wellicht harddisk probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
442
Beste,

Even het volgende. Ik heb een Laptop Acer Aspire 5101.
Ik heb vandaag af en toe tijdens het internetten een Blue Screen gehad.
Deze blue screen komt ineens en is ook binnen 1 sec weer weg en dan herstart windows zich
Nu net niet bleef ie met een probleem aankomen. Dus ik F2 om in de bios te komen.
Eenmaal in de bios herkende hij mijn harddisk niet, nou bijna niet.
Waar normaal mijn harddisk herkend werd stond niet iets heel vaags allemaal letters en cijfers enzo.
Toen ik de laptop helemaal van de stroom gezet had vond ie in de bios gelukig mijn harddisk weer zonder die rare letters en tekens.
Is dit een probleem van mijn bios of wil dit zeggen dat mij HD kapot is of aan het gaan is??

Tis nu al de 2e keer vandaag heb verder geen andere software of gekke dingen mee gedaan

Graag uw reacties

Dank u wel :D
 
Het lijkt er wel op ja. Ik zou snel je eigen data naar een ander medium backuppen en vervolgens bij de fabrikant van de hdd een tooltje downloaden om de hdd te testen.
 
Helaas bieden weinig HD-fabrikanten het soort 'tooltjes' die Pasja voorstelt.

Maar hiermee kan je veel info over ja vaste schijf/schijven krijgen:

http://www.hdtune.com/ (download wél de 'free'-versie :p
 

Hoi,

Je kunt nog zoveel 'tooltjes' loslaten op de controle van een harde schijf, de signalen zijn duidelijk alarmerend.
Pasja heeft 'gewoon' gelijk als hij adviseert de eigen gegevens zo snel mogelijk veilig te stellen.
Het heeft per saldo zin om dat te doen, want soms blijkt na een volledige recovery dat er met de windowsomgeving nogal wat mis is.
Was er niks aan de hand met die harde schijf.
Maar de enige manier om dat zeker te weten is:
1. data veilig stellen
2. harddisk herpartitioneren en een recovery draaien.

Lukt dat laatste niet dan ligt dat vaak aan een defecte harde schijf
Lukt dat laatste wél dan lag het aan problemen met windows en draait het geheel weer als een tierelier.

Duidelijker kan niet .... tóch?
 
heel duidelijk maar het ligt absoluut niet aan Windows
Waarom niet?

Nou de bios maakt er ook een potje van kwa zoeken van HD. Wat ik wel erbij moet zeggen dat standaard 120 gig in deze laptop wordt meegeleverd. Ik heb er 260 gig in laten zetten bij aankoop. Dus er is een andere HD ingezet geworden
 
Als het idd. alleen maar voorkomt met netstroom, dan zou je mogelijk eerder aan een (bijna) defect voedingsonderdeel gaan denken. Check eens of het idd. alleen maar voorkomt als het ding op netstroom draait. Zo ja, dan acht ik de kans 99% dat een onderdeel van voeding debet is aan de trammelant.
 
nou geen idee aangezien dit blue screen en bios gedoe bijna niet voorkomt vandaag toevallig 1x en eergister nog een keer. Maar nu al de hele dag staat ie aan zonder problemen zowel op de stroom als op de accu . Dus dat is lastig te controleren

Ik heb er ook niet vaak last van maar zo nu en dan.
Wat ik gewoon raar vindt is dat de bios de HD ff niet meer zag, ja zag hem wel maar deed allemaal rare tekens erin gooien

Warmte? heb de hd klep ook nooit open gemaakt wellicht ff eruit halen en opnieuw erin zetten? is het werk niet is zo gedaan
 
Tja, met de temps van de laatste week is niets uit te sluiten.
 
Tja, met de temps van de laatste week is niets uit te sluiten.


tja en ik woon al in het zonnige zuiden Limburg wie weet
Ik zal morgen eerst ff de HD er eens uit halen en opnieuw kontakt laten maken met de prints... wie weet
 
Ff tussen neus en lippen door ik ben Vader geworden van een zoon
Alles gaat goed moeder en zoon maken het prima !!!

Van harte gefeliciteerd! :thumb:
Dan kun je nu wel wat tijd aan die laptob[ber] besteden, van slapen komt de eerste maanden toch niets meer! :)
 
Dank jullie wel !! hahah ik doe ff alles tussen door... superss bedankt voor de felicitaties... ik ga nu lekker slapen Hoop ik... dus niet


THANX!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan