Welke videokaart ten opzichte oude

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hederik

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Hallo,

Ik heb mijn oude Club3d ATI Radeon HD4870 512MB overclocked edition gddr5
RMA laten sturen, nu komt deze niet meer terug. Hij is dusdanig defect.

Nu mag ik een nieuwe uitzoeken, dezelfde, of tegen extra betaling een betere.

Ik ben bereid tot 50 euro bovenop de waarde van mijn oude bovenstaande kaart uit te geven voor een betere.

Iemand suggesties??? :cool:

Alvast bedankt!:thumb:

Maar hoeveel is je oude kaart nu waard / hoeveel kan je nu uitgeven aan een nieuwe kaart (incl de 50 euro die je extra wilt uitgeven)

Maar hoeveel is je oude kaart nu waard / hoeveel kan je nu uitgeven aan een nieuwe kaart (incl de 50 euro die je extra wilt uitgeven)

Ja dat is nu eigenlijk wel de vraag, mijn oude kaart was een jaartje oud, heeft u ervaring met RMA? Gaat er dan wat van de prijs af waarvan je een nieuwe kaart kan kopen, of is het meestal gewoon het nieuwbedrag? in dat geval, zou de kaart inclusief 50 euro ongeveer €220 euro waard zijn, denk ik op een gemiddelde van de prijzen van andere winkels.

ikk dacht dat jij dit vorige keer al ging vragen aan de winkel..

Nee, die hadden er geen verstand van, eerlijk waar!!!
Dat wist ik eerst ook nog niet...... maar nu wel.

Daarom vraag ik het hier, hier zijn ze veel deskundiger, die meneer wist me niets te vertellen, hij had er geen verstand van zei hij :rolleyes::confused:

Heeft u al een ideeé?

Club3d HD4890 GDDR5 misschien een ideeé?

Of is deze variant veel sneller, en een hele goeie high-end videokaart:
Club3d HD4890 GDDR5 1024MB SUPERCLOCKED Edition????

Maar ze horen toch wel verstand te hebben van wat je terugkrijgt voor de videokaart? Dus welke je kan aanscaffen?

Ik zou voor de Vapor-X HD4870 gaan (1 gig versie). Deze is lekker stil en snel.
De HD4890 heeft niet veel zin met je processor. Of je moet deze ook gaan vervangen in de nabije toekomst?

Maar ze horen toch wel verstand te hebben van wat je terugkrijgt voor de videokaart? Dus welke je kan aanscaffen?

Ik zou voor de Vapor-X HD4870 gaan (1 gig versie). Deze is lekker stil en snel.
De HD4890 heeft niet veel zin met je processor. Of je moet deze ook gaan vervangen in de nabije toekomst?

Helaas heeft de man die mij geholpen heeft geen verstand van videokaarten :(
Stil gaat het mij ook niet zo om.

Maar nee, in de nabije toekomst ga ik nog niet de rest van mijn PC upgraden.
Over twee jaar of een jaar misschien wel. Maar voor die tijd heeft de 4890 dan dus geen nut??

Maar je bedoelt deze vapor-x: Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E

Qua prijs is hij 40 euro goedkoper dan de hd4890 Superclocked edition (echt supersnelle kaart) Maar voor die 40 euro, kun je daar dan niet beter de superclocked edition van kopen? Want als ik later over een jaar ofzo een core i7 in mijn PC laat bouwen, kan ik de superclocked edition toch nog gewoon gebruiken, of zie ik dat verkeerd?

Tja, over een jaar of 2 zijn allebei de kaarten flink verouderd. Dus of je daar heel erg op moet letten...
Op dit moment zal je weinig verschil zien tussen de 2 videokaarten in jouw systeem.

Wat was eigenlijk het probleem met je oude kaart? (dus waarom heb je de kaart rma gestuurd?)
Stel dat het artifacts zijn: dat kan bijv komen door oververhitting. In dat geval kan je beter een kaart met goede koeling kiezen.

Maar je hebt er wel gelijk in,
Dat als ik nu een videokaart neem waarvoor ik niks extra hoef te betalen, of gewoon dezelfde, en over een jaar mijn hele PC laat ombouwen, er dan niet al weer nieuwere zijn voor dezelfde prijs??

In oktober komt de HD5870 uit. Deze kaart zal weer een stuk beter zijn dan de HD4890.
Volgend jaar zal er wel weer een HD5890 uitkomen.
Het jaar erop bijv een HD6870. Het gaat wat dat betreft maar door.

En dan heb je ook nog Nvidia. En Intel dat begin volgend jaar met goede videokaarten gaat komen.

In oktober komt de HD5870 uit. Deze kaart zal weer een stuk beter zijn dan de HD4890.
Volgend jaar zal er wel weer een HD5890 uitkomen.
Het jaar erop bijv een HD6870. Het gaat wat dat betreft maar door.

En dan heb je ook nog Nvidia. En Intel dat begin volgend jaar met goede videokaarten gaat komen.

Ja dat is waar.

Ik heb mijn kaart RMA laten sturen omdat de hele pc na een paar uur, een paar minuten of zelfs een paar seconden uitviel, tijdens het spelen van games, of gewoon in windows explorer. Ik dacht ook aan de temps, maar in CCC zijn ze oké en liggen ze rond de 60 c.

Bij het bedrijf kwamen ze er ook achter dat dat gebeurde, toen ze hem RMA stuurden kregen ze hem niet meer terug en hij was waarschijnlijk (hebben ze niet eens verteld waarom!) helemaal defect.

Kan het ook aan de voeding liggen zit ik nu aan te denken, heb hem speciaal voor die videokaart laten vervangen! 450W is het.

Zo das duur... Wat een afleggers.

Krappe voeding. Ik zou het maar op de HD4870 houden.

Ja is dat duur voor zo'n voeding???

Hmmm..... Wat had het doen moeten zijn voor deze enlight??

BTW: ik heb besloten maar gewoon voor een tijdje bij mijn oude hd4870 512mb overclocked edition te houden.

Hij werkt verder prima, alleen 512MB geheugen is voor spellen waarbij je veel geheugen nodig hebt als GTA4 niet optimaal, wel voldoende.

Welk merk voeding zou u aanbevelen voor later, een veel zwaardere videokaart??

En hoeveel WATT moet deze dan hebben???

Ik zal voortaan eerst op internet kijken naar de voeding die u adviseert, misschien zijn ze veel te duur bij het bedrijf waar ik me PC altijd heen breng.

:love:

Ik vrees van wel.
Het punt is dat het merk niet fantastisch is, maar de prijs is gelijk aan die van a+-merken.
Bijv een erg sterke 450W-voeding van Corsair kost even duur en is veeeel sterker.

Het punt is dat 450W niets zegt. Het gaat om de specificatie van wat de voeding echt kan. Ik kan de specs van de Enlight niet vinden op hun site.

Ik zou persoonlijk voor de 1 gig-versie gaan van de HD4870 en dan zonder bijbetaling. Immers is de HD4870 goedkoper geworden en heb je een tijd zonder videokaart gezeten. Wel zo eerlijk dus om dan een iets betere kaart te krijgen. Qua energieverbruik maakt het niet uit dat er 512MB meer op de kaart zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan