welkomscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

beertje

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
als ik XP opstart en hij is bij het welkomsscherm beland,
dan blijft hij daar zeker 3 a 4 minuten hangen voordat hij door gaat.
Ik heb een P4 1700Mhz met 512 geheugen, dus dat mag niet het probleem zijn.
Kan iemand mijn adviseren.

Bvd

Hmm, defragmenteer misschien eens. En update je besturingssysteem met alle patches. Mocht dit niet lukken zal ik het systeem als ik jouw was opnieuw installeren. En dan is het misschien verstandig als je Windows 2000 Prof. NL installeert.

Heb je toevallig een (of twee) netwerkkaarten in je systeem ?

ik heb bootvis geinstalleerd, maar het welkomscherm blijft net zolang op mijn scherm als voordat ik bootvis heb gebruikt (geklokt)

Kosmos,

Ik heb inderdaad een netwerkkaart in mijn pc zitten.
Heeft dat hier iets mee te maken?

Een netwerkkaart die geconfigureerd is om een IP adres aan te vragen bij een DHCP-server zal dat tijdens de opstart ook doen. En als er dan geen DHCP-server beschikbaar is, dan duurt het ongeveer een halve minuut voordat hij zichzelf een APIPA-adres toekent. In zo'n situatie kun je dus beter handmatig eenIP-adres toekennen. Maar het verklaart dus niet waarom je systeem 3 - 4 minuten staat te wachten; zolang zal een netwerkkaart de zaak niet ophouden. Bootvis zou eigenlijk aan moeten kunnen geven wat de oorzaak zou kunnen zijn. En anders moet je maar eens alle programma's van OPSTARTEN in msconfig uitvinken en kijken of het dan beter gaat.

Binary heeft helemaal gelijk, het aanvragen van een ip adres zou niet zo lang kunnen/moeten duren.
Ik zou het inderdaad met bootvis proberen, zodat je in ieder geval kan zien wat het probleem veroorzaakt.

Als je niet weet waarvoor sommige opstartbestanden voor zijn (in msconfig) kun je hier even kijken :http://www.3feetunder.com/krick/startup/list.html

Ik ga het een en ander proberen.
Jullie horen nog...

Alvast bedankt

ik heb alles geprobeerd van wat hierboven staat.
Ik heb zelfs mijn pc opnieuw geinstalleerd.
Maar GEEN resultaat.....
Ik zal dan wel geduldig moeten wachten totdat hij helemaal opgestart is.

Groetjes Beertje

Voor wat 't waard is:
Zet in je BIOS alles disabled wat je niet gebruikt (bijv. USB poorten e.d.)
Misschien dat ie eerst alles gaat checken t.a.v. de aanwezige hardware...als je dit in BIOS al kunt reduceren, dan gaat windhoos misschien ook sneller uhm...accelereren.

windoos sorry voor de wat late reactie.
ik heb het een en ander uitgezet, en het scheelt wel.
maar nog niet echt tevreden.
maar ik laat het zo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan