Welke windows 7 versie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderzwemer

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Berichten
58
Hallo allemaal,

Ik heb verschillende versies van Windows 7 en 8 klaarliggen, en ik heb nu Windows 8 draaien op mijn Packard Bell dot s. Het probleem is dat deze heel traag draait. Eerst lukte het nog wel, maar na de installatie van het Office pakket draaide hij als een natte krant.

Nu ga ik toch maar weer een stapje terug naar windows 7, maar mijn vraag is: Welke versie is het beste en snelste voor mijn mini-laptop?

Hieronder staan de specificaties:

Processor Intel Atom N280 1,66GHz
Harddisk 160GB 5400RPM
Intern geheugen 1GB DDR2-geheugen

Alvast bedankt voor de hulp:thumb:
 
Windows 7 starter ^^

Je kunt er niet veel mee maar ik kan wel zeggen dat het als de bliksem draait, althans, op mijn oude notebooks. Verder volstaat het wel om tekst mee te verwerken en dergelijke :)
 
Aangezien TS een aantal versies heeft 'liggen' neem ik even niet aan dat kopen aan de orde is.

Starter is de enige versie die kan. Maar als '8' al niet draait dan vrees ik het ergste voor '7'.
 
@sanderzwemer : je zoekt in de verkeerde ricthing; het verband tussen een 'gaat wel' draaiende Windows en een na het installeren van Office als een 'natte krant' draaiend OS is er namelijk niet. Handig(er) is om dat 1 giga reepje te vervangen voor een 2 giga reepje.
 
Windows7 starter is de enige OS die voor dat netbook geschikt is ..

EDIT: Mét die extra geheugen uiteraard.
 
Hebben we al aan TS gevraagd waarom niet het met het ding meegeleverde OS wordt gedraaid?
 
Nee, dat hebben we nog niet gevraagd. Dus bij deze: welk besturingssysteem zit standaard op de notebook?

Pim
 
@Pim15. Zie de beginpost van TS. Starter kun je vanaf een universele Windows 7 DVD installeren (via USB dan toch). Ik ging er even vanuit dat TS niet al te veel last heeft van de aankoop van licenties aangezien hij meerdere Windows versies heeft liggen ;)
 
Dus volgens jou is de info op de Microsoft website fout???

Pim
 
Ik weet even niet welke informatie je bedoeld, de Microsoft site is nogal uitgebreid. Naar ik vermoed verwijs je naar of de verkrijgbaarheid van de licentie of naar de verkrijgbaarheid van de installatie bestanden/media. Zoals ik het inschat (gezien de beginpost) heeft TS de beschikking over licentiesleutels. Hoe hij daar aan komt is verder mijn verantwoordelijkheid niet. De installatiebestanden zijn door Microsoft ter download aangeboden en vrijelijk te verkrijgen.

Of doelde je op nog iets anders?
 
Heb jij mijn eerdere berichten wel gelezen? Nogmaals dan maar:
Microsoft zei:
Windows 7 Starter is uitsluitend leverbaar als vooraf geïnstalleerde software (meestal op netbooks) en kan dus niet afzonderlijk worden gekocht en geïnstalleerd.

Bron: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/windows-7-starter-top-questions
En als hij Windows 7 Starter licentie-sleutels heeft, zijn dit OEM sleutels en die mogen niet aan particulieren worden verkocht. Als dat zo is, zal ik de moderator inlichten.

Pim

[EDIT]Hier mee informatie over een OEM versie:
http://www.microsoft.com/nl-nl/licenties/legalesoftware/Legale-Windows.aspx
http://www.microsoft.com/oem/nl/lic...es/personal-use-license.aspx#fbid=S3FG1K8gyUl[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
waarom zou windows 7 sneller werken als windows 8 ik denk eerder dat als je je geheugen uitbreid je pc sneller gaat werken
 
@sanderswemmer is in cyberspace opgelost.
Ik denk wel te weten waarom;)
 
Daar hij nergens meer een reactie op geeft moge het duidelijk zijn dat het nogal discutabel zijn waar hij mee bezig is.

Of zie jij het anders:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan