Welke zwaarte accu is het beste voor de DS lite?

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
128
Ik ben toe aan een nieuwe accu voor mijn Nintendo DS lite. Nu zie ik op internet verschillende zwaartes: 1000 mAh, 1600 mAh, 2000 mAh.

Kan iemand mij het verschil vertellen?

Wat zit er standaard in de DS?
 
Meer ampères (mAh) is meer vermogen en dus langer spelen op een accu. Een hoger getal is beter. Op mijn standaard accu staat 1000mAh, op die van jou waarschijnlijk ook. Redelijkerwijs mag je concluderen dat je met een accu van 2000mAh een keer zo lang kunt spelen...
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Echter zijn de andere dan de 1000mAh versies geen officiele Nintendo accu's. Deze zijn meestal uit China afkomstig en de getallen op die accu's kloppen niet bepaald.

Aan de andere kant kost mij een accu in China € 3,- en de officiële nintendo bijna € 40,-. Moeilijke keuze ;)
 
Klopt. Echter zijn de andere dan de 1000mAh versies geen officiele Nintendo accu's. Deze zijn meestal uit China afkomstig en de getallen op die accu's kloppen niet bepaald.

Aan de andere kant kost mij een accu in China € 3,- en de officiële nintendo bijna € 40,-. Moeilijke keuze ;)

:d HA!! Op het stickertje van mijn originele accu staat ook "made in China" dus wat boeit 't, hij komt misschien wel uit dezelfde fabriek... :p
 
Dat staat toch op bijna alle artikelen tegenwoordig :D

Wat ik bedoel. Nintendo zal heus wel kwaliteitseisen hebben en afdwingen bij een leverancier. De inhoud van die accu zal dus wel redelijk kloppen. Die dingen die je via Ebay koopt komen misschien wel uit dezelfde fabriek, maar hebben niet dezelfde kwaliteitseisen.

Ik spreek uit ervaring. Alle accu's uit die hoek hebben volgens de stikker meer inhoud, maar doen het allemaal minder lang dan de originele. Staat natuurlijk tegenover dat ze erg goedkoop zijn, dus wat boeit het verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan