Welkom scherm XP duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janklep

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hallo, Als ik mijn pc aanzet dan gaat alles goed totdat hij bij het welkom scherm van XP komt (Niet Het scherm met gebruikersaccounts, nee, het blauwe scherm met grote letters WELKOM en dan zo'n muziekje) als hij daar komt staat hij daar wel 5 min op te reutelen voordat hij verder gaat. PC is virus/Spyware/maleware vrij. En er start niks onzinnigs op in MSconfig alleen de nodige dingen en McAfee(is ook nodig;) ).

Alvast bedankt!:thumb:

te proberen

ik had dat probleem ook en ik heb bijna alles gebrobeert een scan met norton system works wees uit dat er een bestand beschadigd en niet te repareren was ik heb toen windows er opnieuw heb opgezet en dat verhielp de problemen vergeet niet te back-uppen

serge

Hoi !

Tja, format C: is natuurlijk altijd een mogelijkheid.

Als je een beschadigd bestand hebt kun je dat meestal wel repareren via bijv. de recovery-console, systeemherstel o.i.d.

Maar dan is een meer exacte foutmelding wel prettig om je een goed advies te kunnen geven.

Greetz,

Harry.

ik heb dit probleem ook nog steeds. Vorige week heb ik mn pc opnieuw geinstalleerd, en sinsdien doet hij dit ook. Ik heb zelf nog geen probleem gevonden..systeemherstel werkte ook niet. heeft iemand misschien een manier om erachter te komen welk bestand(dan blijkbaar) is beschadigd?

alvast bedankt voor de reactie

Ga eens kijken in het logboek Systeem in Systeembeheer, Logboeken.
Op een regel (omstreeks het tijdstip van de logon) met een rood icoon ervoor rechtsklikken en dan op Eigenschappen klikken.
Vermeldt de omschrijving van de fout hier.

Het kan zijn dat je C station gewoon te groot is en teveel data beschikt...

Hoe kleiner de c station hoe sneller windows zal werken dat weet ik uit ervaring.

Maar het kan ook komen door bijvoorbeeld een externe harde schijf...

of misschien is je computer gewoon f*cked up :p

@ boeing

ik krijg daar de foutmelding: De Browser-service heeft te vaak de reservelijst op transport \Device\NetBT_Tcpip_{B5FBF3A4-F2FB-425B-A04C-2D5C1EF5BD3D} niet kunnen ophalen. De reservebrowser is gestopt.

Deze foutmelding is (zoals ik kan zien) altijd tijdens het opstarten, dus waarschijnlijk ook de boosdoener..

@ DjEngin

1. ik heb 2x 200GB Maxtor draaien, en die voor de windows is net geleegd,dus absoluut niet vol.
2. externe hdd heb ik niet op deze pc staan, want die laat ik werken via t netwerk.

3. mn pc is echt niet f*cked up. kwa configuratie draai ik Amd Athlon 64 3200+ 2.0Ghz met 1024 DDR Dualchannel geheugen dus ja.

@boeing

weet u misschien een manier om deze foutmelding te krijgen?

djproffi,
helemaal zeker kan ik niet zijn, maar ik zou het volgende doen.
In Netwerkverbindingen zou ik rechtsklikken op het icoon van mijn LAN-verbinding en kiezen voor Eigenschappen.
Op bijgaande afbeelding is één TCP/IP protocol niet zichtbaar maar moet er wel staan zoals de overige.

laneigenschappennr4.jpg

Als die instellingen correct zijn, zou ik de voeding van mijn kabel- of ADSLmodem halen en na vijf seconden zou ik de voeding weer inschakelen.

Daarna nog een keer rechtsklikken op het LAN-icoon in Netwerkverbindingen, kiezen voor Herstellen en daarna de PC herstarten.

Mocht de fout nog niet zijn verdwenen, dan zou ik in Systeembeheer, Services, nakijken of alle met netwerk en inlog verbonden services wel waren ingeschakeld.

@ boeing

het probleem is nu opgelost. hartstikke bedankt voor je hulp.

@ DjEngin

ik heb een ebetje gezocht op die links die je had gestuurd. maar daarmee kon ik het probleem niet goed oplossen. maar dat maakt niet uit, want het is inmiddels opgelost door boeing zn uitleg.

Hartstikke bedankt allebei voor de hulp, en nog de beste wensen;) :D

Da's mooi, :) maar ik blijf benieuwd hoe het met Janklep is gesteld. :confused:

Sorry!

Sorry voor het niet beantwoorden het probleem is nog niet opgelost:( maar tog heel erg bedankt!!!!!!! en een gelukkig 2007

maakt niet uit Janklep.

heb je al geprobeerd wat ik ook moest doen? als je een paar posts terugleest kan je dat zien..

Ik had fout gekeken sorry... Op het moment van logon zijn er de foutmeldingen:

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
tvtool

en

De IPSEC-services-service is gestopt met de volgende foutcode:
De geprobeerde bewerking wordt niet ondersteund voor het type object waarnaar wordt verwezen.

en er is de waarschuwing:

Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 000C6EC5F12D. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.

Hallo??? Is er nog iemand met een geniaal idee niemand ziet deze post meer...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan