Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Towm

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
Berichten
11
Hallo, ik heb echt een hele oude, slechte videokaart en wil misschien een nieuwe aanschaffen. Wat raden jullie aan voor een bedrag onder de 60 euro? (nVidia PCI Express GeForce 8400GS 256mb, DVI, TV-out is dat misschien wat? )

Wat heb ik b.v nodig voor een spel als Bioshock? (videokaart+ prijs)

Moet ik voor de nieuwere games ook nog andere dingen vervangen (b.v beeldscherm etc.)
Is dit mogelijk voor onder de €60,- en heb ik dan wel iets goeds?

Alvast bedankt :)

Gr. Tom
 
Moederbord
Dell Dimension 8300

Processor
Sorry het spijt me, maar ik begrijp niet waar ik dit kan vinden.

Voeding
Sorry het spijt me, maar ik begrijp niet waar ik dit kan vinden.

Ram geheugen
Sorry het spijt me, maar ik begrijp niet waar ik dit kan vinden.

Ik heb verder gewoon Windows XP (Home)

Wilt je meer informatie weten dan moet je het gewoon vragen.
 
Moederbord
Dell Dimension 8300

Processor
Sorry het spijt me, maar ik begrijp niet waar ik dit kan vinden.

Voeding
Sorry het spijt me, maar ik begrijp niet waar ik dit kan vinden.

Ram geheugen
Sorry het spijt me, maar ik begrijp niet waar ik dit kan vinden.

Ik heb verder gewoon Windows XP (Home)

Wilt je meer informatie weten dan moet je het gewoon vragen.

heb je via dat program gekeken?
 
processor kijk je bij moederbord-cpu

voeding is alleen te zien op sticker acterkant op de voeding

geheugen kijk bij moederbord-geheugen

kij ook ff naar aantal uirbreidingsslots en belangrijker welke??

pci agp of pci-e(kijk bij moederbord-expansieslots)
 
Moederbord
Dell Dimension 8300

Processor
Intel Pentium 4, 2600 MHz (13 x 200)???

Geheugen
Totaal: 510 MB
Gebruik: 366 MB
Vrij: 144 MB
Percentage: 72 %

Voeding
Kan ik niet vinden, sorry.

Ik heb nog 3 opening vrij aan de achterkant van mij pc.

Wil je meer informatie weten dan moet je het gewoon vragen.
 
Hoi,
Als je de nieuwste, en dus meestal de zwaardere games wil gaan spelen, zal je aan 60 euro (lang) niet genoeg hebben voor een voldoende videokaart...
 
wat jelly zegt klopt, voor echt de nieuwste games moet je minimaal een 8800gts 320 hebben en die is nu nog ong 250 euro (ik verkoop er een voor 185).
verder is je processor niet meer een van de nieuwste en voor de nieuwste spellen heb je echt wel een dual core nodig.
ook heb je weinig ram geheugen 512mb, voor de nieuwste spellen is 2048mb al niet gek meer.
ook als je een nieuwe videokaart zou kopen moet je weten of je voeding het aan kan.

als jij echt de nieuwste games wil gaan spelen is het denk ik tijd om een hele nieuwe pc te gaan kopen.
daar wil ik je wel bij helpen als je dat wil gaan doen.
 
er is een verschil tussen nieuwere en nieuwste!!!!!!!

waarom nu altijd weer met een overkill videokaart advies!!!!

:confused::confused:
 
ja er is een groot verschil zelfs, nieuwe is meer iets als de 8800 gts 320 die ondersteunt wel dx10 maar is een budget versie
als je echt de nieuwste wil gaan spelen zou ik wachten op de nieuwe serie van nvidia die (hoop ik) dit jaar nog uit komt.
 
ja er is een groot verschil zelfs, nieuwe is meer iets als de 8800 gts 320 die ondersteunt wel dx10 maar is een budget versie
als je echt de nieuwste wil gaan spelen zou ik wachten op de nieuwe serie van nvidia die (hoop ik) dit jaar nog uit komt.

dan heb ik het over de games en niet de kaarten!!!

en 2gig al niet veel meer voor een game???
 
een game vraagt soms al 1 gig, als je dan xp er ook op hebt dan gebruikt dat ook 300 mb.
en als hij een nieuwe pc WIL gaan kopen dan zou ik dat ook 2gig nemen voor als hij vista er ook op wil.

ik keek op www.canirunit.com/ daar keek ik bij boishock en kijk wat er staat:
System RAM
Recommended: 2 GB
 
Zie hier de systeemeisen voor Bioshock. er is een verschil tussen minimum en aanbevolen!

Minimum System Requirements:
- CPU: Pentium 4 2.4GHz Single Core processor
- System RAM: 1GB
- Video Card: Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).
- Sound Card: 100% direct X 9.0c compatible sound card
- Hard disc space: 8GB free space

Recommended System Requirements:
- CPU: Intel Core 2 Duo processor
- System RAM: 2GB
- Video card: DX9: Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better). DX10: NVIDIA GeForce 8600 or better
- Sound Card: Sound Blaster¿ X-Fi™ series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)
 
Mee eens 2gig, en zeker als je vista erop wil.
8800 gts is geen overkill, als je NU een nieuwe video kaart koopt zou ik eentje nemen die directx10 ondersteunt, anders loopt je al 1 jaar achter voor dat je het video kaart in huis hebt.

Er zijn veel goedkope 8800 gts te vinden.

Even over je pc, ik heb je moederbord niet opgezocht, maar ondersteunt die wel pci express? mijn gok is van niet!

Als dat niet zo is, dan zou ik een 2de hands video kaart kopen op marktplaats (agp) en nog ff wachten voor dat je er grof geld tegen gooit.
Anders moet je een nieuwe mobo, nieuwe geheugen, nieuwe video kaart kopen, en waarschijnlijk nog een nieuwe voeding..!
 
maar waarom zo'n advies gelijk.
we weten nog niks van de ts.kan wel een 10 jarig jongetje zijn die van zijn 5 euro per week zakgeld een kaart mag kopen.

er worden gelijk al adviesen gegeven naar de meest dure kaarten.ook in andere topics.
waarom niet eerst verder vragen en hem dan op mogelijkheden wijzen die wel of niet kunnen

en de ts vraagt niet om een nieuw systeem!!

en het is nog steeds de vraag of een pci-e kaart wel gaat passen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ik denk dat het wel duidelijk is dat het niet slim is om nog aan mijn oude pc te frutsen. Ik denk dat ik maar eens flink moet gaan sparen ;)

Bedankt voor de hulp!
 
Ik denk dat het wel duidelijk is dat het niet slim is om nog aan mijn oude pc te frutsen. Ik denk dat ik maar eens flink moet gaan sparen ;)

Bedankt voor de hulp!

dat is dan je eigen keuze

succes:thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan