Welke videokaart ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orca45

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2002
Berichten
22
Ik moet een nieuwe PC bestellen, en wil graag een goeie videokaart erbij, die voorlopig goed genoeg is voor de toekomst,welke raden jullie aan:

-Sapphire ATI HD4850 (rond € 180,00)
-Sapphire ATI HD4870 (rond € 260,00)
-NVIDIA GeForce 9800GTX (rond € 260,00)

Klopt het verhaal als je een ATI kaart neemt dat je altijd problemen hebt met de drivers ?
Waar downloaden jullie de ATI-drivers vandaan ?

Ik neem er een Intel Core 2 Duo E8400 of 8500 bij

Alvast bedankt
Orca45
 
Ik moet een nieuwe PC bestellen, en wil graag een goeie videokaart erbij, die voorlopig goed genoeg is voor de toekomst,welke raden jullie aan:

-Sapphire ATI HD4850 (rond € 180,00)
-Sapphire ATI HD4870 (rond € 260,00)-NVIDIA GeForce 9800GTX (rond € 260,00)

Klopt het verhaal als je een ATI kaart neemt dat je altijd problemen hebt met de drivers ?
Waar downloaden jullie de ATI-drivers vandaan ?

Ik neem er een Intel Core 2 Duo E8400 of 8500 bij

Alvast bedankt
Orca45
 
Goedemorgen ,

Persoonlijk zou ik voor de 4870 gaan.
En dat de drivers problemen geven valt wel mee ik zelf heb er nog geen last van gehad hoogstens als er net een nieuwe kaart is uit gebracht dat de driver nog niet helemaal bij is ,maar dat zal bij nvidia ook zijn denk ik.
En de drivers kan je hier downloaden:
http://ati.amd.com/support/driver.html
En tussen de twee processoren zit niet zoveel verschil dus zou ik de 8400 nemen.
Wat ik wel zou doen is een moederbord nemen waar je twee ati kaarten in kan zetten is misschien voor de toekomst wel leuk kan je crossfire draaien mits natuurlijk dat je spellen speelt.
Modag
 
De tijd dat ATI (kaarten) problemen had met z'n drivers is allang voorbij.
Mijn eerste ATI kaart was de Radeon 9700 PRO zo'n 5 jaar geleden en dat was de laatste kaart die nog wat problemen gaf met z'n drivers maar ook dit was een paar mnd. na introductie opgelost!:)

Grtz.
 
De 4870 is de beste kaart uit dit rijtje
De 4850 is een stuk goedkoper, dus dat het voordeel van die kaart.

De 9800GTX is te duur. Is redelijk te vergelijken met de 4850 (waarschijnlijk net ietsjes beter: ene programma de 4850 de andere keer de 9800GTX), maar dus een stuk duurder.
 
Ik heb ook een vraagje over welke videokaart.

Ik heb het volgende systeem:
Moederboard: Intel 945GTP
2 GB RAM DDR2
2x HD van 80GB dus 160GB in totaal
Pentium 4 3Ghz

Voeding van ENlight 350 Watt
1 vrije PCIe


Ik heb een aantal kaarten gevonden:

XFX 8600GTS: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA

Club 3D 9800GT 512MB: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA

Club 3D HD 4850 512MB GDDR3: http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

Sapphire HD4850 TOXIC: http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

GigaByte 9600GT Silent: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA


Welke van deze kaarten zou het beste bij mijn systeem passen. en zijn er nog goedkopere alternatieven?

alvast bedankt voor jullie deling van jullie kennis


P.S. Oja! Ik wil de pc gebruiken voor games, maar dat gaan denk ik niet de allernieuwste games worden. Niet met deze configuratie. Ik moet games kunnen draaien als COD4, stalker, etc...

Ik zou graag GTA4 willen kunnen draaien, maar daar zal ik wel een nieuwe pc voor moeten aanschaffen, denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Nou, ben gisteren naar computerland geweest en heb een EVGA e-GeForce 9600GT gekocht voor 109 euro.

Ik heb 'm er nu in zitten en ik moet zeggen, COD4 werkt lekker. Ik moet alleen nog een betere voeding kopen, want 350 Watt is eigenlijk te weinig. Ik moet 400 Watt hebben.

Maar jesus man... Wat zijn die kaarten groot! net zo lang als mijn moederbord! ik heb mijn hardeschijf gewoon moeten verplaatsen anders past ie er niet in...
 
Hallo,

Ja, de kaarten zijn groot, dat had ik ook toen ik mijn Ati Radeon 3850 HD kocht. Gelukkig hoefde ik niks te verplaatsen. Hij werd wel te warm, die kaart, en ik was dus genootzaakt een nieuwe koeler te kopen (er verschenen artefacten op het scherm en hij liep steeds na 5 minuten vast, in welk spel dan ook).

Ik kocht de Accelero Twin Turbo, van artcic cooling. Mooit ding (maar ook weer even groot als de kaart zelf). Hij scheen compatibel te zijnjmet mijn kaart. Maar ik heb alles gedaan wat er gedaan moest worden, zag er uit als een heus bouwwerk, kaart er weer in, start de pc op, niks.

Beeldscherm blijft uit (ookal staat alles goed aangesloten) en gekker nog: het toetsenbord werkt ook niet meer. Ik weet echt niet wat er mis is. Kan mijn kaart stuk zijn?

M.
 
Je had ook geen andere koeler op je videokaart moeten plaatsen, maar moeten zorgen voor een betere luchtcirculatie in de kast.
Als je niet-passieve videokaart te warm wordt, dan kan je er vanuit gaan dat het je kast is.

Dus extra, of betere koelers. Bekijken hoe de circulatie loopt.
Kabels beter wegwerken.

Andere videokaartkoeler is alleen een optie als je vind dat de oude teveel herrie maakt, of omdat je graag wat fanatieker wilt overclocken.


En die nieuwste videokaarten zijn asociaal groot. Nog even en het moederbord wordt een addin-kaartje voor je videokaart... Qua grootte dan.
 
Ja, maar hij maakt eook wel lawaai (er waren 2 fanbladen verbogen!) en ze zijn idd groot!

Ik denk er aan een nieuwe te kopen (een nieuwe kaart) welke adviseren jullie voor mijn pc:

AGP-bus
2 gb RAM
520 W voeding.
het liefst rond de 100 euro.

M.
 
voeding laten zitten, als het loopt is het goed, ik heb een 8800GT en 350watt voeding loopt ook gewoon, maar je hebt denk ik wel bottleneck, want ik heb dat al met een E4300 @ 2,2ghz en een 8800GT, ( bottleneck is dat je GPU wordt tegengehouden ( begrensd ) omdat je cpu langzamer is dan je GPU ) dus als je nou een 4870 had gehaald haalde je evenveel performance en fps in je games omdat ze toch bij een bepaald punt niet verder komen.
 
Ach ja, verbogen, een beetje anders ten opzichte van de rest, maar wel duidelijk!

Arno, bedoel je met de 4870, een kaart van ATI?
 
En lawaai maakt een game-gpu nu eenmaal.



Ik ben het hier ook niet mee eens, je gooit hier alle game-gpu's over één boeg. Later heb je het over een 4870X2, daar weet ik niets van maar mijn 3870X2 met standaard koeler maakt vrijwel geen geluid!


@TS
Zoals Pasja al in de eerste reactie in deze draad aanraadde; neem de ATI 4870. Dat is gewoon een meer dan prima kaart:thumb:
 
Ik ben het hier ook niet mee eens, je gooit hier alle game-gpu's over één boeg. Later heb je het over een 4870X2, daar weet ik niets van maar mijn 3870X2 met standaard koeler maakt vrijwel geen geluid!


@TS
Zoals Pasja al in de eerste reactie in deze draad aanraadde; neem de ATI 4870. Dat is gewoon een meer dan prima kaart:thumb:

De 3870X2 is al een oudere kaart.
En het is maar wat je stil noemt.
Ik heb nu een 4870. Op zich best stil te noemen in vergelijking met een 7800GT die ik vroeger had.
Maar in vergelijking met passief gekoelde zijn ze gewoon niet stil.
 
En het is maar wat je stil noemt.


Natuurlijk maakt een passief gekoelde kaart minder geluid dan een actief gekoelde kaart, dat is niet meer dan logisch. Maar jij gebruikt de term lawaai. En dat vind ik toch wat anders dan een zeer licht zoemend geluid.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik doof begin te worden:p
 
Natuurlijk maakt een passief gekoelde kaart minder geluid dan een actief gekoelde kaart, dat is niet meer dan logisch. Maar jij gebruikt de term lawaai. En dat vind ik toch wat anders dan een zeer licht zoemend geluid.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik doof begin te worden:p
Kan.
Of veel omgevingsgeluid.
Of gewoon een koele kamer, waardoor de temperatuur minder hoog wordt (dus hoeft koeler niet fanatiek te koelen).

Lawaai is verder heel subjectief.
Wat de een hinderlijk vind, vind de ander niet belangrijk of gewoon niet irritant.

Die 7800GT, die ik had, had een heel irritant geluid. Vooral ook omdat de koeler op 1 snelheid bleef draaien. Of het nu nodig was of niet.
En dat is wel het grote voordeel aan de moderne kaarten: dat doen ze niet meer als je gewoon zit te helpmijen :)
 
Omgevingsgeluid= 0,0
koele kamer: kamer waar de computer staat is de zonzijde van het huis

Nee, de kaart is gewoon stil:thumb: Ik denk echter wel dat de systeemkast, welke zeer goede koeleigenschappen heeft ook een grote bijdrage levert. Niet alleen vanwege déze eigenschappen maar de kast geeft ook weinig resonantie (Stacker 831).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Qua stroomverbruik en geluidsproductie houdt AMD het zeer binnen de perken. Ook op dit vlak dus eigenlijk geen klachten.

Bron: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZWpxZGKa/ATI_Radeon_HD_3870_X2_Test/11
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan