Welke webcam kan goed overweg met (erg) weinig licht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weerstation

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Jarenlang heb ik voor mijn weerstation website gebruik gemaakt van een Philips SPC900NC webcam. Deze webcam gaf ook in de nacht wanneer het bijna donker is, een prima beeld. Nu is deze camera helaas niet meer leverbaar en moet worden vervangen.

Ik ben dus op zoek naar een lichtgevoelige camera, die ook bij weing licht, goed werkt.
Ik zoek geen model met ingebouwde ledlampjes, omdat het bereik daarvan erg beperkt is.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen!

Wat mag het kosten? Ik heb goede ervaringen met de Axis day and night netwerk camera's. Deze schakelen 's nachts over op infrarood. De goedkoopste met die functie beginnen zo rond de 800 euro.
De goedkopere doen het redelijk met weinig licht, ze werken al vanaf 1lux.

:d Ik heb hier webcam Logitech-QickCam Orbit/Sphere AF en kan ik je vertellen dat ik geen betere wil ooit meer ( of betere nog is ?? :) ) ...

@ PST:
De Philips camera heb ik in 2007 gekocht voor ongeveer 50 euro. Deze werkte prima voor mijn doel (het weergeven van het straatbeeld gedurende de dag en nacht). Ook in de nacht leverde dat een redelijk beeld op, ten opzichte van andere camera's die alleen maar een zwart beeld geven zodra het donker is. Rekening houdend met inflatie zou ik nu zo'n 75 euro uit willen geven.

@ ROYONIX:
Die Logitech, hoe presteert die in het donker?

Die webcam heeft '' RightLight'' systeem, daarover kan je HIER :D lezen en er zijn veel meer gegevens te krijgen rond op internet over die '' QickCam Orbit/Sphere AF ''

Ik ken het lichtverbetersysteem van Logitech. Ik heb op aanraden van iemand een Logitech C270Hd gekocht, omdat deze ook in het donker te gebruiken zou zijn. Hij blijkt inderdaad beter dan de gemiddelde webcam, maar haalt het helaas niet bij mijn oude Philips.

Nu moet ik zeggen dat je handmatig de instellingen wel in de driver kunt aanpassen, de kwaliteit neemt dan flink toe en levert dan een acceptabel beeld op.
Het probleem is alleen dat de camera bij mij 7 x 24 automatisch draait, en ik dus niet smorgens, wanneer het licht wordt, de stand weer kan aanpassen naar normaal. Het moet echt volautomatisch draaien.

Nu is de C270 een camera uit de lagere klasse en misschien doet jouw camera wel waar ik behoefte aan heb. Ik zal nog eens zoeken of ik ook nachtbeelden van deze camera kan vinden.

:d net zoals ik zei andere en/of betere hoef ik niet ... maar jij wil eentje dat in het donker beetje goede opnames kan maken, toch ?? in dit geval misschien is '' Logitech HD Webcam C510 '' iets voor jou ??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan