welke videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea van den Bos

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
265
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart die in een pci slot past, windows xp, waar moet ik dan op letten?
 
Wat voor systeem heb je?
En waarom een pci kaart?
Hoeveel MB?

Greetz Patrick
 
Mijn systeem is een K7Turbo en een ATX moederbord, AMD Duron.

Ik heb geloof ik een pci aansluiting nodig omdat er op mijn moederbord geen video kaart zit en ik toch ergens mijn beeldscherm moet aansluiten. Er zit wel een AGP slot op maar weet niet waar ik dan mijn beeldscherm op moet aansluiten?

Er zit aan geheugen 384mb op.
 
Wanneer er op je mobo een agp-slot(bruin) zit, ga dan voor een agp kaartje.

Deze zijn goedkoper en aanzienlijk sneller.

Wanneer je een nieuwe videokaart plaatst, krijg je aan de achterkant van je pc, automatisch een nieuwe aansluiting erbij voor je monitor.

Wel zal je je onboard videokaart in het bios moeten uitschakelen.

Wat voor eisen stel je aan de nieuwe videokaart?
Is het voor gamen?
Moet er een tv-out op zitten?
Hoeveel MB moet hij zijn?

Greetz Patrick
 
Ik heb op mijn moederbord geen video kaart zitten.
Verder weet ik het eigenlijk nog niet wat ik moet nemen ik speel inderdaad spelletjes en verder een tv-out weet ik niet wat ik me daarbij moet voorstellen?

Wat maakt het uit hoeveel MB hij moet zijn?
 
Er zit op je moederboard WEL een videokaart.
Anders had je geen beeld:D

Waarom wil je overgaan op een nieuwe videokaart dan?

Greetz Patrick
 
Ik wil een nieuwe omdat ik mijn spelletjes niet kan spelen en hij is traag vergeleken met mijn andere pc ik heb er een goedkope kaart in laten zetten en weet anders niet waar het aan kan liggen?

Wat houdt een tv-out in ?
 
Met tv-out kan je je pc koppelen aan je tv, zodat je bv een dvd of een filmbestand die je afspeelt op je pc, kan bekijken op je tv.

Wat is de snelheid van je pc?

En wat voor een videokaart(evt. onboard) zit er nu in?

Sorry voor al deze vragen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat voor systeem je hebt, en met wat voor videokaart je nu gebruikt.

Wanneer de pc bv een "oudje" is, heeft het weinig zin om er een snelle videokaart in te zetten.

Greetz Patrick
 
Ik weet niet precies wat je bedoeld met videokaart (onboard) maar kan het 1024 x 768 in true color, SiS 5598/6326 versie 5.12 zijn?

De snelheid van mijn pc is 1.0 Ghz.
 
Oke, je hebt dus een onboard videokaart. Deze videokaart zit vast op je moederbord.

Hoeveel geld wil je evt. uitgeven aan een nieuwe kaart?

Greetz Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan