Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nebelwerfer

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
Welke videokaart is het beste, haalt de meeste fps in games en kan nog een lange tijd mee? ik heb de keuze uit deze:

* Asus V8420 Gef4Ti4200 128Mb
* Asu s V8440 Gef4Ti4400 128Mb
* Gainward Gef.4 Ti 4200 128Mb
* MSI Gef4 Ti4400 VTD 128Mb
* MSI Geforce4 Ti4200 TD8x 128mb
* VGA Geforce4 Ti4280 64Mb

De Asus V8440 Gef4Ti4400 128Mb. De 4400's zijn zoiezo de snelsten. Als je dan kiezen moet tussen Asus en MSI zou ik de Asus nemen, zeer goede kwaliteit.

ik zou Asu s V8440 Gef4Ti4400 128Mb nemen dan.
moet wel zegen dat ze verouderd zijn maar wie kan,
het nog bij beenen he :p

Wil je perse een Geforce. ATI kaarten doen het vaak wat beter in testen.

ik ben van plan een ATI radion te kopen (welke weet ik nog niet, op de site staat er bij de 9800 ongeveer 500$ maar dat vind ik wat veel)
maar is de radion echt zo goed??

De 9800 komt volledig tot zijn recht op een systeem met toch wel minimaal een 2.5gz-cpu aanboord.

Heb je dat niet, dan zou ik gaan voor een 9700Pro die hier en daar nog te krijgen is. Of je koopt een 9800 als je zeker weet dat je binnenkort ook een nieuwe pc koopt, anders ie het zonde van het geld.

kan mijn systeem dat aan??

eigenlijk heb ik een kaart nodig die de meeste nieuwe spellen vlotjes draait (battlefield 1942, E.T, Breaktrough,...)

Geplaatst door sluysen
kan mijn systeem dat aan??

eigenlijk heb ik een kaart nodig die de meeste nieuwe spellen vlotjes draait (battlefield 1942, E.T, Breaktrough,...)

Hoe snel is je cpu. Zoiezo moet je ook meer geheugen kopen, anders zal je last van swappen hebben.

Dan zou ik zeker geen dure Radeon9800 halen. Je systeem haalt hier lang niet het maximale uit.

Een Radeon9700/Pro is misschien een optie, alhoewel een Radeon9600Pro beter in jouw systeem zal passen.

Tenzij je een nieuwe pc koopt/krijgt binnenkort...

de ati9500 pro zit qua prestaties (benchmark) op hetzelfde niveau als de ti4400 van geforce.

Tot u sprak een geforce ti4400 bezitter die alle nieuwe games tot volle tevredenheid kan draaien op een geforce4ti400.

http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=370

klik links op de kleine rode vierkante blokjes voor de diverse onderdelen van het artikel...........

Pasja, ik was altijd heel tevreden over de Geforce, hij draait op zich ook nog steeds goed. Maar nu ik een pc heb met de ATI 9800 zie ik toch wel heel veel verschil.

ib ben met je eens dat de ervaringen van mensen die een 9800 (pro) hebben inmiddels zodanig overtuigend zijn, dat ik in mijn volgende pc ook maar eens een ati 10.000 ( ;) :D ) ga proberen.

Ga maar vast sparen die ATI 10000 zal ongetwijfeld nog duurder worden dan die dure 9800. :D :D

ik moest even naar het begin van dit topic om te zien of DEZE posting niet offtopic zou worden, maar ik geloof dat 'ie wel rerdelijk in het spoor blijft, dus daar komt 'ie :

ik heb in het verleden regelmatig geluiden gehoord dat de ATI kaarten wat "gevoeliger" (of wat minder diplomatiek gezegd) / wat instabieler zijn dan de op de Geforce chip gebaseerde kaarten, sterker nog, ik heb binnen de Helpmij wel eens gebruikers van de ATI chip horen "zuchten" over de wat mindere compatibiliteit met bepaalde software, met name games. Er kwam meestal na geruime tijd wel weer een patch maar vele bezitters vonden dat toch een beetje het paard achter de kar spannen. Geforce had / heeft (!) dat per definitie beter voor elkaar..............???

Ervaring(en).......................?

Laatst bewerkt:
Die geluiden kreeg ik bij Paradigit ook te horen toen ik de pc bestelde. Ik ben nu toch blij dat ik hem heb gekozen. De spellen worden inderdaad ontwikkeld naar de Geforce norm. Ik gok er maar op dat naarmate ATI steeds meer goede beoordelingen krijgt en mede daardoor meer wordt verkocht, de spelletjesmakers er wel voor zullen zorgen dat hun spel met ATI ook goed loopt. Tot nu toe doet alles het naar wens.

Laatst bewerkt:
De drivers van Ati waren vroeger redelijk bagger. Ze ondersteunden dingen slecht en waren veel problemen mee. Tegenwoordig valt dat allemaal heel erg mee, misschien zijn de drivers van Nvidia nog steeds net wat beter, maar Ati heeft hard aan de compatibiliteit van hun drivers gewerkt en het word steeds beter :)

Geplaatst door Muurhond
Dan zou ik zeker geen dure Radeon9800 halen. Je systeem haalt hier lang niet het maximale uit.

Een Radeon9700/Pro is misschien een optie, alhoewel een Radeon9600Pro beter in jouw systeem zal passen.

Tenzij je een nieuwe pc koopt/krijgt binnenkort...

hoeveel kost zo'n 9600 pro???
ik zie op de ATI site staan dat zo'n kaart in amerika 249.00$ kost
hoeveel is dat dan in €??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan