Ik gebruikte voorheen FrontPage voor mijn website. Dat was prima voor mij. Mijn website bestaat uit 5 pagina's met een logo en tekst en natuurlijk buttons om door te klikken. Niets aparts. Nog niet eens een andere achtergrond. Maar dit wordt niet meer ondersteunt door de host en nu adviseerde zij mij WordPress. Na veel vijven en zessen is het gedownload, maar ik krijg het met geen mogelijkheid in het Nederlands en ik krijg mijn teksten en logo niet zoals ik wil op de site. Als ik google op thema's dan vind ik dat je via codex met HTML en CSS je eigen thema aan maken. Ik ben een absolute leek en snap hier werkelijk niets van. Buiten dat vind ik dat Wordpress heel erg gericht is op blogs en minder op het websitegedeelte en dat is niet wat ik zoek. Wordpress is dus niet de software voor mij. Nu heb ik de host gevraagd of zij nog andere mogelijkheden hebben en ik kreeg als voorstel WYSIWYG WebBuilder of Joomla. Nu wordt Joomla overal in één adem genoemd met WordPress, dus daar heb ik echt weinig vertrouwen in. Over WYSIWYG Webbuilder was ik positief totdat ik deze reactie zag "zie hier: [URL="www.helpmij.nl/forum/showthread.php/575943-Beste-programma-om-site-te-maken?p=3679047&viewfull=1#post3679047". Ik wil ook niet zomaar iets aanschaffen of downloaden. Ook Magix ben ik een aantal keren tegengekomen met positieve en negatieve recensies. En anders ben ik genoodzaakt een website te laten bouwen en dat vind ik voor die paar pagina's zo zonde. Wat kunnen jullie een echte leek aanbevelen?
Groetjes,
Monique
Groetjes,
Monique