welke videokaart voor mijn (oude) PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

glenn007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Beste

Ik heb een oude Pentium 4 PC en zou hier een wat krachtigere videokaart willen insteken zodat de kinderen een aantal spelletjes kunnen spelen die nu niet werken omwille van de videokaart. De PC heeft volgende kenmerken:

Pentium 4, 1,7GHz
geheugen: PC133 SDRAM, 2x128MB
voeding 250kW
huidige videokaart: nVidia VANTA 16MB

Kan ik hier om het even welke videokaart insteken (nieuwere kaarten werken meestal met DDRAM geheugen, maakt dit uit of zijn deze niet te combineren met het SDRAM geheugen van de PC)?
ik kan waarschijnlijk wel een GeForce2 of Geforce4 kaart 2de hands kopen aan een prikje, maar gaan die het dan ook doen?

en wat met voeding 250kW, is dit voldoende?

alvast bedankt voor elke nuttige tip.

Je kunt er vast wel een mooie GeForce 4 in zetten, maar aan wat voor spellen had je gedacht dan? Bijna alles van 3 jaar en jonger kun je al niet (fatsoenlijk) meer spelen.

Voeding van 250 kiloWatt bestaat niet, dus ik neem aan dat dat 250 Watt is, en dat zal ie wel moeten trekken als het een beetje merk is.

Je moet een kaart hebben die in een AGP slot past neem ik aan, maar geef eens even naam en type van je moederbord

ik heb hier ook een oudere p4 1.7 staan met een geforce fx5200(128mb) en werkt prima.
Kost nog maar enkele 10tjes.

Passen wel, maar prestaties?? Ho maar, had hem hier ook in de pc van de kids, snel weer weg gedaan!

hey,

ik heb zelf de 9550 in mijn oude pc en daarmee kun je wel spelletjes mee spelen op 800 X600 spelletjes zoals unreal tournament 2004 en need for speed underground 2

Hij kan niets beters pakken dan heb je gelijk een betere voeding nodig.

Je moet een kaart hebben die in een AGP slot past neem ik aan, maar geef eens even naam en type van je moederbord

Hoi,
Het moederbord is Compaq, maar exacte type kan ik niet terug vinden. Wel staat er ter hoogte van de viedokaart een aanduiding '1,5V AGP card only', dus wat betreft dat AGP slot klopt je opmerking zeker. Alvast bedankt hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan