de nieuwste games spelen, alleen zit je nu al redelijk op de "recommended requirements" als ik al kijk na een game als Bioshock die nu net uit is.

Recommended System Requirements:
CPU: Intel Core 2 Duo processor
System RAM: 2GB
Video card: DX9: Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better). DX10: NVIDIA GeForce 8600 or better
Sound Card: Sound Blaster X-Fi™ series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)

Wil de pc ook echt gebruiken als gamesysteem voor nu en in de toekomst zul je toch meer in de buidel moeten tasten.
Dat is helaas ook een lastig bijverschijnsel voor gamesystemen. :D

En voor wat je geheugen betreft (DDR3 en DDR2) dat heeft niets met mekaar te maken, het zijn twee verschillende dingen.

En Vista of XP? Misschien een dual boot? Heb je ruim de tijd om een keuze te kunnen maken uit die twee.

je zegt dat ik bioshock perfect zou kunnen draaien toch? (dus een spel dat zegmaar in de maand september uitkwam)
tegelijkertijd zeg je dat ik dieper in buidel moet tasten. Voor games in de toekomst snap ik dat wel, maar voor nu? Of bedoel je dat ik bijv. bioshock niet op high detail kan draaien???

Wat houdt dit dual boot in????

Wat ik bedoel te zeggen is dat games van nu goed zullen draaien, maar hoe zit het met de toekomst? Over een jaar, of twee jaar. Je zult er dan meer moeite mee krijgen om de games van dan goed te kunnen draaien.
En de tijd gaat snel, vooral bij games. Dus dat zou ik in overweging nemen.

En dual boot is zowel XP als Vista kunnen draaien op systeem. Voordat je systeem verder opstart, krijg je de keuze met welke je wilt werken. Klikkie.

Wat ik bedoel te zeggen is dat games van nu goed zullen draaien, maar hoe zit het met de toekomst? Over een jaar, of twee jaar. Je zult er dan meer moeite mee krijgen om de games van dan goed te kunnen draaien.
En de tijd gaat snel, vooral bij games. Dus dat zou ik in overweging nemen.

En dual boot is zowel XP als Vista kunnen draaien op systeem. Voordat je systeem verder opstart, krijg je de keuze met welke je wilt werken. Klikkie.

Mja maar dat blijft toch altijd, dus ik denk dat ik gewoon bij de 8600 blijf... over een jaar ofzo kan ik dan altijd weer een nieuwe kopen, tenminste ik neem toch aan dat dat gewoon kan met dit moederbord enzo?? (er niet van uit gaande dat dit weer 6 jaar duurt ofzo voordat ik wat nieuws koop)

Ohja en met Dual Boot; dan moet ik dus zowel XP als Vista aanschaffen? beetje dure grap toch???
en hoe zit het met de "oude" spelletjes?? die blijven gewoon goed draaien neem ik aan..
en "oude" games + Vista?? probleem???

Laatst bewerkt:
nevermind, ik ben er al achter gekomen!
Dit is het systeem wat het dan gaat worden!!! ik zet het er voor de zekerheid nog even bij, dan kunnen jullie het nog ff zeggen als er toch iets niet klopt.. klopt het wel dan hoor ik het ook graag voor de zekerheid!
in ieder geval bedankt voor de hulp!

Grafische kaarten nVidia PCIe -
XFX 8600 GTS/730 XXX 1 x€ 209,-

CPUs Socket AM2 -
AMD Athlon™ 64 X2 6000+ 1 x€ 169,-

Floppy-drives - -
Mitsumi 7in1 FDD+Cardreader 1 x€ 25,-

Voedingen tot 600 Watt -
Enermax LIBERTY DXX 1 x€ 99,-

Behuizingen Midi Tower -
Thermaltake Mambo 1 x€ 45,-

DVD-reWriters IDE -
AOpen DSW2012P 1 x€ 39,-

Behuizingen - Koelers
Scythe S-Flex 1600 1 x€ 19,-

Moederborden Socket AM2 -
GigaByte M55S-S3 1 x€ 77,-

Harddisks 3,5 inch SATA -
Seagate Barracuda 7200.10 1 x€ 99,-

Geheugen DDR2-800 -
MDT 2 GB DDR2-800 Kit 1 x€ 72,-

DVD-drives IDE -
AOpen DH16D1P 1 x€ 19,-

Totaal bedrag€ 872,-

Mooi systeem!

Weet je al waar je het gaat bestellen?

Wordt het Alternate, bestel dan even via de link op Helpmij:

http://www.helpmij.nl/hardware.php

Klik op de Alternate banner en je komt gewoon op hun site. Het kost jou niets extra en je helpt de vereniging er mee!:thumb:

Ohja en met Dual Boot; dan moet ik dus zowel XP als Vista aanschaffen? beetje dure grap toch???
en hoe zit het met de "oude" spelletjes?? die blijven gewoon goed draaien neem ik aan..
en "oude" games + Vista?? probleem???

Je oude games zul je gewoon kunnen spelen, ik kon CCG ook gewoon spelen en Soldier of Fortune II

Verder is het een goed systeempje! veel plezier ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan