welke vista raden jullie mij aan ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
welke vista raden jullie mij aan ?

dit zijn mijn specs:

Pentium 4 3,0 GHZ

1024 MB DDR

160 GB

Ati Readon X1650 Pro 512mb agp 8x

zou ik Vista ultime kunnen ?
als dat niet zo is neem ik een vista home premium

De specificaties bepalen niet WELKE versie je overweegt, de specificaties bepalen OF je Vista (soepeltjes) kunt gaan draaien. In jouw geval zou ik een giga geheugen bijprikken.

WELKE Vista versie handig is, bepaal jij zelf aan de hand van de functionaliteiten die de verschillende uitvoeringen herbergen.

Laatst bewerkt:
Dit zal je helpen met het bepalen van welke versie bij jou past!
Dit zal je helpen met het kiezen kwa hardware!

Robin

een maat van mij zei als je vista pas installeert das alles sloom zal gaan. Waarom is dit ?

de enige reden ook dat ik over wil stappen naar vista is om een spelletje :D halo 2 vista

een maat van mij zei als je vista pas installeert das alles sloom zal gaan. Waarom is dit ?
Vista heeft hoge systeemeisen. Dus je hebt een krachtige PC nodig.

de enige reden ook dat ik over wil stappen naar vista is om een spelletje :D halo 2 vista
Zoals zoveel mensen. Slimme zet van Microsoft.

Vista Home Premium is voldoende (Basic ook al maar dan mis je misschien de Aero-skin).

Vista Helpdesk

Een goede site waar je met al je vragen omtrend vista terecht kan. Ook op het gebied van tips en truuks of nieuwe software is de Vista Helpdesk.

Groetjes Leechie:thumb:

Ik raad vista aan niemand aan, het is 1 grote bug.

Je wordt helemaal gek van dat UAC (Beveiliging) je moet 2 x clicken om iets te kunnen doen)
Soms komt me pc niet uit slaapstand meer
Folders niet kunnen hernoemen is een welbekend groot probleem en komt vaak voor.
Spellen die op XP snel draaiden doen het op vista langzaam ondanks dat me pc het nieuwste van het nieuwste is.
Windows Indexer vertraagd heel je pc. Die heb ik gelijk uitgezet.
Updates brengen meer fouten mee dan ze oplossen.
Je wordt helemaal gek van alle rechten die je moet toekennen, en maak maar een klein foutje en je komt je systeem niet meer in.
Windows aero zuigt zwaar, het voegt niks toe en ik vind het bovendien ook nog is onhandig.
Ik heb zowat de dubbele specificaties die jij hebt en hier is het al bagger.
Kortom mijn mening is dat het Vista gewoon een mooie verpakking is met een rotte binnenkant. Maar de beslissing ligt natuurlijk bij jouw en er zijn ook mensen zonder problemen. Maarja ik wou dit toch ff kwijt.

Laatst bewerkt:
het is 1 grote bug.
Dat is niet waar.
Je wordt helemaal gek van dat UAC (Beveiliging) je moet 2 x clicken om iets te kunnen doen)
Is nogal persoonlijk ook. Iemand die gewoon zijn PC gebruikt waardoor het bedoelt is heeft relatief weinig last.
Soms komt me pc niet uit slaapstand meer
Is een bug ja. Maar hebben mensen met XP nu ook last van.
Folders niet kunnen hernoemen is een welbekend groot probleem en komt vaak voor.
True..
Spellen die op XP snel draaiden doen het op vista langzaam ondanks dat me pc het nieuwste van het nieuwste is.
Ligt ook aan drivers ed.
Windows Indexer vertraagd heel je pc. Die heb ik gelijk uitgezet.
De indexer van XP had dit probleem ook. Heb ik destijds ook altijd uitgezet.
Updates brengen meer fouten mee dan ze oplossen.
Per definitie? Nee hoor..
Je wordt helemaal gek van alle rechten die je moet toekennen, en maak maar een klein foutje en je komt je systeem niet meer in.
Klein foutje? Ik heb nog maar heel weinig mensen gezien die buitengesloten werden in Vista. En al zeker niet door 'een klein foutje'.
Windows aero zuigt zwaar, het voegt niks toe en ik vind het bovendien ook nog is onhandig.
Onhandig? Het is alleen een skin. Het past totaal geen functionaliteiten toe. Of je moet het alpha onhandig vinden. Nou: zet je die uit. Zuigt zwaar? Sommige mensen houden er van. Waarom willen al die XP-ers dan een Aero skin?
Kortom mijn mening is dat het Vista gewoon een mooie verpakking is met een rotte binnenkant. Maar de beslissing ligt natuurlijk bij jouw en er zijn ook mensen zonder problemen. Maarja ik wou dit toch ff kwijt.
Je gaat misschien denken dat ik van Vista houd en het draai? Mocht dat zo zijn dan heb je het mis. Ik draai geen Vista en raad het ook niet aan. Ik wil je alleen laten zien dat je antwoorden vrij subjectief zijn.

een jaar na dato nog reacties op iets wat allang verholpen is.
ik doe er een slot op.
er zijn meerder topics overvista op ons forum aanwezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan