Welke wireless netwerkkaart ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2003
Hallo,

Krijg binnenkort een E-Tech Wireless ADSL Modem Router (http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1071/E)
Wil deze gaan gebruiken in een netwerk van 3 desktop computers welke onder XP werken.

Welke wireless netwerkkaart kan ik het beste kopen, PCI of USB welk merk? (E-tech, Sweex of …….???)

Bedankt alvast voor jullie advies

ik zou USB nemen, die hebben beter ontvangst.

Kijk naar LINKSYS of SWEEX. Beide goede merken.

Zijn er nog meer forumers die een goed advies hebben?

Gr. Fabia

Heb inmiddels 2 wireless PCI netwerkkaarten van E-Tech(18-PA-W311). gekocht.

Omdat ik mijn E-Tech Wireless ADSL Modem Router nog niet heb, heb ik ze even in 2pc's gezet die onder XP draaien, om ze te testen in een netwerk van 2 pc's.

Nu krijg ik de volgende 2 meldingen:

Wireless lancard is lost (icon taakbalk).
Draadloze verbinding niet beschikbaar (icon taakbalk)

Er is in het scherm draadloze netwerken, ook geen draadloos netwerk beschikbaar.

Beide kaarten zijn zo ingesteld:

- AD HOC modus
- Beide hetzelfde kanaal
- Beide hetzelfde SSID
- Beide een ip-adres in eenzelfde range

Beide computer staan naast elkaar, dus aan de afstand zal het niet liggen.

Wie kan me helpen?

Gr. Ecomp

Geplaatst door acid007
probeer infrastructuur eens.

Hoi acid007,

Heb ik geprobeerd, maar dit werkt niet.
Zie hieronder het verhaal van de E-Tech helpdesk

"Als u 2 pc's wireless aan elkaar wilt koppellen, zonder een Wireless router of accesspoint, dan zult u de beide kaarten in moeten stellen op:

- AD HOC modus
- Beide hetzelfde kanaal
- Beide hetzelfde SSID
- Beide een ip-adres in eenzelfde range"

Is er een mogelijkheid om de ontvangst te testen?

Gr. Ecomp

Ik heb twee pc's draadloos verbonden met een sitecom wireless router. In 1 pc zit een pci wireless netwerk kaartje. Deze staat 4 meter van de wireless router. Ontvangst is zeer beroerd. Als ik de pc aan de verkeerde kant van het (stalen) buro zet. Dan heb ik ook geen bereik. Mijn andere pc staat twee verdiepingen hoger. De pci kaart werkt hier niet.
Ik heb een etech usbkaart gekocht en probleem is opgelost Ontvangst is 100% en de kast hoeft niet open. Ik sluit mij dus volledig bij de eerste spreker aan de usb kaarten hebben een veel betere ontvangst, en zij nauwelijks duurder.

Best Fabia,

Heb je je modem router al, en als je 'm al hebt, wat zijn je ervaringen daar daan mee omdat ik ook overweeg om dit te kopen.

Laatst bewerkt:
Heb de E-Tech Wireless ADSL Modem Router nog niet, zodra ik hem heb hoor je het wel.

Gr. Fabia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan