Welke webhost en software voor nieuwe webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catetje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Hoi,

Er is zo veel keuze dat ik graag van jullie wat advies wil. Welk is een goede webhost om een nieuwe webpagina te maken. Ik heb nu een website bij @Home, maar die is te klein. Dus nu maar kijken wat er nog meer te koop is.
Ik wil meer ruimte om mijn pagina en heb geen email nodig. Ik zou het leuk vinden om text, foto's en filmpjes te plaatsen. Eventueel een interactieve gedeelte, bijvoorbeeld een kleine forum oid, maar dat op latere termijn.
Ik wil géén reclame en popups en dat soort onzin, dus wil ik uiteraard ook betalen voor een domeinnaam.
Wie kan me helpen?

Tevens ben ik benieuwd waar de voorkeur naar uit gaat aan software om een website te bouwen? Momenteel gebruik ik Webpagemaker, is heel prima, maar ook beperkt. Dus ben ik ook op ziek naar iets anders waarbij html kennis niet een absolute voorwaarde is.

Ik hoop op een paar goede tips.

Dank je wel alvast.
Cate

oh, ik bedenk nog een eis/wens.
Via mijn website van @home krijg ik verschikkelijk veel ongewenste email en spam. Is er ook een webhost die daar ook iets aan kan doen?

Groetjes,
Cate

Voor geen html kennis is Nvu misschien wat, en als je daar na een tijdje zat van wordt en je weet een beetje van html enzo is Dreamweaver wel wat.
Voor een domeinaam, kan het goed bij Lycos of bij Active24 bijvoorbeeld.
Een gratis host ( webruimte ): Funpic.org, heeft 1 reclameblokje aan de zijkant die je weg kan klikken en met veel ruimte en FTP en PHP en MySQL.
Betaalde host zijn er ook veel goed, Lycos, Hostway, Active24, Strato noem maar op.

Hoi,

Er is zo veel keuze dat ik graag van jullie wat advies wil. Welk is een goede webhost om een nieuwe webpagina te maken. Ik heb nu een website bij @Home, maar die is te klein. Dus nu maar kijken wat er nog meer te koop is.
Ik wil meer ruimte om mijn pagina en heb geen email nodig. Ik zou het leuk vinden om text, foto's en filmpjes te plaatsen. Eventueel een interactieve gedeelte, bijvoorbeeld een kleine forum oid, maar dat op latere termijn.
Ik wil géén reclame en popups en dat soort onzin, dus wil ik uiteraard ook betalen voor een domeinnaam.
Wie kan me helpen?

Tevens ben ik benieuwd waar de voorkeur naar uit gaat aan software om een website te bouwen? Momenteel gebruik ik Webpagemaker, is heel prima, maar ook beperkt. Dus ben ik ook op ziek naar iets anders waarbij html kennis niet een absolute voorwaarde is.

Dank je wel alvast.
Cate

Zoals ik eerde al vertelde in een andere topic, naar schijnt is http://www.websiteshosters.com niet duur al van 0.84 eurocent per maand een hosting zonder reklame toestanden een maat van me heeft er een site draaien en is zeer tevreden.

groetjes

Hoi,

Wie kan me helpen?

Dank je wel alvast.
Cate

Dit is een goede "webhost" http://www.partnershop.nl/shop/12614/ inclusief complete websites voor niet al te veel geld.

Succes.

Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik heb besloten te gaan voor Hosting2go, Frontpage en FLing FTP software
Zijn er mensen die hele goede argumenten hebben om het wel of niet te gebruiken hoor ik het graag.
Groetjes,
Cate

.....mijndomein.nl voor 21 Euro per jaar incl. NL domeinnaam, in combinatie met Joomla (open source: www.dutchjoomla.com) zou ook een goed (lees: kostengunstiger) alternatief kunnen zijn......

......, maar ik ben nog aan het uitvlooien of dit wel een succesvolle combinatie is.... oftewel, ik heb het nog niet draaiende en zal, om het eerlijk tehouden, nog geen uitspraak doen.

Let op (met name wat betreft de nabije toekomst): o.a. op tweakers.net is nl. te vinden dat Microsoft gaat stoppen met Frontpage.

.......om precies te zijn, hier zit ik vast in de Joomla 1.5 pre-installatie (na het handmatig editen van de configuration.php):

Deze indrukwekkende foutmelding verschijnt na het intypen in IE van m'n url (domeinnaam): :o

jtablesession::store failed
DB function failed with error number 1146
Table 'attacca.jos_session' doesn't exist SQL=INSERT INTO jos_session ( `session_id`,`time`,`client_id` ) VALUES ( 'dea5180465aeb024a2ac825f1372ca2f','1162031515','0' )

Wellicht beter geschikt voor een andere thread (in dit forum)?

Laatst bewerkt:
Microsoft gaat stoppen met frontware, ja daar heb ik ook ergens iets over gelezen.
In hoeverre zal dat een probleem kunnen opleveren? Kan ik dan een reeds in gebruik genomen pakket niet meer gebruiken?
Is Dreamweaver een vergelijkbare product?

.......om precies te zijn, hier zit ik vast in de Joomla 1.5 pre-installatie (na het handmatig editen van de configuration.php):

Deze indrukwekkende foutmelding verschijnt na het intypen in IE van m'n url (domeinnaam): :o

jtablesession::store failed
DB function failed with error number 1146
Table 'attacca.jos_session' doesn't exist SQL=INSERT INTO jos_session ( `session_id`,`time`,`client_id` ) VALUES ( 'dea5180465aeb024a2ac825f1372ca2f','1162031515','0' )

Wellicht beter geschikt voor een andere thread (in dit forum)?

Je kan gaan voor een hosting met geinstaleerde scripts dan moet je niets zelf meer instaleren gewoon ff zegge, dat je joomla op je site wilt en klar is ie !!
Zelfde adres http://www.websiteshosters.com en ja dreamweaver is zeer goed maar de kostprijs ervan niet...

Dreamweaver is ook goed, want het is makkelijk voor beginners maar gevorderden kunnen in de code zelf veranderen.
Maar Frontpage is ook prima.

info-update

....De provider heeft blijkbaar nu toch een aanpassing gemaakt, want ik kan in het (pre-)installatiescherm van Joomla 1.5 komen en dit succesvol doorlopen (simpelweg door configuration.php te wissen en dan naar m'n domein te surfen), .............. ;)

......... op één ding na: de voorbeelddatabase kan niet aangemaakt worden; ik zag daarvoor ook bij de knop privileges dat er blijkbaar (nog) niet geschreven kan worden in de database die middels de provider is aangemaakt... wordt vervolgd :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan