Welke videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

haveacoke

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Wat denken jullie?

2x Ati radeon hd 5770

of

1x Sapphire toxic hd5850

Mvg,
Haveacoke

Goedemiddag,

Gezien deze benchmark de 2 x 5750 maar scheelt niet veel dus ik zou de 5850 nemen kan je later altijd nog een tweede er bij zetten zo zou ik het doen.

Een enkele graka is altijd fijner in games.
SLI / Crossfire is leuk voor de benchmarks.

Bovendien heb je 2 maal de warmte / verbruik het geluid.

Hoi,

Niet helemaal voor de benchmark merk verschil als ik hier met 1 of 2 ati 4890 game maar maar inderdaad je hebt alles dubbel;)

Zo bedoel ik het niet :)

Met sli / crosfire kun je vaak last van micro stutting krijgen.
Bovendien moet de game het goed ondersteunen.

Dus als je 2 keuzes hebt die kwa prestaties niet veel schelen. Dan ben je "gek" als je een sli / crosfire kiest.
Ookal valt het goedkoper uit

@mukkel wat is micro stutting?

@ts heb je al naar de HD5870 gekeken of ligt dit boven buget?

Goedemorgen,

Micro stutting is het niet goed renderen van de twee processors zie hier een uitleg.

Een enkele graka is altijd fijner in games.
SLI / Crossfire is leuk voor de benchmarks.

Bovendien heb je 2 maal de warmte / verbruik het geluid.

Flauwekul :)

Heb hier een crossfire setup met twee 5870's van Asus, de handel rukt uit als de spreekwoordelijke brandweer, in welke game dan ook !! :thumb:

Flauwekul :)

Heb hier een crossfire setup met twee 5870's van Asus, de handel rukt uit als de spreekwoordelijke brandweer, in welke game dan ook !! :thumb:

Microstutting is gewoon een fenomeen of je het wilt of niet. Bij de een zie je het amper en bij de ander valt het goed op.
Ik typ ook niet dat iedereen het heeft. Ik zeg dat je mensen er vaak last van hebben.
En dat je alles dubbel hebt is ook een feit ;)

Ook de gtx295 / 5970 /5850 cros hebben hier last van.
Hier een voorbeeld
http://www.youtube.com/watch?v=emG7ZNIsxw8 => even op 720P zetten en voledig scherm, dan zie je het goed
Je ziet duidelijk dat een enkele ATI 5870 toch het beste draait.
Nogmaals het gaan niet om de FPS, die zijn natuurlijk hoger bij sli / crosfire t.o.v. een enkele (zelfde) kaart.
Het gaat om het vloeiend lopen van de game.

Maar een dubbele 5870 is nog steeds een overkill voor elke game. :) Op welke resolutie speel je? en met hoeveel monitoren?

Laatst bewerkt:
@mukkel wat is micro stutting?

@ts heb je al naar de HD5870 gekeken of ligt dit boven buget?

Beetje boven mijn budget, heb al wat moeten sparen met een goedkopere moibo dusja:)

heb gisteren een artikel gelezen op hardware.info. Daar stond dat 2x ghd 5770 evengoed is al een hd 5870 :s

Microstutting is gewoon een fenomeen of je het wilt of niet. Bij de een zie je het amper en bij de ander valt het goed op.
Ik typ ook niet dat iedereen het heeft. Ik zeg dat je mensen er vaak last van hebben.
En dat je alles dubbel hebt is ook een feit ;)

Ook de gtx295 / 5970 /5850 cros hebben hier last van.
Hier een voorbeeld
http://www.youtube.com/watch?v=emG7ZNIsxw8 => even op 720P zetten en voledig scherm, dan zie je het goed
Je ziet duidelijk dat een enkele ATI 5870 toch het beste draait.
Nogmaals het gaan niet om de FPS, die zijn natuurlijk hoger bij sli / crosfire t.o.v. een enkele (zelfde) kaart.
Het gaat om het vloeiend lopen van de game.

Maar een dubbele 5870 is nog steeds een overkill voor elke game. :) Op welke resolutie speel je? en met hoeveel monitoren?

Kheb een oude pc. Enja, kmoet daar 800x 600 op spelen, suckt wel op 1 monitor. Heb wel een goede laptop maar daar ga ik geen games op spelen, vooral voor school enzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan