Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

r00ts

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2011
Berichten
5
Hallo allemaal,
Ik ben Rowan en ben de laatste tijd met Baron samen aan het kijken voor upgrades voor onze PC.
Voornamelijk kwam hij met de need om te upgraden, maar recentelijk bevond ik dat een spel zoals Brink (zelfs op lage settings), niet meer soepel liep op mijn PC (wat me toch eigenlijk wel verbaaste)
Mijn PC is iets jonger, een Dell STUDIO XPS 8100.
OS: W7 64bit
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz
Geheugen: 8192MB (4X2GB) 1333MHZ DDR3
Videokaart: 1GB ATI RADEON HD5770

We hadden al geconcludeerd dat mijn Videokaart een stuk beter was, maar we hadden toch de vraag of mijn videokaart een update nodig heeft of niet.
Omdat we dezelfde processor/geheugen hadden zou dat dus het enige verschil zijn.

Dus hierbij dezelfde vraag die baron eigenlijk in dit topic vraagde.
Ik weet niet of het de bedoeling is om zo advies te vragen in dit topic, maar aangezien ik hem ken, en hij het goed vond, is het niet echt een topic hijack :p

Alvast bedankt

Rowan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik gebruikte eerst een 5770 en ik vond er eigenlijk geen probleem met brink met een i7 920. Maar je kunt met een 5770 inderdaad niet op alles op het hoogste draaien. Ik ben daarom overgegaan op 2x 5770 in crossfire. Hiermee kan ik alles wel op het hoogste draaien.

Upgraden is wel handig omdat een 5770 gewoon niet hele goede prestaties heeft voor de modern games.

Als je alles op high wil draaien zul je wel moeten upgraden. Het beste is dan voor budget een 6870 en als je wat meer geld hebt is een 6950 2gb interessant.
 
Welkom op Helpmij...

En toch heb ik je vraag een eigen plaats gegeven.Meeliften is niet toegestaan en je vraag is ook wat anders als die van Baron.Daarbij kan hij het wel goed vinden maar wij niet.:D

Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware

@Noud93:Ik heb je bericht nu mee verplaatst.Terwijl ik aan het verplaatsen was had jij een reactie gezet.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reactie noudi en excuses ;)
raad je upgraden naar Crossfire niet aan voor mijn systeem? ik weet ook niet wat de prijsverschillen zijn tussen CF en naar een enkele videokaart overstappen, en of mijn moederbord CF ondersteund.
Ik zal ook even kijken hoeveel voeding ik heb, of zal dat voldoende zijn?
 
sowieso moet je eerst weten of je moederbord het ondersteund en daarbij ook kijkend naar de lay out van je moederbord.

Ik heb een asus p6t SE en als ik hierbij 2 kaarten in crossfire zet zitten ze eigenlijk tegen elkaar aan. Hierdoor word de bovenste kaart best heet en gaan de fans veel kabel maken. Nou heb ik dit opgelost door de 2 kaarten om te draaien waardoor de bovenste kaart niet meer heel veel kabaal maakt. Maar ik ga alsnog mijn beide 5770's verkopen omdat een single kaart gewoon makkelijker is.

Maar als je moederbord het ondersteund en je wilt het toch proberen, de prestaties (als je alle instelling goed hebt) zijn geweldig. Je krijgt gewoon zoveel grafische kracht. Ik krijg zelf betere prestaties dan de benchmarks van 5770 crossfire die op internet staan.

en daarbij zal je voeding wel een probleem op kunnen leveren, maar 5770 verbruiken niet zoveel. Volgens was voor crossfire iets van 550watt A merk nodig.

Als de pci-e 2.0 16x sloten ver genoeg uit elkaar staan om de kaarten ruimte te geven is het zeker het proberen waard.

en qua prijs..... tjah 2ehands gaat een 5770 nog voor best veel en de prestaties zijn wel beter dan een nieuwe kaart voor die prijs. Maar 2x 5770 kost ongeveer 150 en voor 180 heb je een 2e hands 6950 en misschien zelfs nog wel voor minder. Een 6950 met 2gb is toch wel echt beter dan 2 5770's

volgens mij ondersteund jou moederbord het niet dus dan is dat al niet mogelijk. Dan voor ik verder ga zeg ik tegen jou wat ik ook tegen die andere heb gezegd, kijk naar de lengte van de grafische kaart of hij wel in je kast past.

Er zijn 2 kaarten waar ik nu zelf ook nog over zit te twijfelen.

de factory overclocked xfx 6870 black edition
http://www.alternate.nl/html/produc...rten&l2=PCIe+kaarten+ATI/AMD&l3=Radeon+HD6000

of een 6950 met 2gb geheugen.
http://www.alternate.nl/html/produc...rten&l2=PCIe+kaarten+ATI/AMD&l3=Radeon+HD6000
http://www.alternate.nl/html/produc...rten&l2=PCIe+kaarten+ATI/AMD&l3=Radeon+HD6000

ze hebben allemaal goede prestaties maar als je het geld hebt zou ik wel voor een 6950 2gb gaan. Hier kun je gewoon langer mee vooruit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Samen met Baron besloten om inderdaad voor de 6950 2gb te gaan (MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC)
Nu nog een kleine vraag mbt de grote van de kaart/mijn kast.
De HD5770 die ik nu heb is al een grote kaart, en opgemeten 23 centimeter (er zit alleen een langwerpig plastic ding aan, dat geen onderdeel is van de kaart, maar die de totale lengte op 30+ centimeter brengt)

Kan ik hieruit concluderen dat de 6950 2gb in mijn kast zal passen?
 
Laatst bewerkt:
de opgegeven maten bij de meeste 6950's liggen op 29 cm dus als 32cm in je kast past zou deze ook moeten passen

de twin frozer is zelfs maar 27 cm dus hij zou met gemak moeten passen


@frankwannet: ok zal ik vanaf nu aan proberen te denken
 
Laatst bewerkt:
@Noudi93:Regelmatig kom ik op forum tegen dat als je een replay geplaatst hebt en je wilt nog iets "zeggen" dat je wederom een replay plaatst.Gaarne gebruik maken van de knop:Bericht aanpassen.;)
(wederom berichten samengevoegd)
 
de opgegeven maten bij de meeste 6950's liggen op 29 cm dus als 32cm in je kast past zou deze ook moeten passen

de twin frozer is zelfs maar 27 cm dus hij zou met gemak moeten passen


@frankwannet: ok zal ik vanaf nu aan proberen te denken

toppertje,
ik zal nog ff kijken voor eventueel breedte van de kaart, maar lengte lijkt me inderdaad geen probleem te zijn
 
Alles geinstalleerd en perfect,
nogmaals bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan