Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlashBang

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Ik wil binnenkort een nieuwe computer kopen, waarmee ik onder andere wat wil gamen. Nu was ik bij Alternate een computer wou samenstellen. Hierin komt onder andere een Intel Core i7. Nu keek ik bij een vergelijking tussen deze videokaarten: MSI R4890 Cyclone OC en de Sapphire HD4890 Vapor-X OC. De MSI heeft een chipsnelheid van 880 MHz en een geheugensnelheid van 3900 MHz. De Sapphire heeft een chipsnelheid van 870 MHz en een geheugensnelheid van 4200 Mhz.

Nu stond ik voor het dillema welke nou beter zou zijn, vanwege de verschillende snelheden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze beslissing.

Ik heb het ernstige vermoeden dat jij het verschil niet zal merken.

Ik zou voor de MSI gaan die zijn altijd zo goed gekoeld:thumb:

En ik denk dat je weinig verschil zal zien. maar toch denk ik wel dat Sapphire sneller is.

Wat bedoel je met goed ? bedoel je kwaliteit of snelheid>MSI kwaliteit>Sapphire Snelheid

Groetjes!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Maakt het veel verschil of je geheugensnelheid hoger is dan de chipsnelheid of andersom?
Duiderlijker: Wat is belangrijker hogere geheugensnelheid of een hogere chipsnelheid?

Alvast bedankt!

Dit verschil merk je alleen in benchmarks en niet met games, dus ik ga met Pasja mee. Jij zal het niet merken.

Ok, doe net alsof dit een nieuw topic waarin wordt gevraagd:

Wat is belangrijker, een snel geheugen op je videokaart of een snelle chipset?

Crash, je bent mij net voor. Ik was aan het typen :

@ Flashbang : zoek in Google naar:

Sapphire HD4890 Vapor-X+benchmark

en lees.

Neem de blauwe regel desgewenst over en plak 'm in Google.

Ok, doe net alsof dit een nieuw topic waarin wordt gevraagd:

Wat is belangrijker, een snel geheugen op je videokaart of een snelle chipset?
Beide!

Beide zijn belangrijk, omdat deze met elkaar communiceren. De GPU zal uiteindelijk het beeld moeten genereren, dus die zal een fractie belangrijker zijn.(ook dit is te verwaarlozen)

@Pasja, tja soms denken mensen hier aan hetzelfde.:p

Maar als je dus bij videokaart 1: 870 MHz chipsnelheid hebt en 4200 MHz geheugensnelheid en bij videokaart 2: een 880 MHz chip en 3900 MHz geheugen.

Welke kies je dan?

Dat antwoord is je gegeven, je zal geen verschil merken. Vaak ga je dan naar het merk kijken.

@Flashbang: je hebt nu al een keer of tig geprobeerd een uitspraak te verkrijgen. BEKIJK de benchmarks, het kan zelfs van game tot game / resolutie tot resolutie verschillen. LEES de benchmarks.

Ok, beide bedankt voor jullie informatie en vasthoudendheid :p.

Groet FlashBang

Ik zou voor de MSI gaan:thumb:

Ik heb Asus de eerste is doorgebrand:(

Nu heb ik weer Asus die is goed:thumb:

Zijn dit de enige die je kon kiezen anders kan je altijd misschien geen kiezen en koop je er een appart al vind je deze videokaarten niet goed.

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan