Welke videokaart ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

Ik heb oog op de Sapphire HD4870 512 mb.

Weet er iemand al of deze misschien gta IV zal kunnen draaien? of zal ik doorsparen voor de 4870x2 en (bijna) het dubbele betalen?

Verder heb ik een lijst met onderdelen gekregen van mijn neef met een suggestie van hoe een beetje mooie game-pc eruit moet zien.

Graag zou ik een mening horen van professionals:p

behuizing: Thermaltake Mambo
voeding: OCZ StealthXStream 600 Watt
moederbord: Asus P5Q DeluxeSocket Intel 775
processor: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 Socket 775
geheugen: Kingston HyperX 4 GB DDR2-800 Kit
harde schijf: Samsung SpinPoint F1 750 Gb
optische drive: Asus DRW-20B1LT DVD-brander LightScribe
videokaart: Sapphire HD4870 512 Mb

al met al kost ie rond de 850, als je slim bent 750;)

Alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben nou niet bepaald een prof, maar dat ziet er goed uit.

Een goede voeding kan zeker geen kwaad, want dan heeft je pc ook wat speling, zogezegd, zodat als hij opeens meer nodig heeft, hij geen problemen heeft.
Ook veel RAM is een goede manier om je pc wat te versnellen.

En de videokaart lijkt me ook OK.
En wat bedoel je eigenlijk met 'als je slim bent'?

mvgr
M.

als je alle onderdelen apart koopt, steeds bij de goedkoopste winkel ben je gauw goedkoper uit. een paar keer verzendkosten betalen moet je dan maar op de koop toenemen.;)

Ja, dat is wel de beste manier ja. Veel suc6 met het in elkaar zetten van de onderdelen ;)

Ik moet een nieuwe PC bestellen, en wil graag een goeie videokaart erbij, die voorlopig goed genoeg is voor de toekomst,welke raden jullie aan:

-Sapphire ATI HD4850 (rond € 180,00)
-Sapphire ATI HD4870 (rond € 260,00)
-NVIDIA GeForce 9800GTX (rond € 260,00)

Klopt het verhaal als je een ATI kaart neemt dat je altijd problemen hebt met de drivers ?
Waar downloaden jullie de ATI-drivers vandaan ?

Ik neem er een Intel Core 2 Duo E8400 of 8500 bij

Alvast bedankt
Orca45

ATI en ASUS hebben soms een conflict heb ik vernomen dan.
Maar heb zelf ook een ATI kaart op een ASUS moederbord, het lijkt mij dat eigen ervaringen altijd tellen, als iemand anders er een probleem mee heeft en zegt dat het de combinatie is, heoft het nog niet zo te zijn.

ATI drivers zijn er in overvloed. Makkelijk te downloaden ook van de website, in tegenoverstelling tot veel andere merken dan.
Je krijgt een Catalyst control center editie waar al je drivers bij zitten.
Ik zou persoonlijk kiezen voor de 4870! Topkaart, dat is zeker!

Trouwens, waarom kies je specifiek voor het P5Q deluxe moederbord? Heb je er al over nagedacht of je er later nog een extra 4870 bij wilt zetten...
Dan zou je 2 x PCI-E 16x moeten hebben die op dit bord er niet in zitten.
Kan je niet beter gaan voor de P5Q Pro gaan of de P5K pro?
Waarom perse dit moederbord? Als je alsjeblieft even zou willen uitleggen, kan ik eventuele extra opties voor je weergeven. Ik zelf heb een P5K Pro moederbord en ben er zeer tevreden over, ook qua eventuele overklok opties. Het BIOS is uitgebreid en lijkt ervoor gemaakt. Weet niet hoe dat zit bij de P5Q serie dan.

Trouwens, waarom kies je specifiek voor het P5Q deluxe moederbord? Heb je er al over nagedacht of je er later nog een extra 4870 bij wilt zetten...
Huh???
http://www.asus.com/products.aspx?modelmenu=2&model=2257&l1=3&l2=11&l3=709&l4=0

Waarom perse dit moederbord? Als je alsjeblieft even zou willen uitleggen, kan ik eventuele extra opties voor je weergeven. Ik zelf heb een P5K Pro moederbord en ben er zeer tevreden over, ook qua eventuele overklok opties. Het BIOS is uitgebreid en lijkt ervoor gemaakt. Weet niet hoe dat zit bij de P5Q serie dan.
p5K pro heeft wel een 2e pci-e x16-poort, maar deze loopt maar op x4. Dus dat is wel jammer.

http://tweakers.net/pricewatch/213593/gigabyte-ga-ep45-ds3.html
is dan een betere optie en ook goedkoper.

Ik heb helemaal geen verstand van moederborden, maar ik ga deze pc echt gebruiken voor gamen. welke is dan beter?

Ik heb helemaal geen verstand van moederborden, maar ik ga deze pc echt gebruiken voor gamen. welke is dan beter?
Die ik heb opgenoemd is de beste.

Maar je kan ook nog een stukkie goedkoper gaan, zal je ook geen snelheid door verliezen. Alleen kan je er dan geen 2e videokaart inzetten. De vraag is of je dat wel gaat doen.

Is het niet hetzelfde als je een 1024 mb videokaart neemt, ipv 2x 512?

Wat scheelt het moederbord qua prijs?

sterker nog , als hij het er voor over zou hebben , kan hij nu een 4870X2 kopen, en over een tijdje als hij beetje moeite krijgt zet hij zich er gewoon eentje bij, die zal over een klein jaartje ook niet meer zo veel kosten, kijk maar naar de 8800GTX die krijg je nu voor 100 euro nog geen jaar geleden begonnen de prijzen van de 8800GTX pas bij de 450 ofzo.

en btw , over dat GTA IV , ik denk dat je gta IV al met een 8600GT prima kan draaien ( Rockstar games maakt geen zware games, maar wel hele leuke ! )

gr Arno

In de P5Q zitten wel 2 PCI-E 2.0 16x aansluitingen, en daar zou de kaart in principe ook in kunnen volgens de mensen op dit forum: http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=63576

Alternate.nl vertelt het volgende:
De P5Q Deluxe van Asus ondersteunt één Intel® Socket 775 processor samen met maximaal 16 GB aan geheugen. Verder zijn er één PCIe x16 slot en twee PCIe x16 2.0 sloten aanwezig (met CrossFire ondersteuning) voor een videokaart en kunnen er maximaal zes SATA apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.

MVG.

In de P5Q zitten wel 2 PCI-E 2.0 16x aansluitingen, en daar zou de kaart in principe ook in kunnen volgens de mensen op dit forum: http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=63576

Alternate.nl vertelt het volgende:
De P5Q Deluxe van Asus ondersteunt één Intel® Socket 775 processor samen met maximaal 16 GB aan geheugen. Verder zijn er één PCIe x16 slot en twee PCIe x16 2.0 sloten aanwezig (met CrossFire ondersteuning) voor een videokaart en kunnen er maximaal zes SATA apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.

MVG.
dat zeg ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan