Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thobe76

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2006
Hallo allemaal,

Toen ik mijn huidige pc kocht (specificaties komen zo) zat daar standaard een Asus X1050 videokaart in (PCI-e). Deze kaart is voor mij gewoon te slecht. Hij is te langzaam en ook het shared memory bevalt mij niet. Daarom wil ik graag een nieuwe videokaart aanschaffen. Zelf zat ik te twijfelen tussen een videokaart van de geforce 7.XXX serie of de 8.X.X.X serie. (met name dan de 8600)

Mijn computer specificaties:
Asus P5VD2-X moederbord.
2x 1 Gb Kingston 533 geheugen.
Pentium 4 3,2 ghz CPU met HT
Asus X1050 videokaart met 128 MB geheugen (PCI-e).
AOpen 350 Watt voeding (zat standaard in de behuizing)

Mijn budget is maximaal 100 euro inclusief verzenden endergelijke. Of ik moet hem zelf in een winkel op kunnen halen natuurlijk;)

Ik speel een aantal games zoals Far Cry en DOOM 3, deze probeer ik zoveel mogelijk op hoge resolutie te spelen (1280x1024)

Nu heb ik 2 vragen:
1) Welke videokaart raden jullie mij aan? Een video kaart uit de 7.... serie (vanwege de lagere prijzen) of een videokaart uit de 8... serie. (zolang ik Doom en Far cry goed kan spelen en ik er echt op vooruit ga vind ik het best)
2) mijn voeding is 350 watt. Mijn vraagis of dit wel voldoende is voor een systeem zoals de mijne. en of ik dus misschien een andere voeding moet aan schaffen?

De X1050, die ik nu heb, was misschien maar 35 euro (schat ik), en Far Cry speelt er toch op op 1280x1024, weliswaarop low en gedeeltelijk medium en een beetje haperig.

Als ik dus een andere voeding zou moeten aanschaffen, wat zijn dan goede merken? en hoeveel watt ongeveer?

ten eerste 100 euro is veel te weinig voor een redelijk videokaart dus je zult niet op 1280 X 1024 kunnen spelen.

ten tweede je kunt geen goede vieokaart aanschaffen want je voeding is zeer zwak !

Maar deze kaart is wel prima denk wel dat deze in jouw systeem past :thumb:

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1061685&showTechData=true

Eerst zeg je dat 100,- euro veel te weinig is voor een goede kaart en dan adviseer je een kaart die volgens jou prima is en nog minder kost?
Wat bedoel je nou precies?

nou met die kaart kun je prima op medium spelen :thumb:

Met een kaart van 100 euro kun je nog beter op medium spelen, dus wat *** je nou?
En het verhaal over dat de voeding te zwak is, hoe kom je daar in godsnaam bij? Aopen is een A-merk en kan genoeg leveren, dus dat gaat prima.

nou als jij een goede grafische kaart wilt dan is 350 watt echt niet genoeg :confused: zul je problemen mee krijgen in de toekomst.

done%20closing%20shot.jpg

Ik zie geen aparte Molex aansluiting zitten, dus van lijkt me 350 A-merk me voldoende.

Ik kan natuurlijk deze kaart aanschaffen, en kijken of mijn systeem het dan nog goed doet. Zoniet kan ik altijd nog een nieuwe voeding kopen. maar hoe dan ook bedankt voor jullie voorstel:) ik zal de komende week kijken waar ik deze videokaart het beste zou kunne aanschaffen:thumb:

nou als jij een goede grafische kaart wilt dan is 350 watt echt niet genoeg :confused: zul je problemen mee krijgen in de toekomst.

Nogmaals, hoe kom je daarbij? Jij hebt totaal geen kaas gegeten daarvan. Net alsof een snellere videokaart standaard meer watt nodig heeft.

Nogmaals, hoe kom je daarbij? Jij hebt totaal geen kaas gegeten daarvan. Net alsof een snellere videokaart standaard meer watt nodig heeft.

wat jij hier zegt klopt niet,
dus jij dacht dat een hele zware kaart niet meer watt nodig heeft dan een lichte kaart?
jantje1990 heeft wel degelijk gelijk hoor.
want ja een snellere kaart heeft ook meer stroom nodig ja

*owh help :-)*

Vroeger hadden videokaarten ALTIJD genoeg aan stroom van het moederbord.
Vervolgens kwamen er kaarten op de markt die één stroomstekker, formaat floppydisk wilde.
Vervolgens kwamen er kaarten die één molex, formaat HDD, wilde.
Daarna kwamen er zelfs kaarten die twee molex stekkers wilde.

Maar: niet alle moderne kaarten hebben deze stroom hunkering.
De kaart die hier genoemd wordt in de topic heeft dit bijvoorbeeld niet. Mijn kaart (een 7950, welke dus ouder is dan de hier genoemde) heeft wél behoefte aan één molexje.
Zolang het moederbord in alle stroomvoorziening kan voorzien hoef je niet aan hele zware voedingen te denken.

Vaak staat het ook op de kaart vermeld. 400 WATT wordt tegenwoordig voor een moderne kaart als ondergrens gezien.

wat jij hier zegt klopt niet,
dus jij dacht dat een hele zware kaart niet meer watt nodig heeft dan een lichte kaart?
jantje1990 heeft wel degelijk gelijk hoor.
want ja een snellere kaart heeft ook meer stroom nodig ja

Dat heb je mij helemaal niet horen zeggen, lezen is een kunst :rolleyes:

Ik zei dat SNELLERE videokaarten niet STANDAARD meer watt nodig hebben. Je zou bijvoorbeeld eens een 8600 GT moeten vergelijken met een FX 5900 Ultra ofzo. De eerste is een stuk sneller, maar de tweede heeft meer vermogen van de voeding nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan