Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaswijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Berichten
139
Hallo!

ik ben van plan om de videokaart in mijn systeem te vervangen. De voornaamste reden hiervoor is dat ik sinds een kort de Samsung T220 monitor heb gekocht (22 inch / 2 ms).

Nu merk ik bij spellen als COD 4 en Red Alert 3 dat het spel hapert bij resoluties vanaf 1680 x 1050. Wie weet een geschikte videokaart die dit soort resoluties wel aankan? Het budget ligt rond de 100 euro.

Systeemspecs:

Intel C2D E8400
Asus P5Q
2 Gb geheugen

Huidige videokaart: XFX Geforce 7600 GS 512 Mb


Alvast bedankt voor jullie reacties! :thumb:
 
Hallo,

Met een ATI 3650 gaat het prima....

Met vriendelijke groeten,
theblindman.
 
Bedankt voor de tips. Indien een kaart boven de hd4830, bijv. de hd4850 aanzienlijk beter is valt dit zeker te overwegen. Een zoekopdracht bij bijv. Azerty levert 9 verschillende modellen op van de hd4850 :shocked:

Weet iemand welk model hd4850 een goede prijs / kwaliteitsverhouding heeft?
 
edit: ik heb toch nog 1 vraagje over de kloksnelheid van het geheugen, bij de Sapphire 4850 is dat 993 MHz, terwijl bijv. bij de PEAK Radeon HD4850 de geheugenkloksnelheid 1866 MHz is... Engine klok en RAMDAC zijn voor beide kaarten hetzelfde. Toch is de PEAK lager geprijsd??

Kan iemand dit verschil verklaren, en hoe belangrijk is eigenlijk geheugen kloksnelheid voor een videokaart?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
edit: ik heb toch nog 1 vraagje over de kloksnelheid van het geheugen, bij de Sapphire 4850 is dat 993 MHz, terwijl bijv. bij de PEAK Radeon HD4850 de geheugenkloksnelheid 1866 MHz is... Engine klok en RAMDAC zijn voor beide kaarten hetzelfde. Toch is de PEAK lager geprijsd??

Kan iemand dit verschil verklaren, en hoe belangrijk is eigenlijk geheugen kloksnelheid voor een videokaart?

Alvast bedankt!

Er zit DDR geheugen op. Dat betekent dat het geheugen dubbel telt. Soms laten ze de nominale snelheid zien, en soms de dubbel getelde.
Het is dus 1866/2 = 933.
De Sapphire is dus ietsje sneller (of het is een typefout)
 
Dat betekent dus dat die Sapphire 4850 is voorzien van 993MHz x 2 = 1986 MHz geheugen snelheid?

Dan weet ik zeker dat die kaart het wordt! Wat ik alleen vreemd vind is dat hij bij Tweakers anders staat afgebeeld dan bijv. bij Alternate:

http://tweakers.net/pricewatch/213940/sapphire-hd-4850-512mb-gddr3-pci-e.html

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JBXSUE&

Lijkt net alsof er een rode en een groene uitvoering is...? :eek:

het lijkt niet alleen zo, het is ook zo.
De alternate-versie is de nieuwe versie de andere de oude versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan