Welke voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rndyb

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Ik ben weer bezig om een nieuwe pc te bouwen de andere is een beetje te oud geworden.
Dit zijn de eigenschappen:

-ASUS P5B-V
-Intel Core2Quad Q6600
-Aspire X-Cruiser Zilver
-WD 500 GB S-ATA-II U300 7200RPM 16MB
-XFX GeForce 8800GTX
DDR2 4GB
en nog meer accesoires.

Nu vroeg ik me af wat voor een voeding ik het beste kan nemen. Omdat er bij de kast een zit geleverd van 420 watt maar ik denk zelf dat het te weinig is. Ik kan er wel eentje van 1000 watt ofzo opdoen maar dan heb ik denk ik weer veel te veel.:confused:
Zou iemand een suggestie willen doen wat voo voeding ik er op kan zetten?

Groeten,
:cool:RndyB:cool:

420 watt is denk ik wel genoeg maar je kan er een voeding van 500 - 550W in zetten.
eentje van Cooler Master of een ander "A" merk ofzo.

Ja maar ik las vandaag een topic over iemand die steeds de pc uitviel waarschijnlijk door te zwakke voeding. En toen begon ik te twijfelen

Hoi,

als je voeding te zwak is kan je PC idd uitvallen........maar de meeste moderne PC's draaien goed op een voeding vanaf 350W of meer.Is ook een beetje afhankelijk van wat je er allemaal aan gaat hangen via bv. USB en dan in het bijzonder als deze rand app. geen eigen voeding heeft!

420W (A merk) moet genoeg zijn;)

Suc6.

Hoi,

als je voeding te zwak is kan je PC idd uitvallen........maar de meeste moderne PC's draaien goed op een voeding vanaf 350W of meer.Is ook een beetje afhankelijk van wat je er allemaal aan gaat hangen via bv. USB en dan in het bijzonder als deze rand app. geen eigen voeding heeft!

420W (A merk) moet genoeg zijn;)

Suc6.

:oTelt daar ook een beeldscherm van HP w19 bij mee???:o

een beeldscherm heeft zijn eigevoeding, dwz hij heeft een stekker die in het stopcontackt moet

TS wil er een 8800GTX in zetten. En dan heeft die tog egt wel een hele sterke voeding nodig. En aangezien het fijt dat een aspire voeding geen A-merk voeding is betwijfel ik of deze voeding wel sterk genoeg is.

TS wil er een 8800GTX in zetten. En dan heeft die tog egt wel een hele sterke voeding nodig. En aangezien het fijt dat een aspire voeding geen A-merk voeding is betwijfel ik of deze voeding wel sterk genoeg is.

Dat antwoord bedoel ik dus.

de meeste computers komen stressed niet boven de 300 dus als je op maximaal 380 zit (reken 40 watt er af omdat je zegt dat het geen A voeding is (dus zal hij waarschijnlijk minderlveren )) heb je nog genoeg over voor een veilige marge.

en een ander punt. die voeding word er standaard bijgeleverd? of kan je die tegen een lage koste post upgraden naar een zwaarder model?

Als je van deze voedingen een 500W of hoger haalt zit je bijna altijd goed!

AOpen
Asus
Akasa
Antec
A.C. Ryan
Aerocool
Be Quiet
Coolermaster
CWT
Chieftec
Enermax
Enhance
Enlight
Fortron
FSP Group
Huntkey
Hiper
Levicom
Nexus
OCZ
Procase
Qtechnology (geen Q-teq)
Revoltec
Seasonic
Sharkoon
Silverstone
SilentMaxx
Silenx
Superflower
Tagan
Topower
Thermaltake
Yesico
Zalman

de meeste computers komen stressed niet boven de 300 dus als je op maximaal 380 zit (reken 40 watt er af omdat je zegt dat het geen A voeding is (dus zal hij waarschijnlijk minderlveren )) heb je nog genoeg over voor een veilige marge.

en een ander punt. die voeding word er standaard bijgeleverd? of kan je die tegen een lage koste post upgraden naar een zwaarder model?

Voor een 8800GTX heb je al minimaal een 400W voeding nodig:rolleyes:
En vergeet dan even de andere componenten.
En als je er even 40W afrekent staat dat niet gelijk aan een A-merk voeding hoor
daar komen nog heel veel andere dingen bij kijken!

Laatst bewerkt:

over het woordje 8800GTX had ik even heen gelezen.
Ik zou dan zeker gaan voor eentje van minstens 500W A-merk

toevoeging:
ik heb net snel gegoogled, dit is het resultaat:
de hoeveelheid watt die de 8800GTX gebruikt:
Idle (Windows Desktop)
75 Watt

Load (3DMark06)
135 Watt

goede rede lijkt me om een wat zwaardere voeding te nemen.

Voor een 8800GTX heb je al minimaal een 400W voeding nodig:rolleyes:
En vergeet dan even de andere componenten.
En als je er even 40W afrekent staat dat niet gelijk aan een A-merk voeding hoor
daar komen nog heel veel andere dingen bij kijken!

volgens mij als je dat van compudoc leest valt het volgens mij nog wel mee.

maar oke ik ben geen expert op voedingsgebeid

maar oke ik ben geen expert op voedingsgebeid

Probeer dan geen verkeerd advies te geven want als TS eenmaal zo'n voeding heeft gekocht zij hij/zij met de gebakken peren.

@rndyb ik zou bijvoorbeeld voor een antec sonata lifestyle 3 gaan. persoonlijk vind ik het een mooie behuizing en er zit al een 500W A-merk voeding in:)

ja maar dat van mij is alleen de videokaart, dan heb je nog verder processor en overige componenten.

edit: en ja, haroet was me alweer voor met een post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan