• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welkomscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcSch

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Goeden avond,

ik zou bij het openen van een excel bestand het werkblad "welkom" willen laten verschijnen dat ongeveer 5 seconden blijft staan en daarna werkblad "samenvatting" op het scherm krijgen.
Klinkt eenvoudig maar weet iemand hoe ik dit kan realiseren??

Alvast bedankt !!

Marc

Gevonden .....

Loonytune,

bedankt voor je tip maar het nederlands dat je hier mee bereikt is helemaal niet te begrijpen :D geef mij maar Engens dan ....

Ik heb ondertussen oplossing gevonden

Private Sub Workbook_open()

Sheets("Welkom").Select
Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:08"))
Sheets("SAMENVATTING").Select
End Sub

Toch bedankt voor de reacties !!!!

Leuk. Ik heb je code iets aangepast, zodat het blad nadien verborgen blijft

Code:
Private Sub Workbook_open()

[COLOR="Red"]Sheets("Welkom").Visible = True[/COLOR]
Sheets("Welkom").Select
Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:08"))
[COLOR="Red"]ActiveWindow.SelectedSheets.Visible = False[/COLOR]
Sheets("SAMENVATTING").Select

End Sub

Ook heb ik Welkom vervangen door
Code:
=ALS(EN(UUR(NU())>6;UUR(NU())<13);"Goedemorgen";ALS(EN(UUR(NU())>12;UUR(NU())<18);"Goedemiddag";ALS(EN(UUR(NU())>17;UUR(NU())<6;"Goedenacht");"Goedendag")))

Laatst bewerkt:
foutje....

Goede avond,

ik heb de code hieronder om welkom te vervangen naargelang het tijdstip in cel van werkblad ingebracht maar krijg om 20u36 als verwelkoming #waarde#
Ziet iemand hier waar de fout zit?

bedankt !!

=ALS(EN(UUR(NU())>6;UUR(NU())<13);"Goedemorgen";ALS(EN(UUR(NU())>12;UUR(NU())<18);"Goedemiddag";ALS(EN(UUR(NU())>17;UUR(NU())<6;"Goedenacht");"Goedendag")))

Dezelfde foutmelding kreeg ik ook maar na het opnieuw opbouwen van de formule lukte het wel:
Code:
=ALS(EN(UUR(NU())>6;UUR(NU())<12);"Goedemorgen,";ALS(EN(UUR(NU())>12;UUR(NU())<18);"Goedenmiddag,";ALS(EN(UUR(NU())>18;UUR(NU())<23);"Goedenavond,";"Welkom,")))
Probeer deze eens, die werkt bij mij wel.

Cor,

Dank voor het meedenken. In jouw opzet gebeurt er echter in het twaalfde uur niets:
Code:
=ALS(EN(UUR(NU())>6;UUR(NU())<12);"Goedemorgen,";ALS(EN(UUR(NU())>12;UUR(NU())<18);"Goedenmiddag,";ALS(EN(UUR(NU())>18;UUR(NU())<23);"Goedenavond,";"Welkom,")))
Je kiest <12 en >12 dus sluit je 12 uit. Daarom kies ik <13 en >12. In mijn eerste opzet stond er in het laatste deel een haakje op een verkeerde plaats. Mijn testen overdag gaven steeds een goed resultaat, dus had ik de fout nog niet gezien. :o

Deze werkte nu bij mij ook op dit uur:
Code:
=ALS(EN(UUR(NU())>6;UUR(NU())<13);"Goedemorgen";ALS(EN(UUR(NU())>12;UUR(NU())<18);"Goedemiddag";ALS(EN(UUR(NU())>18;UUR(NU())<=23);"Goedenavond";"Goedendag")))

Laatst bewerkt:
Ik zou denk ik toch met een klein tabelletje werken en een zoekfunctie.

Je hebt nu 3 ALS functies, en tevens wordt 6 keer het uur berekend uit het tijdstip van nu. Dit is een volatiele functie. Al bij al dus niet het meest performante dat er is.

Wigi

Toch nog een formule als voorstel ;)

="Goede"&ZOEKEN(A1;{0;6;12;18};{"nacht";"morgen";"middag";"navond"})

Of nog:

="Goede"&KIEZEN(INTEGER(A1/6)+1;"nacht";"morgen";"middag";"navond")

Wigi

Cor,

Ik vond
De volatiliteit is de intensiteit waarmee een aandelenmarkt beweegt, daarnaast is er ook de volatiliteit, dus de beweeglijkheid van een specifiek aandeel ten opzichte van die markt. De volatiliteit van een markt is nooit constant. Er zijn perioden dat er sprake is van een relatief lage en van relatief hoge volatiliteit. Om dit te meten zijn er methodes ontwikkeld waarbij het mogelijk is om het resultaat weer te geven door middel van een grafiek.
wat in ieder geval een antwoord op je graag is, maar nog steeds niet veel duidelijkheid geeft ;).

Wim,

Je eerste voorstel werkt prima, ook deze had ik niet bedacht :thumb:. De tweede geeft een foutmelding.

Als het 2de voorstel niet werkt, wat staat er dan zoal in cel A1 op dat moment?

Wim, wat is een volatiele functie?

Sorry, deze vraag niet gezien :(

Een volatiele functie in Excel is een functie die telkens herberekend wordt. Niet-volatiele (normale) functies worden slechts berekend als 1 of meer van de argumenten in de formule wijzigen.

Als je hebt

=A1*5

wordt dat pas herberekend als A1 wijzigt.

=NU()

(een volatiele functie) wordt altijd herberekend en vraagt meer inspanningen van Excel.

Wigi

Top. Zo werkt hij nu:
Code:
="Goede"&KIEZEN(INTEGER(UUR(NU())/6)+1;"nacht";"morgen";"middag";"navond")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan