Welke voeding en hoeveel Watt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mack
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mack

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Vandaag begon plotseling m'n voeding te roken toen ik mijn computer aanzette...Hierna deed m'n computer het niet meer. Blijkbaar is die voeding dood en moet het vervangen worden.

Ik wil graag weten wat voor voeding erin moet als het gaat om een AMD Athlon 700 Mhz met een moederbord waar ik niet veel vanaf weet, een writer en dvd speler.
Ik heb weleens gelezen dat je een voeding moet kopen die compatible is met jouw cpu, vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt :thumb:,

Mack

Gewoon een 300 watt of 350 watt of 400 watt of 450 watt is maar net wat je er allemaal aan gaat hangen..
Maar 300 of 350 watt is meestal voldoende.

Laatst bewerkt:
Het ligt er inderdaad aan wat je er aan gaat hangen. wat bijvoorbeeld erg "stroomafhankelijk" is is je videokaart.
Ben je van plan in de toekomst uit te gaan breiden (moederbord, cpu, videokaart) is het misschien handig om een zwaardere voeding te nemen. Wat ook een indicatie van een goede voeding is :

Kijk eens naar de amperes van de 3.3 V en de 5 V (staan altijd op de specificatie sticker van een voeding)
Vermeniguldig deze waardes (dus 3.3 * amperes en 5 * amperes) en tel deze waardes op. Als je dit getal maal 2/3 doet zou een goede voeding boven de 160 W uit moeten komen.

Vaak zijn de waardes zoals 300W, 350W een beetje misleidend omdat ze alleen de piekspanning aangeven.

Controleer ook of het model wel in je kast past. en de kabels van de aansluitingen ook juist zijn.

Ik moet dus een 300/350 Watt voeding gebruiken maar als ik op tweakers.net naar de pricewatch kijk, staat er af en toe "p4 compatible" achter, vandaar mijn vraag. Moet ik een AMD compatible voeding kopen. Zo ja, welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan