wep beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Berichten
3.199
Ik gun mijn buren geen draadloos internet :D en heb daarom 128 bits encryptie ingeschakeld. Ik vraag mij af of dat voldoende is of dat programma's zoals network stumbler toch nog op mijn access point kunnen.

Verder vraag ik mij af of de encryptie mijn data overdracht niet erg vertraagt, en of ik dan niet beter 64 bit encryptie kan gebruiken?
 
WEP encryptie is een extra beveiliging maar is zeker niet 100% waterdicht.

Er zijn namelijk tools waardoor WEP gekraakt kan worden.
 
Maar niet iedere malloot kan er dus zomaar op? Wat is het alternatief?

En doet wep encryptie iets af aan de snelheid?
 
Idd, om de CT Magazine van deze maand te quoten:

[Jurgen SChmidt, Peter Siering - CT Juni 2003]: De versleuteling via WEP met effectief 104 bit is voldoende om zo nu en dan vanaf de bank op internet te surfen. Het wordt een ander verhaal als er belangrijke bedrijfsgegevens op het spel staan. Het feit dat in principe iedereen met een goed geplaatste snuffeltool en een beetje geduld de WEP sleutel kan achterhalen, zorgt bij netwerkbeheerders met verantwoordelijkheidsbesef in elk geval voor een ongemakkelijk gevoel.

Het artikel heet overigens WLAN beveiligen via een VPN, misschien wat voor jou?

-edit ja, WEP kost je snelheid, maar het helemaal uitzetten is ook niet alles
 
Zo'n security-God ben ik ook weer niet :D

Maar ik geloof ook niet dat er verder in deze buurt veel gedraadloost wordt. Dus het zal wel meevallen. Maar hoe zit dat nu met die snelheid? Er wordt immers een extra ip-header meegegeven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan