welke videokaart??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben94

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
hallo
ik vraag me af met welke videokaart ik een tijd verder kan (budget €110 max.)
hij moet gta4 makkelijk aankunnen. ik dacht aan een ati 4830, maar zag dat er ook een 4770 is gekomen. de 4830 is beter dan 8800gt en 9800gt, maar is de 4770 beter dan de 4830? ik wil een 1gb kaart, en dat heeft de 4770 niet geloof ik.
Dus, welke is beter?: 4830 of 4770?

Hoi,

Ik lees dat 4770 dicht bij de 4850 komt en nieuwe chip heeft dus zou ik voor de 4770 gaan
als hij een componenten aansluiting had zou ik er ook voor gaan.

Modag

van belang is dan ook wel hoe de rest van het systeem eruit ziet aangezien je vraagt om gta4 "makkelijk" aan te kunnen....

En idd de 4770 is net wat beter als een 4830

Hoi Marsmannetje,

Dank je, ik kwam hem bij alternate niet tegen daarom, nou daar zullen er dus wel 2 van komen binnenkort.
of 2 x 4890 is dit verstandig
Modag

Laatst bewerkt:
maar de 4770 1gb is er geloof ik niet in NL?
dan kan ik dus eigenlijk het beste de 4830 1gb nemen toch?
bedankt:thumb:

Hoi,

Heb je de 4830 wel in 1 gig dan ik ben hem nog niet tegen gekomen.

Modag

Hoi Marsmannetje,

Dank je, ik kwam hem bij alternate niet tegen daarom, nou daar zullen er dus wel 2 van komen binnenkort.
of 2 x 4890 is dit verstandig
Modag
Tja, ik weet niet wat je verder voor systeem hebt. (misschien even een nieuw draadje openen...)

Ruben: verkijk je niet teveel op de hoeveelheid geheugen.
Ik denk niet dat de hd4830 met 1 gig opeens sneller is dan een HD4770 met 'maar' 512MB.
De HD4770 is sneller geklokt en eheeft ook sneller geheugen.

Mocht je een 1 gig-kaart zoeken, dan kan je beter naar deze kijken:
http://azerty.nl/producten/product_...1-gb-gddr3-digitale-visuele-interface-dv.html

En zoals frank al eerder zei: Wat heb je voor de rest in je systeem? En hoe groot is je monitor?

de bedoeling is een monitor van 102cm 1080p.
ik heb me laten vertellen dat je dan wel een 1gb kaartje kan gebruiken. 512mb kan ook, maar je hebt meer nodig omdat je meer pixels hebt.
mijn systeem verder (zal worden)
amd phenomII x4 920
8gb ram
recom 450+watt
hebben jullie hier wat aan?
zal de voeding het met een 4770 doen?
dus voor gta iv op high oid.

halveer de hoeveelheid geheugen. (was je 4x2 of 2x4 van plan?)
Dan bespaar je een euro of 45.

Deze kan je besteden aan voeding en videokaart.

Zoals ik al eerder zei is die voeding niet zo geschikt (ik wist even niet dat jij het was -> help zoveel mensen hier..)

Wat is nu je totale budget voor een computer? Dan kan ik je een totaal advies geven, zodat je de beste pc voor je geld krijgt.

maar, hij is al besteld. jammer.
maar op zo'n groot scherm zal een 1gb kaart toch beter zijn dan een 512mb als de kaarten zelf bijna hetzelfde zijn?
tsja, die voeding. ik heb er garantie op, dus alsie stuk is krijg ik een ander.

maar, hij is al besteld. jammer.
maar op zo'n groot scherm zal een 1gb kaart toch beter zijn dan een 512mb als de kaarten zelf bijna hetzelfde zijn?
tsja, die voeding. ik heb er garantie op, dus alsie stuk is krijg ik een ander.
Geldt dat ook voor kapotte moederborden, als die kapot zijn gegaan door de voeding?:eek:

(de recom heeft wel wat beveiliging hoor... dus zo'n vaart zal je wel niet lopen -> eerder een instabiel systeem. Eigenlijk is dat nog lastiger )

Maar goed. Jammer dat je 2 vragen hier stelt en de rest gewoon zonder vragen bestelt.
Wat heb je nu besteld en voor hoeveel euro?

hele rijtje hierboven met mooie kast voor €500
valt toch wel mee?\
naja, bij de winkel zouden ze dat moederbord dan wel moeten terugnemen als ie kapot gaat, ze raadden mij die voeding aan met die videokaart en processor.

maar wat is een instabiel systeem?
volgens die winkel zou dat niet kunnen gebeuren, ik doe er denk ik ook niets meer bij (misschien tv-kaart)
maar idd, was een ander systeem voor 400euro, die ik heb laten aanpassen. (videokaart, processor en voeding)

maar welke kaart kan ik nu het beste nemen voor een 102cm scherm? 1080p
sapphire 4830 1gb of de 4770 512mb?
phenom II x4 920
4bg (8gb 32bits)
recom 450+watt voeding

ohja, wat is een instabiel systeem?

uitvallers. Blauwe schermen en dergelijke.
Dat is hetgeen waar een slechte voeding tot kan leiden.

Ga je een 32 bits versie draaien van windows? Of wat bedoel je met '8 gb 32 bits'?
Want je gaat maar max 3 gig kunnen gebruiken in 32 bits windows.

vista ultimate 32 bits zou 4gb aankunnen, anders jammer.
maar welke videokaart? 4770 512mb of 4830 1gb?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan