Welke xp versie voor ACER Travelmate

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Zoals velen een testversie van windows 8 op een Travelmate 2410 geinstalleerd, nu is het probleem dat ik weer terug
wil naar de standaard XP pro versie die er op stond en jullie snappen het natuurlijk al dat de MBR nu anders is en de
recovery niet werkt (ALT+F10) Nu heb ik al met een kopie van een win XP prof.(32 bit) proberen alles opnieuw te installeren
maar nu pakt hij de key die op de licentie sticker staat niet meer. Is ongeldig geeft hij aan.....:shocked:
Moet ik een OEM versie van xp gebruiken of hoe werkt dit ?

Groet,

Remy

Hallo Remy,

Ik heb zelf een Dell Inspiron laptop hierop ook ooit een test versie van Win7 gezet. Daarna kon ik wel gewoon terug naar de recovery van XP (gelukkig).

Had van de week ook Win8 gedownload maar nog niet geinstalleerd. Denk dat ik daar nu dan maar even mee wacht...want als de MBR hierdoor veranderd ben ik ook mijn Recovery partitie kwijt...

Misschien kun je in 'Computer --> rechtermuisknop --> beheren' kijken of de partitie nog wel bestaat. Als deze nog bestaat zal er denk ik wel een oplossing zijn, maar hoe verder durf ik je niet te zeggen.

Aanvulling:Dat zeg ik nu wel, maar geen idee of dit in Win8 ook nog zo werkt...en of Win8 nog gewoon opstart na je herstel pogingen

Kon je Win8 niet op een aparte partitie installeren?

Voor jou heel vervelend, maar voor mij een waardevolle tip.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor.

Succes ermee.

gr.

Nossie

Laatst bewerkt:
@ Nossie,

De partitie bestaat nog en lijkt onbeschadigd, maar alleen zoals bij velen werkt de alt+f10 optie niet meer met opstarten.
En ik dacht doe het even met een geleende (gekopieerde) windows XP pro versie maar als ik dan de key gebruik die
onder op de laptop staat weigert hij deze...

OK, na wat googlen vondt ik die op een Engelstalig forum: What I was pointing to is that if you first go into the bios and make sure that AHCI is not enabled and sata is set to run as ide, the Alt F10 should work to restore using the Recovery Partition.

Hopelijk kun je daar iets mee....

die optie zie ik niet zitten in het BIOS, laptoppie is ook al van 2004 !!
Zit net te denken, zou ik er met een Ghost cd nog bij kunnen komen?
Dus dat ik Norton Ghost installeer en dan de partitie kies waar de image
op staat... Of gaat dit niet lukken ?

het zou kunnen lukken...maar als de pc zelf de partitie al als beschadigd labelt,hoop ik dat ghost er beter mee om kan gaan.kortom proberen= weten!
succes!

Heb Ghost15 geprobeerd, vanaf cd gestart maar dan kan ik nog niks omdat hij geen opstart bestand ziet of iets waar hij iets mee kan :confused:
Ga het nog eens proberen met een OEM versie van XP pro, misschien dat hij de cd key dan wel accepteert

Hoop voor je dat dit lukt...heb nog even verder zitten Googlen, zag dat dit wel een probleem is wat vaker voorkomt bij Acer laptops en desktops.
Denk niet dat het perse aan de Win8 installatie heeft gelegen.

Heb je wel al op de site van Acer gekeken? Misschien is er een herstel mogelijkheid die ze aanbieden, omdat dit wel vaker voorkomt bij Acer.

JA voor € 60,- bieden ze een recovery optie aan....! Een beetje de zaak oplichten met zo'n oud beestje..

Hoop dat de OEM versie iets doet, ben momenteel bezig om deze te installeren kijken of de key hier wel pakt

probeer anders een andere key??
misschien heb je ergens nog een officiële liggen?

Van de Acer website:

Recovery met CD's of DVD's
Hoe installeer ik mijn besturingssysteem opnieuw met Recovery CD's of DVD's?

Als u Windows niet kunt installeren via Acer eRecovery Management, gebruikt u de Recovery CD's of DVD's om de oorspronkelijke software opnieuw te installeren:

Maak eerst een back-up van persoonlijke gegevens omdat het herstelproces al uw bestanden, zoals e-mail en foto's, wist.
Schakel uw computer uit. Als uw computer niet over een ingebouwde optische drive beschikt, sluit u een externe USB-drive aan voordat u de computer inschakelt.
Schakel het systeem in. Als het eerste scherm met het Acer logo verschijnt, drukt u op de toets F12 om het opstartmenu te openen.
Gebruik de pijltoetsen om uw optische drive te selecteren.
Plaats de schijf Systeem CD in de optische drive en druk op ENTER. Het systeem wordt geladen via de Recovery Media van Acer.
Als de recovery software is geladen, volgt u de aanwijzingen om het besturingssysteem opnieuw te installeren.
MEER INFORMATIE

Als u geen recoverymedia heeft gemaakt of er geen recoverymedia beschikbaar zijn, neemt u contact op met onze Klantenservice voor informatie over het verkrijgen van een set Recovery CD's of DVD's.

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/online-support

Nossie,

Dat contact opnemen met de klantenservice leidt dus tot die € 60,- aan recovery cd. Heb ondertussen met een XP Pro 32 bit OEM versie van Usenet al meer
resultaat geboekt..:d Nu pakt hij de originele code wel en gaat hij door met installeren... :thumb: Probleem lijkt nu opgelost.

Ben ik ook gelijk van de ACER commercie en reclame af op de laptop en kan ik die verborgen ruimte ook weer vrijmaken voor de hoofdpartitie.
Is nog bezig met installeren maar ziet er goed uit....... wordt vervolgd

Yep het is gelukt met een OEM cd van XP Pro

Mooi man. Idd, gelijk van al die onnodige reclame installatiezooi...

Fijn dat ie nu weer werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan