Welke voeding zit er in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LarsL

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Hallo,
Ik zou graag willen weten wat voor voeding er in mijn pc aanwezig is.
Is er een manier om dit na te gaan met een of ander tooltje? EVEREST & AIDA32 kan ik nergens iets vinden, staan ze daar wel in: waar precies?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Lars.

stroom van je computer af -> kast open maken -> kijk eens op de stikker wat er achter max output staat?

Dat is toch echt de enige mogelijkheid om er achter te komen

Oké, komt het dat zo'n programma de voeding niet kan checken omdat hij hem anders op volle kracht eerst moeten laten draaien?
Maar mijn computer is uit 2003, dus ik denk niet dat hij het aan kan.
Aan wat voor soort voeding moet ik denken als ik het volgende in mijn pc wil vervangen?:
Moederbord: intel silver reef D845PESV -> GigaByte MA78GM-S2H
Processor: intel pentium 4A 2666MHz (2,6 GHz) (5x 533) -> AMD Phenom X4 9550 (4x 2200 MHz) (2,2 GHz)
RAM: 512 MB PC2700 DDR SDRAM -> 4 GB SDRAM-DDR2 DDR2 - 800 (PC2 - 6400) (gekopieerd van ALTERNATE)
Grafische kaart: GeForce FX 5200 64 MB DDR -> Leadtek GF9800 GT 512 MB GDDR3
Voeding: ? -> ?

Links:
RAM, CPU, Moederbord (Upgrade kit): http://www.alternate.nl/html/produc...550-4GB/-1072286/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Grafische kaart: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA

Bij voorbaat dank (alweer :p).
Lars.

Er staat helaas niks op de voeding :confused:
Ik ben nog geen voeding tegen gekomen waar geen sticker op zit. Dus jij hebt wel een erg bijzondere voeding...

Je hebt een 500W-voeding nodig. Iets lichter kan ook, maar ik zou toch minimaal 500W adviseren.

Hey LarsL,
het kan zijn dat de sticker op de kant van de voeding zit die niet zichtbaar is aan de kant waar jij je kast openmaakt. het is slim om even te kijken of je de voeding er helemaal uit kan halen en dan aan de andere kant kan zien of er een sticker zit, of desnoods met je vinger achterlangs de voeding gaan om te voelen of er een sticker op zit.

Het kan trouwens best dat hij een merkloze voeding heeft andere reageerders. als het een computer is die vooraf is samengestelt door bijvoorbeeld een bedrijf als compaq, kan het zijn dat er geen sticker op zit. Ik weet niet hoe oud uw computer is , maar het is mischien handig een nieuwe voeding te kopen als je huidige voeding al erg oud is.

Hoop dat ik u heb kunnen helpen,

ps op de sticker moet je dus zoeken naar max power oid daarmee staat aangegeven hoeveel Watt je voeding is [ als er 1000 staat is het een beetje ongeloofwaardig, en 50 ook.]

-Lucas

Ik ben nog geen voeding tegen gekomen waar geen sticker op zit. Dus jij hebt wel een erg bijzondere voeding...

Je hebt een 500W-voeding nodig. Iets lichter kan ook, maar ik zou toch minimaal 500W adviseren.

ga ik in mee, zeker met zo'n videokaart.

Ik hoop trouwens dat als je dit systeem gebouwd hebt , mij kan vertellen wat je van de video kaart vind ! was zelf ook van plan om deze aan te schaffen :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan