Welke voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy19

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Hey,

Ik heb vandaag mijn nieuwe videokaart binnen gekregen de ATI Radeon HD6870 1GB DDR5, deze heeft minimaal een voeding nodig van 500 Watt, aangezien mijn voeding 400 Watt is heb ik dus een andere voeding nodig. Ik zat te denken aan een voeding van 550 - 600 Watt aangezien het minimum 500 is en ik denk dat het beter is om er iets boven te zitten, of maakt dit niets uit?

Nu mijn vraag: Past iedere voeding op mijn systeem? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Adviezen over bepaalde merken zijn ook meer dan welkom. :)

Alvast bedankt!

Roy

Welke 400 watt heb je? Kans is aanwezig dat je 400 watt het gewoon trekt wanneer je processor niet te veel stroom vreet.

Ik heb hier ervaring mee aangezien mijn HD6850 ook om een 500 watt voeding "vraagt" en ik een 430 watt voeding gebruik icm. een 125 watt processor ;)

ik heb toevallig ook HD6870 binnen gekregen en heb ook een voeding nodig.IK zat zelf te denken aan deze:
LC PowerSilent Giant Series 650W omdat het 88.52% efficiëntie heeft en een 80 PLUS® BRONZE volgens de site dan. zou dat een goede zijn?

Welke 400 watt heb je? Kans is aanwezig dat je 400 watt het gewoon trekt wanneer je processor niet te veel stroom vreet.

Ik heb hier ervaring mee aangezien mijn HD6850 ook om een 500 watt voeding "vraagt" en ik een 430 watt voeding gebruik icm. een 125 watt processor ;)

Mijn pc specs: (Ik weet niet hoeveel Watt mijn processor bevat)
Processor = AMD Athlon II X4 620
Motherboard = ACER RS780HVF Chipset = AMD 780G
BIOS= American Megatrends Inc. Version = R01-C0
Werkgeheugen= 6GB DDR2
Videokaart = ATI Radeon HD6870 1GB DDR5 Club3d
OS= Windows Vista Premium 64 Bit
Voeding= FSP400-60THA (1PF)

Laatst bewerkt:
Boute, ik zou geen LC-Power nemen. Dit is geen topmerk. Neem eerder een Corsair CX500. Deze is een stuk beter.

De TDP van die CPU is 95 watt, hier gaat nog 10% af. De FSP voeding heeft 29 ampere op de 12 volt lijnen staan, persoonlijk denk ik dat hij het wel gaat redden.
De PSU calculator komt trouwens uit op 341 watt.

Bedoel je dat mijn PSU maar 341 Watt bevat? Of dat ie zoveel in totaal verbruikt?

paranoid, is die corsair wel goed omdat, het maar 500 watt. en voor die videokaart heb je minimaal 500watt nodig.
dit is toch wel een goede denk ik?
Cooler MasterGX Lite 600W
ik was niet van plan echt veel geld uit te geven aan een voeding. max 55 euro.

Je hebt niet minimaal 500 watt nodig! Ik zeg net dat deze 400 watt het hoogstwaarschijnlijk ook wel doet! Ik gebruik hier een 430 watt voeding icm. een videokaart die ook een 500 watt voeding "nodig heeft". Dat is allemaal veiligheidsmarge voor hun, zodat zij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld wanneer je je PC sloopt met een C-merk 400 watt voeding. Die 500 watt is bedoeld als richtlijn, elk merk 500 watt voeding trekt die videokaart dus.

Maar ja, die Corsair is prima. Topvoedinkje!

Maar is mijn voeding wel een A merk? Ik denk zelf van niet. FSP400-60THA (1PF)

@Boute004: Het is niet de bedoeling intebreken/meeteliften in andermans topic. Dit wordt nu dus verwarrend. Je kan het topic op de achtergrond meelezen en kijken of voorgstelde voedingen ook bij jou van toepassing is. Anders een eigen vraag maken.

FSP is een A-merk. Fortron zit daar achter, 29 A op de 12 volt lijn is niet niks voor een 400 watt voeding.

Ik heb alsnog een OCZ Mod X Stream-Pro 600 Watt PSU aangeschaft, dit gewoon puur voor de zekerheid en als ik in de toekomst nog verder ga upgrade kan mij voeding dat in ieder geval aan, toch bedankt voor je moeite! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan