Wep key neemt hij niet aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

markjhu

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
10
Hallo,
ik heb een vraagje
Mijn draadloze netwerkkaart kan het netwerk wel vinden, maar als ik dan de wepkey in moet voeren, dan verbind hij zichzelf niet met het netwerk, de wepkey is wel goed, want met de laptop lukt het wel. heb de netwerkkaart al opnieuw geinstalleerd enzo maar niets wil helpen,
Kan iemand me plz helpen:rolleyes:
Mvg Markjhu
 
Zijn er verder ook nog beveiligingen aan gezet, zoals mac adres filtering of het aantal connecties (maximaal één)?
 
Ik weet het niet precies, ik heb ook sinds 1 week een nieuwe laptop, en die komt er wel meteen op, en zoals ik kan zien, is bijna alles hetzelfde ingesteld, het is een speedtouch 917 router, en een nieuwe asus netwerkkaart.

en hij kan het netwerk wel vinden, maar als ik de wepkey invul, dan probeert hij verbinding te maken, en duurt het redelijk lang, 3 minuten, en dan is hij nix verder, en dan stopt hij ermee, en staat er nog steeds 'Automatisch' erbij,
 
Zonder wepkey lukt het wel? De verbinding is beveiligt door middel van wep neem ik aan, of door wpa?
 
Laatst bewerkt:
Door wpa, het is een beveiligd netwerk dus ik MOET een netwerksleutel invoeren, anders kom ik er niet op.
 
Normaal gaat zoiets automatisch meende ik maar controleer toch eens of er bij je verbinding de juiste encryptie methode geselecteerd is (WPA in dit geval).
Klik. (eigenschappen verbinding)
 
Ik ben ondertussen wat wijzer geworden, maar het lukt nog steeds niet.
De modem/router was een Thomson ST780WL
Ik heb een Wireless LAN PCI Adapter Asus WL-138G.
Hij zegt wel iets dat ik een wi-fi ondersteunende adapter moet hebben of een thomson 110g cardbus adapter of een 129g usb-adapter. maar ik weet niet zeker of dat hij dat wel heeft.
Hij kan iig het netwerk wel zien, maar niet aan koppelen. Ik heb het ook al met de verbindings-software van thomson geprobeert.

Mijn provider is KPN met InternetPlusBellen.
zou het dan aan de netwerkkaart kunnen liggen?

Laat maar aub wat weten wat ik zou kunnen doen:).
Mvg, Mark
 
Had je boverstaande nog gecontroleerd?
Verder heb ik geen opties meer helaas.

Aanvulling:
Ik zie hier allerminst positieve reacties trouwens. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Ja, heb ik gecontroleerd, maar nu doet hij nog niets anders. hij wil wel verbinding maken, maar krijgt het gewoon niet, geeft ook geen foutmelding.
 
Je zou kunnen proberen om even de wepkey uit te zetten in je router. Als je er dan op komt ligt het dus waarschijnlijk aan je wepkey instellingen van je laptop. Kom je er niet op dan ligt het probleem dus niet in de beveiliging met de wepkey.
 
Met mijn laptop kom ik er dus WEL op;)
Maar met mijn gewone desktop pc niet.
maar ik ga morgen een nieuwe usb-controller halen, en kijken of hij het dan wel doet!.
 
Nou, ik ben inmiddels wat verder:),
heb een nieuwe netwerkkaart gehaald
een linksys-g van €50,- ik heb al op het netwerk gezeten, maar ging er al weer snel genoeg uit, maar hij blijft zeggen, 'netwerkadres verkrijgen'. iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen?
 
Staan de eigenschappen van tcp/ip op automatisch?

netwerkhand3.gif

Lees hier de rest.

Verder geen firewall die het zaakje tegen kan houden?
DHCP staat aangevinkt in de routerconfiguratie?
 
Nee, ik heb het juist anders gedaan, en nu werkt hij, ik heb hem zelf een ip-adres enzo gegeven, en toen werkte hij, dus toch bedankt voor alle hulp:)
mvg, Markjhu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan