Welke videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smokescreen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2013
Berichten
6
Hallo, ik ken echt niet veel van computers maar ik heb een vraag.

Ik heb een HP Compaq dc5800 microtower, nu denk ik dat mijn videokaart stuk is maar heb totaal geen idee welke videokaart ik kan gaan halen en hier in past..
Ik gebruik de pc alleen voor simpele doeleinden dus niet voor te gamen, dus liefst niet te duur. Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast vriendelijk bedankt!!
 
Volgens HP heeft dat systeem een ingebouwde videokaart op het moederbord tenzij je de optionele videokaart geinstalleerd hebt. Het moederbord heeft standaard echter een full height pci-e slot dus elke moderne videokaart zou moeten passen
 
Tegen welk probleem loop je dan aan en waarom denk je dat het videodeel stuk is?
 
De computer valt de hele tijd uit en dan krijg ik een zwart scherm, soms blijft dit zo en soms start hij opnieuw op en dan geeft hij deze melding:

Beeldschermstuurprogramma NVIDIA windows kermal Mode Driver Version 311.08 reageert niet meer en is hersteld


Daarom dacht ik dat het aan de videokaart was.. Ik heb de pc ook al geformatteerd maar hij valt nog steeds uit.
Soms als ik de pc opstart dan zijn er ook allemaal strepen op het beginscherm.
 
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Je hebt de pc geformatteerd dus heb je windows opnieuw geïnstalleerd ,maar heb je ook alle hardware drivers weer geïnstalleerd zoals chipset, audio en lan etc.? En natuurlijk de videokaart driver
 
Laatst bewerkt:
Nee dat heb ik niet nog niet gedaan omdat hij toch de hele tijd uitvalt.. Ik zal het deze avond eens doen
 
Hoi,

Oke, zie dat je ook strepen hebt dan blijft er denk ik weinig over om bv. deze te kopen zou even melden welke pc je hebt kunnen hun nog melden of hij in de kast past moederbord is geen probleem.
 
@modag, TS meld type in de eerste post. Volgens de description van HP wordt full-size ondersteund
 
Hoi,

Heb ik gelezen maar ik had een twijfel en beter 1 maal te veel gevraagd als niet gevraagd:D
 
Hoe bedoel je?

Heb de pc opengedraaid en blijkbaar zit er toch een 3de kaart in, eentje van asus
 
Dat kan, die is geleverd als optie. In dat geval kun je altijd die kaart er eens uithalen en proberen de onboard videokaart van je machine te gebruiken.
 
Probleem is opgelost

Er was inderdaad een 3d kaart bijgeleverd als optie dus nu heb ik de onboard videokaart getest en heb ik geen problemen meer ;)

Dank u wel voor jullie snelle reacties en handige tips!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan