Welke Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Berichten
371
Ik kom er niet achter welke videokaart in een oud pctje zit met Win98Se. De videokaart is onboard! Heb dxdiag gedaan maar dan moet je minstens 256 kleuren hebben en ik heb er maar 16! kan dit ook niet hoger zetten.Heb Aida32 en Everest laten lopen, maar beiden geven aan Standaard PCI Grafische adapter (VGA). Weet een van helpmij hoe ik deze onboard videokaart kan updaten?
Gr Mammoth
 
Als het goed is moet je een vendorID en apparaatID kunnen vinden. Daarmee kan je erachter komen welk merk + type je hebt.
 
Pc Wizard gaat m ook niet vinden je moet de kast open maken ervoor en kijken op je moederbord of videokaart
 
mrmusic; bedankt dit proggie geeft het volgende weer bij video.
Silicon Integrated System (SiS) SiS530,620 gui accelerator.
Maar kan tot op heden nergens de drivers vinden voor Win98. Jij een idee?
Gr
 
We only manufacture chipsets for Mainboards/VGA cards, but do not assemble boards or cards for retail use. Retail board and card manufacturers often customize SiS chipsets' hardware and software to suit their particular system or configuration, so drivers on this site may not work for your particular system.
Your manufacturer is the best source of information for product information and support. We suggest you obtain technical assistance from your board or card manufacturer first before installing SiS drivers.

Van de SiS site. Dus op de site van de fabrikant van het moederborrd zou je de juiste drivers moeten kunnen vinden.
 
Toch gevonden ermee...:thumb:

Daarom raad ik hier ook steeds weer PC Wizard aan ipv Everest of Aida.
De gratis Everest wordt niet meer geupdate, PC Wizard is sowieso freeware en het meest actueel en compleet:D
 
Alle Helpmijers Bedankt!! Probleem opgelost. Fluitje van een cent (als je het maar weet)
Nogmaals bedankt voor de hulp.
Mammoth
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan