welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VeGeTtO

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
hallo,

Ik wil graag een nieuwe videokaart aanschaffen en het liefst een geforce, maar ik weet eigenlijk niet welke bij mijn systeem past. Kunnen jullie mij misschien eentje aan raden??

greetzz..

[edit] Ik wil hem gebruiken om zware spellen te kunne spelen zoals need for speed underground [edit]

Laatst bewerkt:
Kijk ff bij zijn systeem dan...:rolleyes:

of klik hier

hehehe was je ff voor :D:p

Back to Topic again :)

Minimaal FX 5200 anders krijg je problemen met effecten met directX ;)

Falco

bedankt voor je reactie falconetti...zijn er misschien nog meer ideeén?

Minimaal een FX5600, aangezien de FX5200 helemaal niet DX9 aankan. Hij ondersteund het wel, maar de performance is dan ver te zoeken.

Anders op zijn minst een Radeon9600Pro, liefst hoger.

Trouwens je systeem stelt niet echt veel voor, vraag me af of één van de kaarten wel wordt getrokken door je pc. Denk et zelf niet.

Trouwens je systeem stelt niet echt veel voor, vraag me af of één van de kaarten wel wordt getrokken door je pc. Denk et zelf niet.

Dit is dus mijn vraag!! ik moet een goeie kaart hebben om nfs te spelen en hij moet wel getrokken worden door mn pc...

Misschien heel vervelend voor je, maar de nieuwste spellen gaan echt een probleem worden voor je systeem. Je werkt nog met 128 MB geheugen. Hoe zwaar je processor is weet ik niet, maar het lijkt me handig voor je een videokaart gaat vervangen eerst goed naar het totaalbeeld van je specificaties te kijken. Een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel.

Ik vind het wel raar dan.

Ik speel met P-3 1 GHZ 128 SDR RAM en een geforce 4 MX 440 128 mb DDR de demo van NFS Underground en Call of duty op de volle kwaliteit.

Dus ik heb (nog) niets te klagen.

Nu gaat het allemaal nog, maar de grens komt in zicht. Er staat hier ook nog een PIII 866 met 512 MB RAM. Daar draait nu ook alles nog op. Zo lang alles draait hoef je natuurlijk niets aan te passen. Je moet natuurlijk wel naar je totale systeem kijken als je bepaalde onderdelen wilt gaan upgraden. Het is zonde van het geld als je er nu een nieuwe videokaart in zet en je er over 3 maanden achter komt dat de rest van je systeem het niet trekt. Bijvoorbeeld 128 MB is tegenwoordig niet echt veel meer. Met ME (staat hier ook nog op die PIII) is 128 MB nog wel werkbaar, maar omdat ME nogal slordig omspringt met geheugen, kan dat wel eens heel snel verveland worden.

wat raad je me aan Wim. moet ik ook nog wat mb ram erbij halen??

Geplaatst door VeGeTtO
wat raad je me aan Wim. moet ik ook nog wat mb ram erbij halen??

Wel meer dan dat:

-nieuwe cpu
-meer geheugen
-nieuwe mobo
-sterkere voeding (minimaal 350W)

Eigenlijk hoor je een nieuwe pc te moeten aanschaffen.

Maar een videokaart die nog bij je systeem past, is een GF4Ti.

Maar als je binnenkort toch een nieuwe pc krijgt, kan je nu al een goeie videokaart halen.

Laatst bewerkt:
Ik ben het gehaal eens met Muurhond. Als je nu problemen hebt met de prestaties van je videokaart zou je hem nog kunnen vervangen. Dat is echter korte termijn.

Helemaal upgraden van je pc wordt redelijk prijzig, het is maar de vraag of dat een goede investering is.

Als je geen concrete problemen hebt met je videokaart zou ik alles voorlopig laten zitten en door laten draaiene, maar wel proberen om geld op zij zetten voor een nieuwe pc.

NB In een Suzuki Alto van 15 jaar oud bouw je toch ook geen stuurbekrachtiging in?

hallo..

Een beetje late reactie :o ..maar ik zag laatst ergen een kaart staan en ik wil graag weten of dit een goeie bij mijn systeem passende en waardoor ik wat zwaardere spellen kan spelen.

GeForce4 MX440 AGP4x/64MB DDR/TVout. MaxRes 2048 x 1536

Omschrijving:
Grafische kaart -nVidia GeForce 4 MX440 VGA chipset, 64 MB DDR RAM memory, 225 MHz Core and 200 MHz Memory Clock speed, 350 MHz RAMDAC, TV output compatible with S-VHS, AGP version 2.0; 4x Bus Type, Supports a maximum resolution of 2048 x 1536; 24 bits colour at 75 Hz Refresh rate, Support 16,7 million colurs in a resolution of 2048 x 1536, Maximum resolution for TV-Output of 800 x 600, 3D accelerator for Direct3D and OpenGL, 26pin feature connector to connect other cards to VGA card, Heastink with cooler for optimal stability, Supports DDC-2B and EPA power saving, Drivers included for Windows 98, ME, 2000, XP, Linux driver support, downloadable from http:\\www.nvidia.com.

Nee............niet doen ajb....
Ik hebmet deze kaart al zoveel problemen gezien.......
die mx serie is voor mensen die van gamen houden iig niet prettig.

Ati radeon 9600 pro of liever de 9800 pro 128mb...dan zit je voorlopig onder de pannen.
En verder sluit ik me aan bij de jongens...zonde om geld in een oud systeem te pompen als l8er blijkt dat het niet werkt. Ik zou dan een 2e hands
ti4400 oid kopen. Heb ik ook gedaan voor mijn neefje...werkt perfect.

Ik zou misschien ook nog kijken voor een 2ehands geheugenbankje...maar verder zou ik er niets meer in steken...liever sparen voor een nieuwe...

greetz
H

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan