welkomstscherm et cetera

Status
Niet open voor verdere reacties.

artsmak

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
als ik mijn computer aandoe, komt er eerst een welkomstscherm met de mededeling dat de instellingen worden geladen enz. Ik wil eigenlijk dat als ik de pc aandoe, dat hij meteen naar het bureaublad gaat. wie weet hie dat moet?
grts katja

Moet je je ook nog aanmelden? Of wil je alleen die melding dat de instellingen geladen worden weghebben.

Als je ook het aanmelden weg wilt hebben, ga dan naar start, uitvoeren. Type daar letterlijk control userpasswords2 en haal daar het vinkje weg. Klik op toepassen en start opnieuw op.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.

Ik heb het bovenstaande gedaan. Ik krijg nu de mededeling als ik de pc opstart:
-kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking
en als ik op OK druk
welkom klik op uw gebruikersnaam om te beginnen (deze mededeling was er altijd al en die zou ik zo graag in het vervolg willen overslaan. Als ik de computer een kwartier of zo niet gebruik, gaat hij namelijk ook naar die mededeling en dat is lastig en traag.

Het was blijkbaar niet nodig om het vinkje weg te hale, want hoefde mij niet aan te melden met een wachtwoord.
Ik heb het vinkje maar weer aan gevinkt, maar wat nu?
Grts Katja

Laatst bewerkt:
Dus je pc gaat na een kwartier in de standby stand en als je weer wilt beginnen moet je je ook aanmelden?

Dan staat er waarschijnlijk een vinkje bij start, configuratiescherm, energiebeheer, tabblad "geavanceerd" , "wachtwoord vragen als de computer uit stand-by stand wordt gehaald"

Dan moet je die weghalen.

Ps, heb je wel beheerdersrechten? Dat met control userpasswords2 moet toch lukken. Anders eerst een vinkje zetten, dan je account aanklikken, toepassen, en dan weer vinkje weghalen.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de hulp

het belangrijkste is dat, als de pc een kwartier ongebruikt is, de instellingen niet meer geladen worden wat lang duurt. ik heb de raad van Tanja over energiebeheer etc. opgevolgd en dat werkt nu prima.

over het meteen op bureaublad terechtkomen (in plaats van instellingen laden, op gebuikersnaam klikken et cetera) het volgende:
als ik control userpasswords2 intoets bij uitvoeren, krijg ik drie accounts te zien. Ik snap eigenlijk niet hoe dat kan. (ik ben de enige gebruiker van deze computer met een legale versie van xp). Ik denk dat ik dat maar laat voor wat het is. Toen ik een account weghaalde en opstartte, kwam ik niet meer in windows terug. Via GO Back heb ik de zaak kunnen herstellen.

bedankt voor de hulp
grts katja

Ik ben ook alleengebruiker op deze pc. Bij mij staat er bij control userpasswords2 : Gast, Administrator, Tanja.

Je moet inderdaad niets verwijderen. Ik heb Tanja aangeklikt en het vinkje weggehaald en alles start meteen op.

Heb je de pro versie? Denk het wel, anders zou dat commando al helemaal niet werken.

Maar 1 probleem is in ieder geval opgelost.:D

Gast en Administrator moet je zeker niet verwijderen! Admin heeft Windows nodig als er écht iets mis is gegaan of als er upgradewerkzaamheden gedaan moeten worden of wanneer je dingen gaat doen die 100% bezit van de PC nodig hebben.

Gast account kun je gebruiken als iemand even snel gebruik moet maken van de computer maar diegene geen toegang heeft ertoe. De gast krijgt minimale rechten (zodat Windows nét werkt zeg maar) en kan dus zo niets vernielen. Standaard staat het gastaccount uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan