Perfect Warme Bakkertje,
Naast mijn voorlaatste vraag toch nog 1 extra vraag.
Ik wil er voor de zekerheid een 2e wachtwoord in hebben.
Sorry dat dit er nu bij inschiet, maar dit programma gaat naar 5 personen toe. Om niet iedere wachtwoord te moeten onthouden of er om te moeten vragen, lijkt het mij handig om een eigen wachtwoord te hebben zodat ik er in elk geval altijd in kan.
Als het even mogelijk is dat de persoon in kwestie zonder in de VBA module te moeten komen, zijn of haar eigen wachtwoord in kan stellen. Is dit mogelijk?
Nogmaals sorry voor mij laatste vraag. Ik ben je super dankbaar.
Onderstaand de door mijzelf aangepaste macro.
Private Sub lb_Pogingen_Click()
End Sub
Private Sub UserForm_Initialize()
tb_Aantal.Value = 1
lb_Pogingen.Caption = "Beste " & Application.UserName & "." & vbNewLine & "Als u er zeker van bent om uw financiën bij te werken, geef dan hieronder het wachtwoord in." & vbNewLine & "LET OP!! U heeft slechts 3 pogingen !"
End Sub
Private Sub cb_Bevestigen_Click()
Const strPass As String = "VALS"
Dim lPassAttempts As Long
On Error GoTo 0
lPassAttempts = tb_Aantal.Value
If lPassAttempts <= 2 Then
lb_Pogingen.Caption = "Beste " & Application.UserName & "." & vbNewLine & "Uw ingave: " & lPassAttempts & " van 3 is foutief." & vbNewLine & "Probeer het nogmaals opnieuw."
If tb_Wachtwoord <> strPass Then
With Me
tb_Wachtwoord.Value = vbNullString
tb_Wachtwoord.SetFocus
tb_Aantal.Value = lPassAttempts + 1
End With
Else
Vervolg:
MsgBox "Welkom " & Application.UserName & "." & vbNewLine & "Het bewerken van dit bestand is geheel voor eigen risico. Als u er zeker van bent om toch uw financiën bij te werken, wensen wij u heel veel succes!! LET OP!! Bij gezondheidsproblemen raden wij u ten strengste af om door te gaan en anders uit voorzorg direct het landelijk alarmnummer 112 te bellen. Wij zijn niet aansprakelijk te houden voor eventuele gezondheidsproblemen.", vbOKOnly + vbInformation, "Toegang toegestaan"
For i = 2 To Sheets.Count
Sheets(i).Visible = True
Next
Application.GoTo Sheets(Month(Date)).Range("B8")
Sheets("Wachtwoord").Visible = False
ActiveWindow.DisplayWorkbookTabs = True
Unload Me
End If
ElseIf lPassAttempts > 1 Then
If tb_Wachtwoord <> strPass Then
MsgBox "Beste " & Application.UserName & "." & vbNewLine & "Omdat u 3 keer een verkeerd wachtwoord heeft ingevoerd, wordt u de toegang tot dit bestand geweigerd. Het bestand wordt daarom afgesloten. Mocht dit probleem zich blijven voordoen, neem dan contact op met uw beheerder via telefoonnummer: XXXXXXXXXX.", vbOKOnly + vbInformation, "Toegang geweigerd"
ActiveWorkbook.Close savechanges:=False
Else
GoTo Vervolg
End If
End If
End Sub
Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer)
If CloseMode = 0 Then Cancel = True
End Sub