Welke Videokaart voor mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey ik heb de videokaart vandaag binnen gekregen en ik heb hem in mijn pc gestopt, hij werkt, alleen heb ik 1 groot probleem. Bij het gamen valt de pc na 1-5 min uit. Dan start hij weer opnieuw op. Heb al iets gelezen over problemen met koeling, zou dat in mijn geval ook zo zijn? En gaat het dan om de GPU of de CPU...? alvast bedankt.

Ook eerst de oude videokaartdrivers verwijderd?
Zo nee, ga naar apparaatbeheer> beeldschermadapters>rechtsklik op je videokaart> installatie ongedaan maken. Hij vraagt dan of je ook de stuurprogramma's wil verwijderen, doe dat.
Stop je oude videokaart er weer in en laat hem installeren.
Doe dan het hele verhaal bij 'zo nee' weer.
Kijk ook even of er daarna nog software van nvidia op je pc te vinden is, is dat zo? Dan ook die software verwijderen.
Stop daarna je nieuwe videokaart er weer in en installeer hem weer.

Zo ja, ook de drivers van de cd van je nieuwe videokaart ge-installeert?

Ik ga er wel een beetje vanuit dat je bij het verwisselen van de videokaart ook de binnenkant van je kast weer even stofvrij hebt gemaakt.

Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor je reactie. Ik had niet de oude drivers verwijderd, maar de nieuwe cd met drivers wel geinstalleerd. Zou dat het uitvallen veroorzaken? En zo ja, moet ik dan per se de oude er weer in krijgen. Hoop t niet, want de nieuwe erin krijgen was nogal wat gedoe... :shocked:

Hoi....

In je softwarelijst alles wat maar met videodrivers te maken heeft verwijderen.Pc herstarten en de juiste drivers installeren.

Ik heb een probleem, als ik alle drivers eraf knal, en de pc opnieuw opstart om de nieuwe te installeren, installeert windows zelf al drivers voordat ik de nieuwe kan installeren van de cd. Zal dit een probleem vormen?

Nee, dat geeft niet. Installeer nu maar de drivers van de cd.

Heb ik gedaan, het probleem blijft helaas bestaan.. Ik heb de drivers weggehaald bij apparaatbeheer en alle software van Nvidia verwijderd... Daarna de pc opnieuw opgestart, dan installeert hij de standaard drivers via windows en dan installeer ik van de cd. Nog steeds valt hij uit na 1-5 min.. ligt eraan welk spel ik speel na hoeveel tijd hij uitvalt..

Laatst bewerkt:
Dan lijkt het er toch op dat hij een beetje te warm word.
Download PCwizard en kijk daar eens hoe warm hij word, het liefst net nadat hij is uitgevallen.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben nu niet bij de computer maar morgen dan zal ik het proberen, dus pcwizard starten zodra de pc opnieuw is opgestart?(na het gamen)

Ja precies, het liefst eigenlijk vóórdat hij ermee stopt maar dat is een beetje lastig vanzelf. Kijk anders tijdens het gamen even naar de temps. Als je net begint en als je even bezig bent.

Kijk zo leer ik ook nog wat, dat wist ik dus niet.

De GPU wordt rond de 65 graden, de CPU rond de 55...

Laatst bewerkt:
Ik heb net geprobeerd de koeling van de processor goed schoon te maken(stofvrij), wat niet erg lukt.. en ik heb wat stof weg gekregen, nu duurt het langer voordat mijn pc uitvalt.. Lijkt dus wel een koelingsprobleem. Ik denk dat ik dan een nieuwe koeling moet kopen? Tips?

Ik heb hem nu grondig schoongemaakt... Nog steeds valt hij uit. Misschien heeft het iets geholpen maar het verschil is nauwelijks merkbaar. Over die koelpasta, dat heb ik nog nooit gedaan(pas net van gehoord btw) is dat een beetje makkelijk te doen?
Ik begin me wel af te vragen of het aan de temp ligt. Hij wordt niet eens echt warm. De CPU en GPU iets van rond de 60 als de pc uitvalt...

Ik lees nu ook iets over voeding, dat als die te weinig watt heeft het ook kan zorgen voor uitvallen..

Laatst bewerkt:
Een 460watter zou voldoende moeten zijn.
Van welke lijn heb je de voeding gepakt?Vanaf een pci-e stekker?
Wat als je hem van 2 12volts lijnen pakt vanaf 2 molex stekkers?

moet je wel zo'n stekker hebben.
m_dl_molex-8pin-pci-express.jpg

Ik heb hem aangesloten met 2 aansluitingen, hoe deze heten, zou het niet weten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan