Welke virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben ook best tevreden met Norton 2002 samen met een ouwe versie van ZA, moet er wel bij melden dat mijn surf- en download-gedrag zeer sober is te noemen. Indien men P2P, MSN, chat en andere zaken gebruikt, is het beter de beste beveiliging te kiezen en daartoe je goed op de hoogte te stellen qua testen e.d. Ik ken overigens mensen die alleen emailen en online een krantje lezen, dan is het niet echt nodig je pc dicht te timmeren, dan volstaat een AV en een firewall. Kortom, ken je surfgedrag en pas daartoe je beveiliging op aan.

Nadeel vind ik nog steeds dat veel heel goede beveiligings-progjes niet gewoon in de winkel verkrijgbaar zijn, o.a. daarom heeft Norton een voorsprong qua marktleider.

Geplaatst door gezina
Nadeel vind ik nog steeds dat veel heel goede beveiligings-progjes niet gewoon in de winkel verkrijgbaar zijn, o.a. daarom heeft Norton een voorsprong qua marktleider. [/B]

Het voordeel van internet is nou juist dat je hier meer zal vinden dan een winkel ooit kan bieden. Dit geldt voor virusscanners en firewalls.

Natuurlijk is het voor veel mensen niet zo fijn te betalen via internet met een creditcard (die veel mensen niet hebben?), maar ook op internet zijn winkels die je gewoon een accept-giro sturen.

Norton heeft überhaupt een voorsprong in verkoop via winkels net als McAfee, maar als Visnetic Firewall nu met een winkelpakket komt, duurt het jaren eer dit overal in de schappen staat.

Als algehele bescherming is Norton ook best aan te raden, tenminste als je niet de hele dag op warez sites rondhangt, en alles wat je download ook meteen opent...

In dat geval is een goede antitrojan erbij toch écht aan te raden, maar dat geldt overigens voor álle antivirussen, inclusief mijn eigen Nod32.

Wat betreft het detecteren van spyware krijgen ze waarschijnlijk problemen.
En dan heb ik het nog niet eens over of ze het wel allemaal aankunnen, maar met name over de trend die er op het ogenblik is om processen aan te spannen tegen anti-spyware progjes.

Zo heeft New.Net onlangs een proces aangespannen tegen Lavasoft, en er is nog meer op komst.

Gezien het feit dat er bij Symantec nu éénmaal veel meer geld te halen is dan bij een klein bedrijfje, voorzie ik dat ze uiterst omzichtig te werk zullen gaan bij het uitzoeken van targets.

Amerikanen zijn altijd bang om ge-sued te worden, en dit overigens terecht... :rolleyes:

Kleinkramer, hoe zouden die opties voor die "hacktools, remote acces en hoaxachtigedingen" werken? Gewoon goed, of ook met gebrekken.

Het lijkt mij slimmer als NAV een soort Ad-aware of Spybot in zou bouwen ipv. zijn eigen ding te beginnen.

Ik moet wel zeggen, ik ben errug tevreden met mijn NAV. Eerst had ik 2001, nu heb ik 2003 en beide hebben al virussen te pakken gehad die Housecall niet vond. Mischien zal die wat laten gaan af en toe, maar ik vind hem goed :thumb:.

Wat trojan scanners betreft; Norton scant toch alle soorten virussen? Ik surf niet vaak op warez en dat soort site's, maar heb wel "The Cleaner". Ik hoorde laatst van iemand (Pieter Arntz??) dat die ook al weer verouderd was.

En "schoenmaker, hou je bij je leest..." ben ik het helemaal mee eens! Kijk naar M$ met zijn Windows toevoegingen in XP: brandprogramma, firewall, muziek/videodinges. In het begin was het bijna allemaal gebrekkig. Ze kunnen beter Windows zonder fouten maken, die firewall en andere spullen kan je toch wel ergens anders vinden. Symantec/Norton zou dit ook het beste kunnen doen. Al moet ik wel zeggen dat hij nog nooit een trojan heeft laten glippen. Zelfs niet eentje van kort geleden die net nieuw was.
En minder zelfreclame is een idee: http://www.neowin.net/staff/creamhackered/articles/nav2004/01.jpg (the world most...)

Geplaatst door lukasmauriks
ik heb een vraag. ik wil een virusscanner gaan kopen maar welke kan ik het beste kopen.

groeten lukas

lukasmauriks,
Ik vind zelf Norton antivirus 2003 ook de beste virus scanner.
Je kunt hem het beste in combinatie met een firewall gebruiken.
Het programma heet dan Norton internet security 2003.
Zelf gebruik ik Norton internet security 2003 proffesional edition.
Mijn Norton heeft nog nooit een trojan, virus of worm erdoorheen laten glippen in al die jaren dat ik hem gebruik.

Hier te krijgen:

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

virus scanner

ik raad jou norton system works 2003 pro aan dan heb je gelijk alles wat je hebben wil bv antivirus,ghost,utillities is het beste wat er is

Als je de topic door had gelezen had je kunnen zien dat Norton dus NIET (altijd) de beste is. En dat je een grote "wellus-nietus-discussie" krijgt.

En ik heb zelf Norton System Works 2003 Prof. Edition dus ga geen goede dingen opnoemen ;).

<hr>
Geplaatst door XP_PC
NAV 2003 werkt hier heelijk!
McAffee schijnt ook goed te zijn, heb ik slechte ervaringen mee.

Geplaatst door XP_PC
En ik heb zelf Norton System Works 2003 Prof. Edition dus ga geen goede dingen opnoemen ;).

En voor amateurs wel leuk hoor :D [gniffel]

Ik ben nu wel benieuwd wat de vragensteller kiest na deze weer typisch helpmij-discussie over symantec programma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan