Welke Videokaart?! X700 PROTVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommygun

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2005
Heej mensen,

Nu ga ik een nieuw systeem kopen deze namelijk:

AMD Athlon XP 64 BIT 3200+ S754 Boxed
Zalman CNPS7000B-AlCu Aluminium & Copper
Kingston 512 Mb DDR1 400 PC-3200
ASUS K8V SE Deluxe K8T800 S754 DDR 1 AGP ATX
Maxtor 160 Gb HDD S-ATA 7200 RPM 8 MB Cache
Videokaart : -------------------------------------------
NEC 3540A DVD +/- R(W) Dual Layer Zwart
17" Philips 170S6FB TFT Zwart 12ms response
CoolerMaster Centurion 1 Zwart
CoolerMaster RealPower RS-350 350W Voeding
Logitech UltraX Optical Mouse USB Zwart/Zilver
Logitech UltraX Keyboard Zwart/Zilver

samengesteld op com4.nl
(kritiek op me systeem graag voor je houden :o )

maar nu weet ik niet welke videokaart in moet nemen..
ik zat te denken aan de:

ik zat te denken aan de X700 ATI Radeon TVD PRO 256MB AGP
http://www.asus.nl/products/vga/ax700pro-tvd/overview.htm

Ik draai voornamelijk WoW en GuildWars, en toen las ik dit :http://www.tweakers.net/nieuws/36707/?highlight=X700

Ik weet niet of ze het hier over de X700 PRO/TVD hebben..

en dan nog 1 dingetje. ik pak dus de X700 Pro/Tvd AGP omdat ik niet cker weet of mijn Systeem PCI-E heeft. en wat kan in mijn voordeel werken? AGP of PCI-E

Help me plz.. want wil binnekort mijn Pc bestellen.
Eigenlijk wil ik dus weten wat egt het Beste kaartje is voor Wow en Guildwars voor een prijs van 200 tot 250 . als je een idee hebt, plz geef dan ook de link waar ik het kan bestellen

Laatst bewerkt:
PCI-E heeft de toekomst en is heel handig in het toekomst upgraden van je videokaart.

Ik zou dus een moederbord nemen met PCI-E ipv AGP.

De ASUS K8V SE Deluxe heeft alleen maar een AGP-poort en geen PCI-E.

Dus dan zou ik ook nog een ander moederbord moeten nemen.. Waaraan herken je een moederbord met PCI-E?

Staat bij de informatie als je besteld via internet.

Maar je moet dan ook een PCI-E videokaart nemen.

Een leuke videokaart is dan een Geforce 6600GT. Niet te duur, maar toch lekker snel. Ook hier staat bij of ie PCI-E of AGP is.

Heb je een budget?

Ahh ik zie nu hoe ik dat kan zien :)
mindere is dat ik dus een 937 boxed systeem moet pakken (niet egt minder.. maar duurder) en als ik die dan pak dan moet ik de
ASUS A8N-SLI Deluxe nForce4 S939 DDR1 PCI-E ATX €169 ASUS A8N-SLI nForce4 S939 DDR1 PCI-E ATX €149
nemen.. prijziger als mijn asus kv8 se deluxeje van 89 €

Ehh Budget...
het budget is 1250 €.
dat is met alles wat ik ga kopen.
moederbord,processor,geheugen, brander, hd, monitor, videokaart dus. het netwerk, sound en alles onboard.

Laatst bewerkt:
Overzicht gekozen onderdelen:

1x AMD Athlon XP 64 BIT 3200+ S939 Boxed €218
1x AMD64 939 Koeler €0
2x Kingston 512 Mb DDR1 400 PC-3200 €59
1x ASUS A8N-SLI nForce4 S939 DDR1 PCI-E ATX €149
1x Maxtor 160 Gb HDD S-ATA 7200 RPM 8 MB Cache €89
1x NEC 3540A DVD +/- R(W) Dual Layer Zwart €54
1x 17" Philips 170S6FB TFT Zwart €289
1x CoolerMaster Centurion 1 Zilver (No PSU) €58
1x CoolerMaster RealPower RS-350 350W Voeding €49
1x Logitech UltraX Optical Mouse USB Zwart/Zilver €21
1x Logitech UltraX Keyboard Zwart/Zilver €24
1x Onboard €0
1x Onboard €0

Totaal prijs: €1069

maar hier heb ik geen goede cooling...

bijvoorbeeld?

Maar dan een goede geschikte videokaart. hij mag 231 € zijn :)

dat systeem van tweakers ziet er wel mooi uit, wil dan wel toch een AMD. Com4.nl waar ik het dus bestel lijkt me betrouwbaar.. weet je anders nog een andere?

Laatst bewerkt:
Ik zou niet voor de x700 pro gaan. Voor minder geld heb je een 6600 GT van nVidia. Deze kaart presteert in alle opzichten beter. (afgaande op benchies van Tom's hardware)

Nog een ding: waarom ga je voor een SLI moederbord. Volgens mij heeft dat alleen voordelen als je ook een (heeeele dure) nVidia SLI-vidoekaart koopt.

Ik denk dat ik ook dan een EN6600GT pak, dan kan ik alles nog aanhouden wat ik eerst had.

1x Chieftec Matrix Bigtower 360W zwart €108
1x Coolermaster Hyper48 (S 478 / 754 / 775 / 939 / 940) €39
1x NEC DVD +-R/+-RW ND-3540 DD zwart OEM €49
2x Kingston 512MB PC3200 ValueRam €96
1x Maxtor 160GB (DiamondMax Plus 10, 7200RPM, 8MB, SATA) €84
1x Asus K8V SE DELUXE €75
1x Iiyama 17" ProLite E435S-B TFT monitor zwart €265
1x AMD Athlon 64 3200+ BOXED (Socket 754, 2.20Ghz, 512KB) €177
1x 1.8M DVI kabel M-M €11
1x Asus Nvidia EN6600GT/TD TOP 128MB DDR3 SDRAM (AGP) €214
1x BenQ Cordless Desktop X730 €60

een low-end pc, die vandaag de dag nog alles aankan.over 3 jaartjes koop ik dan wel weer een neue

Geplaatst door KaY.NL
Ik zou niet voor de x700 pro gaan. Voor minder geld heb je een 6600 GT van nVidia. Deze kaart presteert in alle opzichten beter. (afgaande op benchies van Tom's hardware)

Nog een ding: waarom ga je voor een SLI moederbord. Volgens mij heeft dat alleen voordelen als je ook een (heeeele dure) nVidia SLI-vidoekaart koopt.

Omdat PCI-E de toekomst heeft en helemaal in SLI-vorm. :)

Voor een nieuwe pc zou ik altijd voor een PCI-E/SLI-mobo gaan.

Geplaatst door Muurhond
Omdat PCI-E de toekomst heeft en helemaal in SLI-vorm. :)
Ja vind ik ook. Maar hij koopt er geen SLI videokaart bij. Dus waarom zou je dan een SLI moederbord kopen?

Geplaatst door KaY.NL
Ja vind ik ook. Maar hij koopt er geen SLI videokaart bij. Dus waarom zou je dan een SLI moederbord kopen?

Misschien onder andere voor de toekomst?

Je bent heus niet verplicht dan nu ook meteen maar een SLI-opstelling te draaien. Daar is het in mijn ogen nog net wat te duur voor.

AGP gaat eruit, dus een mobo met PCI-E en SLI-support is gewoon, gelet op de toekomst, een hele goede keus.

Okej

AGP versie van 6600gt = 214€
PCI-E versie 6600gt = 204€

verschil = 10€

Asus K8V SE DELUXE AGP! 75,00
Asus K8N4-E Deluxe PCI-E 112,00

verchil = 37€

wat moet ik doen?

:)

Laatst bewerkt:
PCI-E natuurlijk! In combinatie met dat moederbord werkt het veel sneller, als met de AGP kaart. En je bent goed op de toekomst voorbereid. Het lijkt mij een klare zaak.

Ik snap dat PCI-E de toekomst heeft. maar is het moederbord ook beter? naast dat hij PCI-E heeft

btw ik had foutje gemaakt.

Asus Nvidia EN6600GT/TD 177,00
Asus Nvidia EN6600GT/TD TOP 204,00

Moet dan toch de TD Top hebben? voor het snelste resulataat?

maar welk moederbord is dan beter? niet kijkend naar de PCI-E?

K8N4-E Deluxe http://www.asus.nl/products/mb/socket754/k8n4-e_d/overview.htm#)
K8V SE Deluxe
http://www.asus.nl/products/mb/socket754/k8vse-d/overview.htm

btw, OEM en Boxed he, Houdt OEM alleen maar in dat er geen koeling bij zit? of meer?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tommygun
Ik snap dat PCI-E de toekomst heeft. maar is het moederbord ook beter? naast dat hij PCI-E heeft
Tja... ik denk dat de moederborden elkaar niet zoveel schelen.

Wat betreft de videokaart: asus is altijd vrij duur. Let wel goed op de snelheiden van het geheugen en die van de gpu. Deze kunnen ook bij de 6600GT al varieren van 400Mhz tot 550Mhz! Hier geldt natuurlijk hoe meer Mhz hoe sneller.

Boxed houdt in dat je er een koeler en koelpasta bij krijgt.

En OEM heeft daar niets mee te maken:
Je hebt bijvoorbeeld beeld een retail versie van Windows XP en een OEM versie. Deze zijn beide identiek maar een OEM versie word meegeleverd bij aanschaf van een nieuw systeem en mag ook alleen dan meegeleverd worden. Een OEM versie mag niet los verkocht worden. Dat gebeurt echter wel op grote schaal!! Één van de redenen dat een OEM versie goedkoper is komt omdat bijvoorbeeld Microsoft geen ondersteuning bied bij deze versie. Let op!! Je hebt wel recht op updates en dergelijke maar je krijgt geen steun van de helpdesk!!

Er zit dus geen koeling bij en je krijgt geen ondersteuning.. verder dus geen verschil in de Processor zelf. omdat ik toch zelf die andere koeling erbij heb gekocht (is die goed trouwens?) dan kan ik toch net zo goed die OEM versie pakken? scheelt 22 € en aan die Boxed versie heb ik dan verder nix.

correct me if i'm wrong.

Geplaatst door Tommygun
Er zit dus geen koeling bij en je krijgt geen ondersteuning.. verder dus geen verschil in de Processor zelf. omdat ik toch zelf die andere koeling erbij heb gekocht (is die goed trouwens?) dan kan ik toch net zo goed die OEM versie pakken? scheelt 22 € en aan die Boxed versie heb ik dan verder nix. correct me if i'm wrong.
De processoren zelf zijn volgens mij wel hetzelfde. Maar de OEM-versies hebben volgens mij geen 1000Mhz FSB. Maar aan gezien je mobo dat toch niet ondersteunt, maakt dat dus niet zoveel uit.

Je hebt inderdad niets aan de boxed versie omdat je er een losse koeler hebt bijbesteld. Die koeler is erg goed. Maar waarom koop je niet gewoon de boxed versie en schrap je de koeler van je lijstje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan