Welkom scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janklep

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hallo, Als ik mijn pc aanzet dan gaat alles goed totdat hij bij het welkom scherm van XP komt (Niet Het scherm met gebruikersaccounts, nee, het blauwe scherm met grote letters WELKOM en dan zo'n muziekje) als hij daar komt staat hij daar wel 5 min op te reutelen voordat hij verder gaat. PC is virus/Spyware/maleware vrij. En er start niks onzinnigs op in MSconfig alleen de nodige dingen en McAfee(is ook nodig;))
Als ik dan bij de logboeken kijk staat er rond de tijd dat ie opstart:

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
tvtool

en

De IPSEC-services-service is gestopt met de volgende foutcode:
De geprobeerde bewerking wordt niet ondersteund voor het type object waarnaar wordt verwezen.

en er is de waarschuwing:

Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 000C6EC5F12D. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.

Grappig dat je de vraag koppelt aan het Welkomscherm, het lijkt me toch meer een netwerkprobleem. Wat voor Internetabonnement heb je en wat voor netwerkkaart, wat voor modem? Kabel of ADSL?

Grappig dat je de vraag koppelt aan het Welkomscherm, het lijkt me toch meer een netwerkprobleem. Wat voor Internetabonnement heb je en wat voor netwerkkaart, wat voor modem? Kabel of ADSL?

Ik heb een Wanadoo Live box die gewoon met een "draadje" is aangesloten. en een NVIDIA N-force MCP Networking Adapter

Een ADSL-abonnement dus. Heb je in Netwerkverbindingen al eens rechtsgeklikt op het LAN-icoon? Op knop Herstellen geklikt? Of lees dit eens.

Een ADSL-abonnement dus. Heb je in Netwerkverbindingen al eens rechtsgeklikt op het LAN-icoon? Op knop Herstellen geklikt? Of lees dit eens.
Oke zal wel maar INTERNET doet het wel het is gewoon dat hij egt heel lang staat te reutelen op Het welkomscher

Laatst bewerkt:
Jawel, maar er is in de manier van verbinding leggen met dat Internet een kink in de kabel gekomen lijkt het, gelet op de foutmelding.
Het opstarten blijft hangen op het starten van die service.

Jawel, maar er is in de manier van verbinding leggen met dat Internet een kink in de kabel gekomen lijkt het, gelet op de foutmelding.
Het opstarten blijft hangen op het starten van die service.

ok en nu?

Mijn tips al bekeken? Eigenschappen van LAN-verbinding gecontroleerd? Rest van uitleg in Netwerken bekeken?

Bijlagen

• LANEigensch.jpg
    LANEigensch.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan