welke windows?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spellen draaien prima hoor, geen enkel probleem

NTFS is puur beveiliging niet beperking

Ghost werkt volgens mij ook met NTFS hoor!, bij mij op school gebruiken ze ghost regelmatig voor de clients, en die zijn allemaal NTFS geinstalleerd

Geplaatst door Muurhond
Vraag me af hoe games e.d dan op NTFS draaien.

Je kan dan ook niet backuppen met bijv. Norton Ghost.

Gewoon Fat32 dus. :)
Games zijn tot nu toe nog nooit een probleem geweest...
Als Norton Ghost niet compatibel is, wat ik ten zeerste betwijfel, Gebruik dan Drive image 2002 . Dat werkt feilloos. Nog een voordeel van NTFS: file compression...

Als je Win2000 als tweede systeem naast Win98 wilt draaien zou ik voor FAT32 gaan.
Zo kan je alle partitie's bereiken.
Als je NTFS en FAT32 door elkaar gaat gebruiken kan je met het ene systeem het andere niet zien.

Geplaatst door PC-user
hoe bedoel je dat?

Dat je kan switchen tussen Win98 en Win2000. Win98 kan alleen geen NTFS aan. Dus als je in Win98 werkt, kan je geen partities zien die NTFS zijn.

Switchen kun je toch alleen maar tijdens de start-up?, en in dat geval snap ik het nog niet, want ik heb win2000, win xp en 98 allemala geinstalleerd

win2000 NTFS
win XP NTFS
win 98 FAT 32

en switchen gaat probleemloos

Geplaatst door PC-user
Switchen kun je toch alleen maar tijdens de start-up?, en in dat geval snap ik het nog niet, want ik heb win2000, win xp en 98 allemala geinstalleerd

win2000 NTFS
win XP NTFS
win 98 FAT 32

en switchen gaat probleemloos

Ga maar es naar Win98 en kijk of je de Win2000-partitie en de WinXP-partitie ziet. Nee dus.

dat is zo...
Win2K kan NTFS en FAT32 lezen, maar Win98 kan alleen FAT32 lezen. Bij dualboot met deze 2 OS ka nje praktisch beter FAT32 kiezen, tenzij de noodzaak zich niet voordoet om met je Win98 je Win2K te benaderen...

Nee, dat is idd waar, maar over een netwerk kan een 98 pc wel weer een ntfs schijf zien en gebruiken

@ pcuser: kan het dat AL jou partities FAT32 zijn?

Start dan eens op in Win98 en benader je schijven die NTFS zijn.
Je zal zien dat je die niet vanuit Win98 kan bereiken.;)
Dat is wat Muurhond en ik bedoelen.

Het kiezen van wat je wilt opstarten gaat idd bij de startup.

[edit]Hmm, ben weer eens traag vandaag.:D[/edit]

Als je dualboot hebt, zorg dan dat de partities met programma's e.d fat32 zijn, wil je deze gebruiken in Win98.

Nee, mijn xp en 2000 en overigen HD's zijn absoluut NTFS, heb het net nog ff voor alle zekerheid nagekeken

Alleen mijn 98 schijf is fat32.

Over een netwrek kan een 98 pc de NTFS schijven wel benaderen en beschrijven

senior,

Windows 2000 is stabieler en als je naar NTFS gaat kun je jouw windows ook goed beveiligen.

Maar het voeldoet niet om NIS en Goback uit te zetten.
Je moet ze echt deinstalleren voordat je begint, want anders krijg je grote problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan