Welke videokaart voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartkoopman112

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2006
Berichten
6
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart om mijn huidige te vervangen. Dit najaar koop ik waarschijnlijk een laptop dus ik wilde niet nu een nieuwe pc kopen. Maar het liefst wel spelletjes kunnen blijven spelen zoals Godfather en Oblivion.

mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:

M-Board:
Asus P4 G8X Deluxe; deze heeft alleen een AGP-slot (8x (1,5 V only?))​
Processor:
Pentium 4 2,4 Ghz​
Geheugen:
1024 MB​
Videokaart:
ATI Radeon 9200SE (128MB)​

Wat raden jullie aan om te kopen? zelf dacht ik misschien aan de ASUS X1600XT PRO 512 MB... maar ik weet niet of dat een goede kaart is?
De prijs mag liggen rondt de 200 euro oid.

Of moet ik de videokaart bewaren en me MoBo en processor vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Vermits je maar een processor van 2,4 Ghz hebt van pentium 4 zou ik het niet te hoog gaan zoeken. Een X1600 is wel een goede kaart maar je moet wel opletten dat het een AGP kaart is wat ik mij betwijfel (ik kan verkeerd zijn want ik weet niet veel over ATI).
Ik ben in juli 2005 overgestapt van een ATI radeon 9600 SE naar een GeForce 6600GT, deze kost nu nog ongeveer 130 euro als ik mij niet vergis.

Voor u zou ik eerder naar een X700(al dan niet Pro)/X800 of een GeForce 6600GT/6800.
 
jgeypen zei:
Vermits je maar een processor van 2,4 Ghz hebt van pentium 4 zou ik het niet te hoog gaan zoeken. Een X1600 is wel een goede kaart maar je moet wel opletten dat het een AGP kaart is wat ik mij betwijfel (ik kan verkeerd zijn want ik weet niet veel over ATI).
Ik ben in juli 2005 overgestapt van een ATI radeon 9600 SE naar een GeForce 6600GT, deze kost nu nog ongeveer 130 euro als ik mij niet vergis.

Voor u zou ik eerder naar een X700(al dan niet Pro)/X800 of een GeForce 6600GT/6800.
Wat zou ik met deze kaarten zoal kunnen spelen denkt u?

De X1600 is volgens mij van de laatste serie die nog op AGP wordt uitgebracht..
 
Je hebt gelijk dat de X1600 serie nog op AGP verkrijgbaar is. Ik dacht dat ze de X1*** serie niet meer op AGP zouden uitbrengen. Als je er het geld voor over hebt kan je voor de X1600 gaan.
Met deze kaart kan je wel even door, maar om echt alles eruit te halen zal je ook voor een andere processor moeten gaan.

En vermits dat de nieuwere processors meestal op PCI-E moederborden zitten zou ik hierover toch eens 2 keer nadenken.

Dus als je bij de P4 2,4 Ghz blijft, ga dan toch maar voor de X700/X800 als je voor ATI bent :D .
 
jgeypen zei:
Je hebt gelijk dat de X1600 serie nog op AGP verkrijgbaar is. Ik dacht dat ze de X1*** serie niet meer op AGP zouden uitbrengen. Als je er het geld voor over hebt kan je voor de X1600 gaan.
Met deze kaart kan je wel even door, maar om echt alles eruit te halen zal je ook voor een andere processor moeten gaan.

En vermits dat de nieuwere processors meestal op PCI-E moederborden zitten zou ik hierover toch eens 2 keer nadenken.

Dus als je bij de P4 2,4 Ghz blijft, ga dan toch maar voor de X700/X800 als je voor ATI bent :D .
Het hoeft niet persé een Ati te zijn maar daar heb ik wel goede ervaringen mee. althans de chipsets. Als je een niet-Ati kaart beter vindt mag je dat natuurlijk ook zeggen.

Voor wat voor mobo en processor zou ik dan bijvoorbeeld moeten gaan?
 
Maar als je je mobo gaat vervangen ben je eigenlijk een volledige nieuwe pc aan het kopen waarvan je kosten zeker en vast niet onder de 200 euro zullen blijven.

Maar als je dan toch voor een nieuw moederbord wilt gaan zou ik een simpel moederbord nemen met een Socket 775 en PCI-E, want dan kan je met je grafische kaart nog alle richtingen uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan