wep key achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

100tibor

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
ik ben mijn wep key vergeten en ik heb op google gekeken of er een amnier is of ik het terug zou kunnen krijgen
kan iemand mij hiermee helpen?

MVG Tibor

Kan je op je wireless router inloggen?
Weet je het IP van je Router?

In dat geval, kan je het IP van je router intypen in IE en dan kan je daar inloggen:
Verder zal je naar je wireless settings kunnen gaan en daar kan je je WEP achterhalen/wijzigen..

Andere optie is natuurlijk resetten en alles opnieuw instellen..

Laatst bewerkt:
ik ken het wachtwoord en de inlognaam van mijn router dus niet meer dat is het probleem...

Dan kan je volgens mij beter resetten, als je weet hoe je het daarna moet instellen.

dat weet ik dus niet ik wete wel heo te resetten maar ik ben bang ik daarna de router niet meer ingesteld krijg

Op een andere manier zal je er niet aangeraken denk ik...
Aangezien de beveiliging anders voor niets is..
Welk type router is het?

Als je het wachtwoord nooit heb veranderd staat het wachtwoord meestal in het boekje dat je bij de router kreeg het wachtwoord en gebruikersnaam om via internet bij je router instellingen te komen te komen.

Als je het wachtwoord nooit heb veranderd staat het wachtwoord meestal in het boekje dat je bij de router kreeg het wachtwoord en gebruikersnaam om via internet bij je router instellingen te komen te komen.

Dacht ik ook aan, vandaar dat ik het merk vroeg :P

ik heb een sweex wireless adsl11g en het probleem is dat het dus wel is veranderd
wij hebben die router een paar jaar geleden laten instaleren en toen is er een wactwoord opgezet enzo maar toen gebruikten we de draadloze verbinding voor boven te internetten
na een aantal jaar hebben we daar een kabel naartoe gelegd en gebruikten we geen draadloos internet meer maar nu heb ik een wii en wil ik hem graag met internet verbinden

des tijds hadden we wel een usb dingetje in de computer zitten die boven stond
een asus wl-167g usb2.0 adapter... die heb ik overgens ook nog maar ik stel hier de vraag ook omdat ik op internet vond dat het ook nog te achterhalen was om door de beveiliging heen te gaan
maar ik begreep er niet zo veel van...
dit is trouwens de site:
http://www.security.nl/artikel/31323/1/WEP-sleutels_achterhalen_met_Windows.html

MVG Tibor

ik ben alleen nog niet zou oud en ben ook slecht in engels dus dingen wara ik dan wat minder van weet zijn in het engels nogal snel moeilijk... moet ik het gewoon downloaden?

Ja, en kom je er niet uit even iemand bijhalen.
Programma is op zich niet moeilijk......

ik heb trouwens ook windows XP want dat ben ik vergeten te vertellen

oke mijn vader heeft nu iets gevonden een papiertje:
1551891.jpg

iets bekends voor jullie?
ik dacht dat het mischien het wachtwoord kon zijn maar nee
maar nu vind ik als ik op de wii kijk ook geen accespoint meer... en dat vond ik eerst wel maar toen had ik geen wachtwoord... en als ik via die manier bij mijn router wil inloggen heb ik een gebruikersnaam nodig maar die heb ik niet en ook geen wachtwoord dat ik zeker weet ik weet nog wel het fabriekswachtwoord dat is: admin maar een fabrieks username kan ik niet vinden...

Hoi,

Als je de modem/router terugzet naar de fabrieksinstellingen, dien je de volledige setup opnieuw te doen. Je moet dus beschikken over enkele gegevens betreffende je internet provider (bvb type dialup : PPPoE of PPTP ; je usernaam en paswoord die je van de provider hebt gekregen)

Dus misschien even vooraf checken of je deze gegevens hebt.

Indien je toch de modem/router naar de fabriekinstellingen terugzet, kan je de router opnieuw bereiken door je browser te openen (firefox, IE, Chrome....) en in de adresbalk "192.168.62.1" te typen.

De user naam is "admin"
Het paswoord is "1234"

Heb je die programma's al gedownload en gedraaid?
Dan heb je hem zo hoor !!

ik heb ze beide geprobeerd maar dan moet ik het product kopen...
ik krijg als ik het open dit:
12542u0.jpg

mischien nog een andere plek waar ik het wel werkend kan downloaden?

Dat heeft geen betrekking op het programma maar op het programma waarmee je het ingepakte bestand opent namelijk Winzip. Download het programma 7Zip ( gratis) en pak het daarmee uit.

http://www.7-zip.org/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan