Welke videokaart voor ASRock 970 Extreme4

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikishet

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2011
Hallo,

Ik ben van plan voor het eerst een computer te bouwen. Nu ben ik alvast een pakket aan het maken op www.tweakers.net Maar ik heb geen idee welke videokaart ik moet kopen. Als moederbord heb ik dus een ASRock 970 Extreme4 gekozen. Aan jullie de vraag welke videokaart ik het beste kan kiezen. Ik wil graag kunnen gamen, vooral games zoals GTA op medium quality. Ook wil ik graag 3d kunnen bewerken in bijv. photoshop en sony vegas. Alvast bedankt voor de moeite.

Link van tweakers: http://tweakers.net/gallery/525862/#tab:wenslijst

Met Vriendelijke Groet,

Rik

Die 2 items gaan dus al niet samen :P

Als je alleen medium qualiteit wil, vraag ik me ook af waarom je voor zulke dure onderdelen wil gaan. Wat is het budget?

Ik dacht dus dus dat die wel samen gingen. Is er misschien ergens een site waar je kunt checken of ze samen kunnen ?

Ik wil indd voor medium quality, ik wist niet dat ik hiervoor te dure **** had gekozen : P. Ik wil wel graag alle games kunnen spelen.

Mijn budget is rond 500. Heb jij misschien een paar ideeën ?

Laatst bewerkt door een moderator:
welke onderdelen heb je nodig? alles? of heb je al kast, e.d.? Om je boed te helpen hebben we wel een beter inzicht nodig

Ik heb al een kast van mijn oude pc. Verder heb ik eigenlijk alle onderdelen nodig. en Mijn budget ligt ong. rond 500 euro. ik wil ook het liefst alle games kunnen spelen, en in photoshop 3d kunnen en ook in photoshop. Ik wil graag 64 bit

Ja en het liefst 64 bit , kunnen jullie misschien wat tips geven en/of een pakketje onderdelen bedenken

@rikishet:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel reageren".
Nu quote je telkens de voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.:thumb:

Ik heb een EVGA GeForce GTX 460 op het oog als videokaart. Ik heb me een klein beetje verdiept in de processoren en moederborden. Nu ik heb gezien dat de socket hetzelfde moet zijn. Klopt dat ?

GTX460 is een verouderde videokaart je kunt dan beter kijken naar bijvoorbeeld een HD7850 of GTX650TI Boost edition

je socket moet idd het zelfde zijn voor beide het moederbord en de processor

Oké ik zal nog eens verder kijken, klopt het ook dat voor intel de nieuwste socket 1155 is ?

De nieuwste is 1150. Echter zijn daar vooralsnog geen echte budgetmodellen voor beschikbaar. Als ik vanmiddag tijd heb kan ik eens kijken wat er in je budget past. Echter met windows erbij heb je maar 400 euro voor de hardware, dus een aantal compromissen zul je wel moeten sluiten

Oke ik hevb bijv.niet een supergrote hdd of ssd nodig, ook heb ik al een kast. Verder weet ik niet waar we op kunnen bezuinigen. Eventueel kan ik nog langer sparen en max. 600 euro uitgeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan