wep encryption probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Dream

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2002
Kan iemand me uitleggen hoe men wep juist moet instellen?
En wat het het best is handmatig of autommatisch?

Ik ken er niet veel van en het handboekjee dat ik erbij heb gekregen geeft geen uitleg.

Het enige dat erbij staat is :
Klik op de encryption tab als je geselecteerde draadloze apparaat een ingeschakelde encryptie heeft.
Vraag bij je netwerkbeheerder (dat ben ik zelf) naar de encryption keys, geef ze vervolgens in de key velden in.
klik vervolgens op apply om te voltooien.

Het heeft geen zin om iets aan mijn eigen te vragen wat ik niet heb(encryptie keys).

wep keys zijn nodig om je wireless netwerk te beveiligen. zodat niet iedereen op je netwerk kan

welk pakket word geencrypted (beveiligd) met de wep sleutel. en voor het decrypten (het lezen van beveiligde pakketen) moet ook worden gedaan met de wep sleutel.

je kan je wep sleutel instellen op ASCII (encryptie) of HEX (encryptie)

je kan het automatisch laten generen of gewoon zelf. de keuze aan je zelf

Laatst bewerkt:
Oke nu begrijp ik wat het inhoud , maar hoe moet ik het goed instellen want daar snap ik niets van.
Kan men mij hier bij helpen?

als het goed is heb je 2 pc's met elk een wireless adapter. je moet voor elk adapter de encryptie instellen.

ten eerste moet je ervoor zorgen dat de SSID (dacht zo iets) hetzelfde zijn. SSID is een beetje te vergelijken met de naam van je netwerk.
- vervolgens kun je de type encryptie instellen. (HEX of ASCII)
- hierna de het aantal bits encryptie (64 bits of 128)
- hierna de key maken

toepassen

(ik heb zelf een prog gemaakt om wep sleutels te genereren. de ASCII encryptie werkt nog NIET naar behoren. Verder kan je hieraan geen rechten aan ontlenen)

download

Laatst bewerkt:
Ik gebruik niet 2 computers.
het gaat eigenlijk tussen mijn router(philps wifi) en usb(asus 802.11g).
Ik wil overschakelen van de speed touch usb naar de router zodat ik met de laptop op een andere plaats kan gaan zitten dan nu het geval is en dan kan in mijn computer er ook op aansluiten.
Maar bij asus is er geen nederlandse uitleg en mijn engels is niet zogoed dat ik het kan begrijpen van een engelse tekst.

volgens mij gaat dat bijna hetzelfde aan het werk. maar dit weet ik neit zeker

Misschien gaat het nog makkelijker als je exacte gegevens van je apparatuur ter beschikking zou stellen ?

Op je Philips router ga je naar de instellingen en zoek je naar WEP.

Bij de WEP instellingen ken je vast kiezen uit o.a. 64 en 128Bit .

Ga naar je Asus USB instellingen, en ook daar zoek je de WEP instellingen. Ook daar kun je kiezen uit o.a. 64 en 128.

Zoek nu voor beide apparaten wat de hoogste WEP instelling is. Als de ene 256 is, en de ander 128, dan moet je ze beide op 128 zetten. Dus welke de laagste heeft, die gebruik je, en dan op de gelijke waarde zetten.

Nu moet je zogenaamde encryptie key maken. Waar het omgaat is dat de waardes gelijk zijn opgegeven op beide apparaten.

Zorg overigens ook dat ze allebei op of HEX of op ASCII staan, anders is het niet gelijk.

Met zo'n WEP Key generator als hier beschikbaar is gesteld, kun je zo'n key genereren, zodat je zelf niet zo'n lange riedel hoeft te bedenken.

hier wat meer gegevens

philps basisstation surf draadloos adsl
wireless g usb adaptor asus
802.11g

laptop 1.7Ghz
systeem software windows xp

als er nog dingen zijn die je moet weten zeg het maar.

ik ben nu helemaal de weg kwijt

Het is me gelukt een draadloos netwerk in testellen;
Maar als ik er meet het net op wil krijg ik de mededeling dat iedereen mijn gegevens kan lezen die ik opvraag en verzend.
Ik zou niet weten hoe ik de beveileging moet instellen.

Ik ben er nog wel achtergekomen dat ik met mijn net werk kaart ook draadloos kan werken.
Ik heb een usb2.0 wlan adapter gekocht omdat ik die ook voor mijn computer wou gebruiken en die heeft geen netwerkkaart.
Mijn bedoeling was omdat eerst op mijn laptop goed in te stellen en het dat pas bij mijn computer te doen.

Kan iemand mij de stappen een goed uitleggen, van het begin tot het einde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan