Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thor007

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Ik heb sinds kort een nieuwe pc ( packard bell met vista ) en als ik er spelletjes op speel zijn deze zeer langzaam. Ik heb al op systemrequirementslab.com gekeken, en volgens deze site ligt het aan mn videokaart ( SiS mirage 3 graphics up to 383 mb). De site raad mij aan om een nvidea kaart 6800 of hoger aan te schaffen. Maar is de nvidea geforce 8500 gt dan beter ? En hoe weet ik zeker dat dat allemaal past en dat het ook helpt tegen de langzame spelletjes? (Het zijn niet extreme spellen, denk aan zoiets als oblivion)
Alvast zeer bedankt,
Thor

ik zou zelf niet de 8500 gt kiezen is niet goed voor redelijk zware spellen, de 8600 gt is al veel beter dan de 8500.
als je niet te veel geld wilt uitgeven zou ik de 8600 gt nemen die is prijs/kwaliteit verhouding erg goed :P ik heb hem zelf ook en ik kan de zwaarste spellen op het hoogst spelen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zou je misschien de specs van jou computer kunnen noemen! (om welke packard beel gaat het)
Dat helpt al een beetje bij de keuze van welke videokaart en of dat de enige bottleneck is bij het spelen van zware spellen.
Want wat je nu hebt is een onboard videokaart en daarmee speel je echt geen spellen mee:)

Laatst bewerkt:
:O
Packard Bell Istart
Intel pentium D proccessor 925
1Gb DDR2
160 Gb 7200 rpm hard disk SATA
SiS Mirage 3 Graphics
DVDRW Dual + R9

Ik hoop dat het zo genoeg is :P

Oke, dus nu weten we dat je systeem alleen een nieuwe videokaart nodig heeft om een spel als Oblivion te kunnen spelen. Het kiezen van een videokaart ligt natuurlijk aan het budget dat je wilt uitgeven, zoals Zoras al zei heeft een 8600gt (nvidia) een goede prijs/kwaliteit verhouding. De keuze ligt tussen een Ati of Nvidia, Nvidia nieuwste serie is de 8800 en heeft bewezen dat ze sneller zijn dan Ati.
De keuze ligt aan jouw. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan